Végignéztük már a Genfi Autószalon legjavát, kiveséztük a szépségeket, az előremutató modelleket, a jövő előnézeti gépeit. sajnálkoztunk azokon a szériamodelleken, amelyek furára sikerültek. Most ideje beletúrni a resztlivödörbe, és gumikesztyűvel kihúzni azokat, amikhez eddig nem volt gusztusunk. Pedig némelyiknek volna értelme, csak hát…
Italdesign Giugiaro Clipper
Úgy tűnik, mintha a neves olasz iroda elveszítette volna idei nagy dobásuk tervrajzait, és a nyolcvanas években fiókban maradt vázlatok közül túrtak volna elő egyet. A Clipper dupla villanymotoros egyterűként praktikus, holografikus kijelzőjével jövőbe tekintő, Volkswagen Golf alapjaival életképes, de a génhibás szitakötő szárnyaiként égbe meredő ajtók és az ultrasteril VW-klón dizájn nem rúg labdába 2014-ben.
Mansory Gronos
Mindig nehéz dolgunk van a Mansory termékeivel – és nem azért, mintha kifinomult dizájnjaik az ízlésesség határán egyensúlyoznának. A német vállalat csalhatatlan érzékkel teszi élvezhetetlenné a legdrágább, legkifinomultabb, legigényesebb autókat – ez esetben egy Mercedes-Benz G-osztályt. A Gronos már egy éves modell, de a mai napig felülmúlhatatlan a maga nemében. Gratulálunk – azt hisszük.
Ermini Seiottsei
686 kiló, 320 turbóban inkubált lóerő, bokáig érő karosszéria – az olasz manufaktúra minimalista roadsterének minden esélye megvolt arra, hogy a szalon sztárja legyen. Erre rábiggyesztettek egy ezüstnyíl-forma fizimiskát, kint hagyták a napon, hogy kissé megfusson, a beltérre meg annyi energiát fordítottak, hogy egy üzbég exportra dolgozó moldáviai stúdió is belepirulna a szégyenbe. Kár érte.
Akka Link & Go
Itt egy cseppet megremegett a kezünk, mert szívünk mélyén szeretjük az innovatív, közösségi, elektromos járgányokat. De ez nem mentség arra, hogy a francia Akka úgy néz ki, mint egy mikroszkóp alól kimászott atka, és erről még csak nem is a név tehet, hiszen franciául mite-nek mondják a kis élősködőket.
Honda FCEV Concept
Már jövőre megérkezik a belföldi piacokra a Honda új generációs üzemanyag-cellás modellje, és ez a tanulmány annak a lehetséges formavilágát előlegezi meg. Könyörgünk, ne: tessék belerakni valami normális karosszériába, egy ilyen organikus-kitinpáncélos dizájn csak megöli az egyelőre amúgy sem életképes technológiát.
Gumpert Explosion
Az Audi-motoros szedánról már írtunk. Technikája elismerésre méltó, de vajon miért kellett ilyen ázottszappan-formába csomagolni a 420 lóerős, 300 km/óra végsebességre képes mechanikát? Á, hagyjuk?