Megjelentek az első képek a korábban már beharangozott, ötajtós Lada Grantáról. Vonalvezetésében emlékeztet a BMW ellentmondásos GT kupé-limuzinjaira – hogy ez előny vagy hátrány, mindenki döntse el maga. 

A Granta szedánnál minimális 13 mm-rel rövidebb, 4,25 méteres ferdehátú nem csak a csapott farkialakításban tér el a limuzintól: modern, sportos lökhárítókat, új hátsó lámpákat és integrált első ködfényszórókat kapott az autó, a külső tükrökbe LED-es irányjelzőket süllyesztettek, a hátsó rendszámtábla pedig felköltözött a csomagtér ajtajára. 
Sajnos pont a Granta Hatch lényegi része, a csomagtartó nem ad okot a büszkeségre: a szedán bőséges, 520 literje helyett csupán 440 liternyi pakk fér el a kalaptartó alatt; az üléseket lehajtva ez a szám 760 literre nő – ugyancsak az övvonalig mérve. 
Csinos és ötajtós az új Lada 1
Csinos és ötajtós az új Lada 11
Dízelmotort nem kap a ferdehátú Granta, automata váltót viszont igen: a 87-106 lóerős motorkínálat középső, 98 lóerős tagjához kérhető a modernnek jóindulattal sem nevezhető, japán eredetű négyfokozatú egység – a kéziváltók ötfokozatúak. 
A modernebb megjelenés és praktikusabb kialakítás persze nincs ingyen: a jenatik.ru (ukrán piacra vonatkozó) információi szerint az alapkivitelű Granta Hatchback nagyjából 10 százalékkal lesz drágább a szedánnál. Ezért a durván 2,4 millió forintnak megfelelő összegért nem számíthat érdemi felszereltségre az ember – a vezetőoldali légzsák (törvényi előírás a nagy orosz birodalomban), központi zár és állítható kormányoszlop nem érdemel említést. A jobban felszerelt kivitelek már elfogadhatók: blokkolásgátló, elektromos szervokormány, motoros állítású tükrök és első ablakok, jobb hangszigetelés, klímaberendezés és multimédiás rendszer szerepel a listán. A csúcsverziót talán egyenesen nyugat-európai exportra szánják: állítólag 7 colos érintőképernyős navigációs rendszer, ESP, tolatóradar, eső- és szürkületérzékelő is lesz benne. 
Az új életet kezdő Lada Granta ősszel kerül a szalonokba.
Csinos és ötajtós az új Lada 12