Európában a 2,3 literes, turbófeltöltős, négyhengeres motorral és az ötliteres V8-assal árusítják majd a Ford Mustangot. Egy amerikai legendához az általános gondolkodás szerint a V motorok illenek inkább. Miért maradt ki az európai kínálatból a V6-os?

Felméréseket végeztünk, amelyekből az derült ki, hogy a szóba jöhető vásárlók többre értékelik a négyhengeres motort. Olcsóbb, mint a V6-os, miközben a fogyasztása alacsonyabb, a teljesítménye ugyanannyi (309 LE 5500/percnél – a szerk.), a nyomatékleadása pedig sokkal jobb, hiszen turbófeltöltése miatt kisebb fordulatról húz (407 Nm 2500-4500/perc között). Szerintünk ez a viselkedés nagyon ismerős az európai autósok számára, akik már hozzászoktak a turbómotorok viselkedéséhez. Egyúttal arra is ügyeltünk, hogy a hangja se okozzon senkinek csalódást.

Az új Mustang néhány olyan képességére is fény derült a Ford európai termékkínálatáért felelő igazgatójával, Darren Palmerrel folytatott villáminterjúból, amit eddig titkolt a márka.

Az új Mustang néhány olyan képességére is fény derült a Ford európai termékkínálatáért felelő igazgatójával, Darren Palmerrel folytatott villáminterjúból, amit eddig titkolt a márka.

Az új Mustang néhány olyan képességére is fény derült a Ford európai termékkínálatáért felelő igazgatójával, Darren Palmerrel folytatott villáminterjúból, amit eddig titkolt a márka.

Honnan származik ez a motor? Egyik mostani amerikai Ford modellben nincs ilyen. Kétliteres turbó viszont van…

A 2,3 literes turbófeltöltősnek semmi köze a kétlitereshez. Teljesen új fejlesztés, a képességeit kifejezetten a Mustang igényei szerint állítottuk be.

Megérte egy motort csak a Mustang számára kifejleszteni, vagy ez a motor később feltűnik majd más modellekben is?

Egyelőre nincs róla szó, hogy ez a motor más Ford típusokban is feltűnne, de a későbbiekben nem elképzelhetetlen. Az új Mustangot ugyanúgy világautóként fejlesztettük, mint a Mondeót, a Focust, vagy az Ecosportot, és ennek megfelelően az egész világon fogjuk árusítani. Az Egyesült Államok, Kanada és Ausztrália mellett Európában és például Kínában is. A nagy darabszám miatt megtérül a fejlesztés.

Már a Mustangban is érintőképernyőn kezelhetünk számos funkciót. Hangulatában azonban hű maradt az utastér az eredetihez. Egy gyors beülés alkalmával annyit sikerült megállapítani, hogy a váltó nagyon pontos, a feláras Recaro ülések remekül tartanak, az érintőképernyős rendszer kezelése pedig pofonegyszerű. A minőség ellenben inkább amerikai, mint európai színvonalú

Már a Mustangban is érintőképernyőn kezelhetünk számos funkciót. Hangulatában azonban hű maradt az utastér az eredetihez. Egy gyors beülés alkalmával annyit sikerült megállapítani, hogy a váltó nagyon pontos, a feláras Recaro ülések remekül tartanak, az érintőképernyős rendszer kezelése pedig pofonegyszerű. A minőség ellenben inkább amerikai, mint európai színvonalú

Tényleg, mennyit fognak gyártani belőle, mennyibe kerül majd, és mikor kezdődik az árusítása?

Az Egyesült Államokban ősszel, Európában jövőre kezdjük az árusítást. A darabszámokat illetően azt várjuk, hogy a Mustang új vásárlókat vonz majd hozzánk. Európában a nagy teljesítményű kupék, például a BMW 4-es és társainak vásárlóköréből szeretnénk minél többeket magunkhoz csábítani. Mivel egy legendáról van szó, valószínűnek látszik, hogy elérjük, vagy meg is haladjuk az évi ötvenezres értéket. Az áráról még nem nyilatkozhatok, de olcsóbb lesz, mint gondolná.

Ez jól hangzik, de egyedi motorral… A padlólemez és a futómű már más típusoknál is alkalmazott szerkezet, vagy az is teljesen új?

Új, és a turbómotorhoz hasonlóan kizárólag a Mustang számára készül. Most nyilván arra gondol, hogy ez megint drága megoldás, de megnyugtathatom, ez sem lesz árnövelő tényező. És a merev hídnál általában költségesebb független hátsó futómű sem, mert amennyivel többe kerül, majdnem annyit spóroltunk az első futóművön. Az egész autót egy komplett egységként kezeltük azért, hogy az ára végül elfogadható szinten maradjon. Ugyanakkor persze az is fontos volt, hogy az új Mustangnak olyan legyen az úttartása és úgy legyen vezethető, mint az európai gyártású sportkupék.

Szép... az új Mustang. Tényleg. A szemrevaló hölgy Imogen Poots, a vadonatúj Need for Speed film női főszereplője. Vele nem készült interjú...

Szép… az új Mustang. Tényleg. A szemrevaló hölgy Imogen Poots, a vadonatúj Need for Speed film női főszereplője. Vele nem készült interjú…

A nyilvánosságra hozott műszaki adatokból nem derül fény sem a menetteljesítményekre, sem a tömegre…

Egyiket sem árulhatom el, de a tömegcsökkentés érdekében alumíniumból készült a motorháztető és a két első sárvédő. Csak annyit mondhatok, hogy a menetteljesítményeknél az előző Mustang 302 Boss változatának a képességei voltak az irányadók. (Max. seb.: 250 km/h, 0-100 km/h: 5.0 s.)

Jól hangzik! És várható Shelby változat is?

Ez maradjon a jövő titka…