A világ legrusnyább autója versenyben is eséllyel indulhatna, mégis szeretetre méltó az AM General MV-1 típusa: egyrészt, mert (opciósan) benzin helyett sűrített földgázzal üzemel, ami nagyságrendekkel tisztább üzeművé teszi, másrészt meg mert olyan vásárlóknak készítik, akiknek komoly problémát jelent a közlekedés: 92 centiméteres oldalsó ajtónyílásával és az amerikai mozgássérültek szövetségének ajánlásai szerint készített, motorosan kihúzható rámpájával kerekes székkel is könnyen megközelíthető a tágas belső tér, ahol két felnőtt kerekes szék mellett a hivatalos információk szerint öt, a kép alapján négy egészséges utasnak is jut hely. Szintén fontos újdonság, hogy az egyik kerekesszék a vezető mellé tolható.

Rövid szünet után ismét beindult a kifejezetten kerekes székesek szállítására tervezett MV-1 buszlimuzin gyártása az AM Generalnál. Alapját a Hummer H2 padlóváza adja.
400 km hatótávolság CNG-re átalakítva

400 km hatótávolság CNG-re átalakítva

A 2009-ben kifejlesztett, esztétikai szempontból komoly kihívásokkal küszködő MV-1 évekig készült az AM General egykor Hummer H2-eseket előállító üzemében – a helyszín adott volt, hiszen a két jármű közös műszaki alapokra épül. Az eddigi gyártó aztán tavaly csődbe ment, így az üzemet eddig számára lízingelő AM General vette át a termelést. 
Az áprilisban újrainduló gyártásból évente több mint ötezer darab MV-1-est szeretnének eladni. Ha szorgalmasan hangsúlyozzák a terepjárós rokonságot, talán Magyarországon is gazdára találhatna néhány példány: végtére is ez az első Hummer, amivel szabályosan parkolhatsz a mozgássérülteknek fenntartott helyeken.
Hummerből készítenek mozgássérült autót 18

video platformvideo managementvideo solutionsvideo player