A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén Lewis Hamilton nagyszerűen tért vissza azután, hogy az első menetben egyetlen kört sem tudott megtenni. A Mercedes egyelőre bizonyítja, hogy okkal tartották a kezdeti favoritnak, hiszen Hamilton és csapattársa, Nico Rosberg zárta az élen a napot – csak ők mentek 1:30-as köridő alá.
Lehetett valami a Ferrari tesztelési ködösítéséről szóló pletykákban, mert a vörös autó, legalábbis Fernando Alonso kezei között, továbbra is jól szerepel, öttizeddel Hamilton mögött a 3. lett.
Annak ellenére, hogy a Red Bullnál még péntek délelőtt is csendes pánikban voltak a versenyképesség, pontosabban -képtelenség miatt, pénteken elképesztő munkát végeztek. A második edzésen Sebastian Vettel futotta a legtöbb kört, 41-et, és bár rövid etapos sebessége még nincs a Mercedesé közelében (plusz héttized, 4. hely), az RB10-es megbízhatóan futott és jó tempót hozott a hosszabb etapokon.
A Red Bull megbízhatóságát aláhúzta, hogy Daniel Ricciardo (6.) a maga 38 körével a második legaktívabb volt a pályán.
Kettejük közé a mclarenes Jenson Button fért be, míg mögöttük a Ferrarival kicsit küszködő Kimi Räikkönen zárt.
A Williams nem túl látványosan, de stabilan dolgozott.
A műszaki hibákból, nehézségekből természetesen bőven akadt ezúttal is, sok csapatnál küszködtek az immár elektronikusan vezérelt, a hibrid rendszerrel erősen integrált fékekkel, a Lotus és a Caterham pedig továbbra sem tudott érdemlegesen futni.
A Caterhamnél Kobajasi Kamui autójában az üzemanyag-rendszer hibája miatt ki kellett szerelni a motort, tervben sem volt, hogy pályára lépjen, ahogy Pastor Maldonado is a garázsban töltötte a teljes edzést. A Caterham újonca, Marcus Ericsson ugyan kiment a pályára egy körre, de időt nem teljesített, Romain Grosjean 12 kört bírt, mielőtt a fékrendszer miatt kis híján falnak ment 5 perccel a vége előtt.
Gyakorlatilag ugyanakkor, két kanyarral arrébb Nico Hülkenberg is eldobta az autót, a Force India a kavicsában végezte.
Nagyon nehéz délutánja volt a Toro Rosso újoncának, Danyiil Kvjatnak, az orosz tini a rádión nyíltan panaszkodott, hogy mennyi mindent kell csinálnia a pilótafülkében, miközben a gumikat is melegítenie kellene és a riválisokat is el kellene engednie. Kvjat jó néhányszor feltartott másokat, elengedés közben pedig ijedtében néha a pályán kívül is járt.
Az Ausztrál Nagydíj – esetleg esős – időmérője magyar idő szerint szombaton reggel 7 órakor kezdődik.
Ausztrál Nagydíj, 2. szabadedzés, Melbourne, 2014.03.14.