2013-ban a morvaországi Kopřivnicében található vállalat 722 darab teherautót gyártott, ami a legmagasabb szám a pénzügyi világválság 2008-as kirobbanása óta. Az értékesített mennyiség kétharmada exportra ment, így gyakorlatilag a nehéz sorsú neves cseh vállalatot a külföldi megrendelések tartották el a tavalyi év során.

Az értékesített teherautók közül a tűzoltóautók gyártása nőtt számottevően, emellett a mezőgazdasági járművek eladása is emelkedett. Mindez a tavaly bevezetett új Tatra mezőgazdasági vontatónak is köszönhető. Idén a vállalat megközelítőleg 760 darab teherautó értékesítését tervezi.

Úgy tűnik, hogy sikerült stabilizálni a Tatrát annak ellenére, hogy 2012-ben még olyan kevés megrendelés érkezett a gyárhoz, hogy a termelést le kellett állítani, a munkásokat pedig haza küldték. A patinás vállalat ellen hatalmas, mintegy 650 millió koronás tartozás miatt csődeljárás is indult.

2013 márciusában viszont két cseh befektető megvásárolta és kiegyenlítette a tartozást. Jaroslav Strnad és René Matera a jelenlegi formájában megtartotta a gyártást és a munkásokat is visszavette. Idén a vállalat 962 dolgozónak ad munkát, a közvetlen beszállítok által foglalkoztatott munkások száma pedig eléri a 600 főt.

A Tatra a legrégibb cseh teherautógyár, melyet Ignác Šustala alapított 1850-ben. A gyártó az 1989-es rendszerváltás után fokozatosan leépült. 2006 óta egy cseh-amerikai vállalkozói csoport működtette és jelentősen mérsékelte a korábban felgyülemlett adósságait.

Forrás: Tatra