Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Remek rajtot követően az élre állva, a 2014-es Forma-1-es szezonnyitót nagy fölénnyel nyerte a mercedeses Nico Rosberg. Mögötte a hazaiak kedvence, a Red Bull-os Daniel Ricciardo, valamint a McLaren dán újonca, Kevin Magnussen végzett. Mindhárman kirobbanó örömmel vonultak a dobogóra, Rosberg pályafutása során negyedik alkalommal nyert, Ricciardónak ez a legjobb eredménye eddig, Magnussen pedig életében először indult Forma-1-es futamon.
A futamot számos műszaki hiba tarkította, miközben a motorok megnövekedett nyomatéka miatt a pilóták a szokásosnál sokkal többet csúszkáltak és az elektronikus vezérlésű fékrendszerek miatt a féktávokon is akadtak gondjaik.
Sebastien Vettel és Lewis Hamilton is motorhiba miatt – nagyon hamar – feladta a versenyt, a két ferraris, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso pedig folyamatos elektronikai hibák mellett teljesítette a futamot, az 5. és a 8. helyet elérve. Csapatként a McLaren lehet a legelégedettebb, hiszen Magnussen mögött Jenson Button a negyedik helyen zárt.
Bár volt egy buta balesete, összességében óriásit ment, végig villogott a williamses Valtteri Bottas (6.) és szépen szerepelt a Toro Rosso is, a kettős pontszerzésükhöz a 19 éves orosz újonc, Danyiil Kvjat összeszedett teljesítménnyel tette hozzá a magáét.
Fotó: Europress
A rajthoz Sebastian Vettelen (12.) és Esteban Gutierrezen (20.) kívül mezőny a lágy gumit választotta, ők ketten a közepes keverékű Pirellit tették fel.
Az élről Lewis Hamilton indult, mellőle a hazai reménység, Daniel Ricciardo a Red Bull-lal, a második sorban Nico Rosberg és a McLaren újonca, Kevin Magnussen állt. A top10-ben ott volt még Fernando Alonso, a két Toro Rosso, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg és Felipe Massa a Williamsszel.
Három világbajnok és korábbi győztes, Jenson Button, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel a top10 határán várta az indulást. A lotusos Pastor Maldonado a bokszutcából rajtolt, csapattársára, Romain Grosjeanra pedig rögtön bokszutca-áthajtásos büntetés várt, amiért a megengedettnél korábban ment ki a rajtrácsra.
A formációs körre nem tudott elindulni a marussiás Max Chilton, majd a felsorakozást követően a másik autójuk is megadta magát, Jules Bianchit is le kellett tolni, a mezőny pedig újabb körre ment el. A rádiós beszélgetés alapján Vettelnél továbbra sem volt rendben a motor.
A startnál Rosberg elképesztő rajttal hagyott állva mindenkit és ugrott az élre, Ricciardo megtartotta a 2. helyet, Hamilton viszont visszaesett, Magnussen is megelőzte. Alonsó is pozíciót veszített, Jean-Eric Vergne megelőzte.
Fotó: Europress
A mezőny végében Felipe Massa és Kobajasi Kamui akadt össze az első kanyarban, kiestek.
Vettel a nyitókörön is motorproblémákra panaszkodott, folyamatosan esett vissza Hamiltont pedig kiállásra szólította a csapat, de nem ment ki a bokszba, így végül módosítottak, azt mondták, menjen csak tovább, de a 3. kör végén motorhiba miatt feladta és a garázsba hajtott.
Az 5. körre a sorrend Rosberg, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Vergne, Bottas, Kvjat és Button állt az első tízben. Vettel csak poroszkált a pályán, Hamiltonhoz hasonlóan a bokszba hajtott, kiszállt a versenyből. Hamiltonnál a hatból egy, Vettelnél több henger sem működött a V6-osban.
A 8. körben két finn csatázott, a williamses Bottas megelőzte veterán honfitársát, a Ferrariban ülő Kimi Räikkönent, előrelépett a 6. helyre. Az öröm nem tartott sokáig, Bottas túl gyorsan hajtott, a 10. körben falnak vágta a jobb hátsóját, leszakadt az abroncsa, majd a felni egy darabját is elhagyta, a 12. körre a biztonsági autó beküldése mellett döntöttek.
Button azonnal a bokszba hajtott, majd Rosberg, Ricciardo, Magnussen is kihasználta az alkalmat, ahogy aztán mások is sorra, ahogy elérték a bokszutca bejáratát. A safety car mögött Rosberg, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Alonso, Button, Vergne, Räikkönen, Sutil és Kvjat volt a sorrend a pontszerző helyeken.
Fotó: Europress
A biztonsági autó a 16. körre engedte el a mezőnyt, pozícióváltás nem történt az újrarajtolás után, sőt az élmezőny sorrendje tucatnyi körön keresztül ugyanaz maradt azt kivéve, hogy Bottas visszakapaszkodott a top10-be, kitolva Sutilt.
A 29. körben a Caterham újonca, Marcus Ericsson műszaki hibával félreállt, kiesett, Maldonado a 31. körben járt ugyanígy.
A 33. körben megindult a kerékcserehullám, a 38. körre beállt a sorrend: Rosberg, Riciardo, Magnussen, a korai kiállással előrelépő Button, Alonso, Hülkenberg, Vergne, Bottas, Räikkönen és az újonc Kvjat állt a top10-ben.
Magnussen Ricciardóra közelített, hátrébb Bottas üldözte Vergne-t, míg Kvjat azon gondolkodhatott, hogy el tudja-e kapni Räikkönent. Mindkét Ferrari kisebb elektronikai problémával küszködött a futam alatt.
Fotó: Europress
A második Lotus a 45. körben adta fel, Grosjean is félreállt, a KERS romlott el.
Vergne a 46. kör végén a célegyenes-ráfordítóban megcsúszott, Bottas pedig kihasználta az alkalmat és megelőzte a Toro Rossót, átvette a 7. helyet. A finn folytatta az előretörést, az 52. körben Hülkenberget is maga mögé utasította a célegyenesben.
Miközben Rosberg több mint 20 másodperccel vezetett, a 2. hely sorsa még nyitott volt az utolsó körökben is, Magnussen egy-két másodperc körüli távolságban üldözte Ricciardót.
Räikkönen három körrel a vége előtt előzte meg Vergne-t, a 8. helyre lépett előre.
Fotó: Europress
Rosberg végül senkitől sem zavartatva futott be, megszerezve az idei első, pályafutása negyedik és a Mercedes Forma-1-es motorgyártói 100. győzelmét.
Ricciardo óriási örömet okozva mind a helyi közönségnek, mind a Red Bullnak, 2. lett, míg Kevin Magnussen Lewis Hamilton 2007-es mclarenes bemutatkozását lemásolva a 4. helyről rajtolva a dobogó 3. fokára ért fel, F1-es bemutatkozásán rögtön dobogós lett. A fiatal tehetség az F1 történetének első dán dobogósává vált.
A további pontszerző helyeken Button, Alonso, Bottas, Hülkenberg, Räikkönen és a két Toro Rosso, Vergne és az első F1-es versenyén eredményes 19 éves Danyiil Kvjat.
Az egyéni bajnokságban természetesen Rosberg állt az élre, a konstruktőriben azonban a 3-4. hellyel a McLaren vezet az első versenyt követően.
A bajnokság két hét múlva a Maláj Nagydíjjal folytatódik.
Ausztrál Nagydíj, Melbourne, 2014.03.16.