1966-ban még kissé férfiatlan oldalkocsis motorkerékpáron hasított Batman és Robin, ez volt a Batcycle. 1997-ben már a sokkal komolyabb Batblade-et használták, míg 2008-ban már az irgalmatlan széles hátsó kerekű Betpoddal nyomta le a gonoszokat a Denevérember. Batman motorjának műszaki tulajdonságait firtatni épp olyan felesleges, mint azon spekulálni, hány lóerős lehetett Luke Skywalker X-Wing-je. Batman motorja nem műszaki cikk, hanem valamiféle ködös kamaszálom, és így is van ez jól.
1966-ban még kissé férfiatlan oldalkocsis motorkerékpáron hasított Batman és Robin, ez volt a Batcycle. 1997-ben már a sokkal komolyabb Batblade-et használták, míg 2008-ban már az irgalmatlan széles hátsó kerekű Betpoddal nyomta le a gonoszokat a Denevérember. Batman motorjának műszaki tulajdonságait firtatni épp olyan felesleges, mint azon spekulálni, hány lóerős lehetett Luke Skywalker X-Wing-je. Batman motorja nem műszaki cikk, hanem valamiféle ködös kamaszálom, és így is van ez jól.
Fotó megosztása:
1966-ban még kissé férfiatlan oldalkocsis motorkerékpáron hasított Batman és Robin, ez volt a Batcycle. 1997-ben már a sokkal komolyabb Batblade-et használták, míg 2008-ban már az irgalmatlan széles hátsó kerekű Betpoddal nyomta le a gonoszokat a Denevérember. Batman motorjának műszaki tulajdonságait firtatni épp olyan felesleges, mint azon spekulálni, hány lóerős lehetett Luke Skywalker X-Wing-je. Batman motorja nem műszaki cikk, hanem valamiféle ködös kamaszálom, és így is van ez jól.
1966-ban még kissé férfiatlan oldalkocsis motorkerékpáron hasított Batman és Robin, ez volt a Batcycle. 1997-ben már a sokkal komolyabb Batblade-et használták, míg 2008-ban már az irgalmatlan széles hátsó kerekű Betpoddal nyomta le a gonoszokat a Denevérember. Batman motorjának műszaki tulajdonságait firtatni épp olyan felesleges, mint azon spekulálni, hány lóerős lehetett Luke Skywalker X-Wing-je. Batman motorja nem műszaki cikk, hanem valamiféle ködös kamaszálom, és így is van ez jól.
Fotó megosztása:
1966-ban még kissé férfiatlan oldalkocsis motorkerékpáron hasított Batman és Robin, ez volt a Batcycle. 1997-ben már a sokkal komolyabb Batblade-et használták, míg 2008-ban már az irgalmatlan széles hátsó kerekű Betpoddal nyomta le a gonoszokat a Denevérember. Batman motorjának műszaki tulajdonságait firtatni épp olyan felesleges, mint azon spekulálni, hány lóerős lehetett Luke Skywalker X-Wing-je. Batman motorja nem műszaki cikk, hanem valamiféle ködös kamaszálom, és így is van ez jól.
1966-ban még kissé férfiatlan oldalkocsis motorkerékpáron hasított Batman és Robin, ez volt a Batcycle. 1997-ben már a sokkal komolyabb Batblade-et használták, míg 2008-ban már az irgalmatlan széles hátsó kerekű Betpoddal nyomta le a gonoszokat a Denevérember. Batman motorjának műszaki tulajdonságait firtatni épp olyan felesleges, mint azon spekulálni, hány lóerős lehetett Luke Skywalker X-Wing-je. Batman motorja nem műszaki cikk, hanem valamiféle ködös kamaszálom, és így is van ez jól.
Fotó megosztása:
A filmtörténet talán legtöbbekhez eljutott motoros üldözésében 2003-ban Trinity egy virtuális Ducati 996-tal menekült az ügynökök virtuális autói elől egy emlékezetes termékelhelyezés során. A 122 lóerős, 260 km/h körüli végsebességű olasz sportmotor nem különösebben kiemelkedő, ami a teljesítményt illeti, de dizájnban, műszaki megoldásaiban (L2-es blokk, száraz kuplung, desmodromic vezérlés) mindenképp ikonikus darab, mint minden Ducati.
A filmtörténet talán legtöbbekhez eljutott motoros üldözésében 2003-ban Trinity egy virtuális Ducati 996-tal menekült az ügynökök virtuális autói elől egy emlékezetes termékelhelyezés során. A 122 lóerős, 260 km/h körüli végsebességű olasz sportmotor nem különösebben kiemelkedő, ami a teljesítményt illeti, de dizájnban, műszaki megoldásaiban (L2-es blokk, száraz kuplung, desmodromic vezérlés) mindenképp ikonikus darab, mint minden Ducati.
Fotó megosztása:
A kétkerekű autó, a boxerszörny, a Honda gigantikus túramotorja. Eredeti változata, az 1975-ös GL1000 ugyan még csak négyhengeres volt, a mai köztudatban a Gold Wing hathengeresként él, 1998, a GL1500 óta van ilyen sok dugattyú a blokkban. Jelenleg a GL1800 második szériájával az ötödk generációt gyártja a Honda, a mai modell 117 lóerős, 150 liternyi csomagteret kínál, egy minden luxussal, egyebek mellett légzsákkal felszerelt csúcsváltozat listaára 8,75 millió forint.
A kétkerekű autó, a boxerszörny, a Honda gigantikus túramotorja. Eredeti változata, az 1975-ös GL1000 ugyan még csak négyhengeres volt, a mai köztudatban a Gold Wing hathengeresként él, 1998, a GL1500 óta van ilyen sok dugattyú a blokkban. Jelenleg a GL1800 második szériájával az ötödk generációt gyártja a Honda, a mai modell 117 lóerős, 150 liternyi csomagteret kínál, egy minden luxussal, egyebek mellett légzsákkal felszerelt csúcsváltozat listaára 8,75 millió forint.
Fotó megosztása:
A Vadászsólyom, a XX. század leggyorsabb utcai motorja, a GSX1300R - mindenképpen ott a helye a legendák között. A négyhengeres, 1299 köbcentis, 16 szelepes motor 160 lóerőt tudott a keréken mérve, az alacsony, kuporgós sportmotorral a kis homlokfelület is sokat segített a 300 km/h feletti végsebesség elérésében. A mesés teljesítmény dacára a Hayabusa kifejezetten barátságos viselkedésű, jól motorozható gép, megbízhatósága is suzukis, akár mindennapi használatra is alkalmas. 1999-ben jött ki az első széria, ami meghozta a világhírt, a mai verzió nagyobb, 1340 köbcentis, 172 lovas blokkot kapott 2007-ben.
A Vadászsólyom, a XX. század leggyorsabb utcai motorja, a GSX1300R - mindenképpen ott a helye a legendák között. A négyhengeres, 1299 köbcentis, 16 szelepes motor 160 lóerőt tudott a keréken mérve, az alacsony, kuporgós sportmotorral a kis homlokfelület is sokat segített a 300 km/h feletti végsebesség elérésében. A mesés teljesítmény dacára a Hayabusa kifejezetten barátságos viselkedésű, jól motorozható gép, megbízhatósága is suzukis, akár mindennapi használatra is alkalmas. 1999-ben jött ki az első széria, ami meghozta a világhírt, a mai verzió nagyobb, 1340 köbcentis, 172 lovas blokkot kapott 2007-ben.
Fotó megosztása:
Az 1958 óta gyártott kétkerekű a harmadik világ nagy kedvence. Jelenleg 15 országban készül, több mint 60 millió készült belőle eddig. A legmodernebb verzió már befecskendezős, nyolc lóerős és máig elöl-hátul dobfékes. Egy valódi világvége után ez pöfögne tovább, nem a Mad Max-világ motorjai, az tuti.
Az 1958 óta gyártott kétkerekű a harmadik világ nagy kedvence. Jelenleg 15 országban készül, több mint 60 millió készült belőle eddig. A legmodernebb verzió már befecskendezős, nyolc lóerős és máig elöl-hátul dobfékes. Egy valódi világvége után ez pöfögne tovább, nem a Mad Max-világ motorjai, az tuti.
Fotó megosztása:
Mára kihaltak az Indianok, de az 1901 és 1953 között működött amerikai motorgyártó a maga idejében nevesebb márka volt a Harley-Davidsonnál. A második világháborúban katonai motorként az amiknál ugyanolyan legendás volt, mint az ellenoldalon a BMW K75. Az Anthony Hopkins-féle Leggyorsabb Indian még fél évszázaddal a márka halála (csődbe ment a cég) után is segít fenntartani a legendát, Jelenleg a Polarisnál készül pár motorkerékpár Indian brand alatt, de ezek piaci szereplése nem túl intenzív.
Mára kihaltak az Indianok, de az 1901 és 1953 között működött amerikai motorgyártó a maga idejében nevesebb márka volt a Harley-Davidsonnál. A második világháborúban katonai motorként az amiknál ugyanolyan legendás volt, mint az ellenoldalon a BMW K75. Az Anthony Hopkins-féle Leggyorsabb Indian még fél évszázaddal a márka halála (csődbe ment a cég) után is segít fenntartani a legendát, Jelenleg a Polarisnál készül pár motorkerékpár Indian brand alatt, de ezek piaci szereplése nem túl intenzív.
Fotó megosztása:
A híres Mad Max kört 1979-ben egy '77-es Kawasaki Z1000-rel rajzolták a csodálatosan olcsó költségvetésű, ám máig lenyűgöző posztapokaliptikus moziban. Igazi klasszikus japán négyhengeres csupasz motor ez, mai szemmel rémesen filigrán futóművel, de ma is tisztességesnek számító, 90 lóerős teljesítménnyel, csodásan zümmögő hanggal és persze a világvégi motorozás örök legendájával. Stabil japán technika, párhuzamosan gyártották lánc- és kardánhajtással egyaránt.
A híres Mad Max kört 1979-ben egy '77-es Kawasaki Z1000-rel rajzolták a csodálatosan olcsó költségvetésű, ám máig lenyűgöző posztapokaliptikus moziban. Igazi klasszikus japán négyhengeres csupasz motor ez, mai szemmel rémesen filigrán futóművel, de ma is tisztességesnek számító, 90 lóerős teljesítménnyel, csodásan zümmögő hanggal és persze a világvégi motorozás örök legendájával. Stabil japán technika, párhuzamosan gyártották lánc- és kardánhajtással egyaránt.
Fotó megosztása:
Oldalkocsis, géppuskával felszerelt náci motorkerékpár a háborús filmekből - nos, ő az, a '41 és '46 között gyártott BMW R75. 750 köbcentis, felülszelepelt, kéthengeres boxermotorja mai szemmel komikusan gyenge, 26 lóerős volt, de az oldalkocsira átvitt hajtással, kardántengellyel, felezővel, rükverccel, differenciálzárral(!) valójában egy bármin átgázolni képes, elpusztíthatatlan, megállíthatatlan katonai gépezet volt. Manapság 30-40 ezer euró egy elfogadhatóan restaurált példány ára, szóval nesze neked, Gold Wing.
Oldalkocsis, géppuskával felszerelt náci motorkerékpár a háborús filmekből - nos, ő az, a '41 és '46 között gyártott BMW R75. 750 köbcentis, felülszelepelt, kéthengeres boxermotorja mai szemmel komikusan gyenge, 26 lóerős volt, de az oldalkocsira átvitt hajtással, kardántengellyel, felezővel, rükverccel, differenciálzárral(!) valójában egy bármin átgázolni képes, elpusztíthatatlan, megállíthatatlan katonai gépezet volt. Manapság 30-40 ezer euró egy elfogadhatóan restaurált példány ára, szóval nesze neked, Gold Wing.
Fotó megosztása:
A Knight Rider receptjére készült a fenti című, feledhető sorozat egy motoros igazságosztóról, 1985-ben. Ami KITT-nek a Turbo Boost volt, az a Street Hawk-nak a Hyperthrust. Csodás '80-as évekbéli gagyi az egész, kortárs zenével, VHS-minőségben fogyasztandó. A motorkerékpár maga különben egy jó 30 lóerős Honda XR500 enduró volt, bár némely jelenetekben más modellekből faragott csodabringákat is felhasználtak.
A Knight Rider receptjére készült a fenti című, feledhető sorozat egy motoros igazságosztóról, 1985-ben. Ami KITT-nek a Turbo Boost volt, az a Street Hawk-nak a Hyperthrust. Csodás '80-as évekbéli gagyi az egész, kortárs zenével, VHS-minőségben fogyasztandó. A motorkerékpár maga különben egy jó 30 lóerős Honda XR500 enduró volt, bár némely jelenetekben más modellekből faragott csodabringákat is felhasználtak.
Fotó megosztása:
A BMW R71-ről koppintott, de szovjetes ráhagyásokkal készített háborús szörny volt az első Ural motorkerékpár, az M72, 1941-ben. Viszont, míg a BMW odáig korcsosult időközben, hogy már robogókat is gyárt, az Ural máig tömör vasnak tűnő, irgalmatlan nehéz, akár oldalkocsival is felszerelt szörnyeket forgalmaz szerte a világban. A fenti képen egy 2008-as Ural Retro látható - hát ki a király a motorkerékpár-gyártásban (és félsziget-foglalásban), ha nem az oroszok?
A BMW R71-ről koppintott, de szovjetes ráhagyásokkal készített háborús szörny volt az első Ural motorkerékpár, az M72, 1941-ben. Viszont, míg a BMW odáig korcsosult időközben, hogy már robogókat is gyárt, az Ural máig tömör vasnak tűnő, irgalmatlan nehéz, akár oldalkocsival is felszerelt szörnyeket forgalmaz szerte a világban. A fenti képen egy 2008-as Ural Retro látható - hát ki a király a motorkerékpár-gyártásban (és félsziget-foglalásban), ha nem az oroszok?
Fotó megosztása: