„Az Aston Martin fantasztikus márka, amelynek örömmel támogatjuk a további fejlődését” – mondta egy brit újságírói fórumon Dieter Zetsche, a Mercedes-Benz első számú embere. Hogy ez alatt pontosan mit értett, nem volt hajlandó kifejteni, mint ahogy konkrétan azokat a pletykákat sem cáfolta, amelyek szerint a Mercedes meg szeretné kaparintani magának az Aston Martint.
A két vállalat tavaly írt alá motorfejlesztésre vonatkozó együttműködési megállapodást. Ennek keretében a Mercedes sportrészlege, az AMG fejleszti és programozza fel (az Aston Martin specifikáció szerint) azt a motort, amelyet aztán a brit márka mérnökei építenek be a következő generációs Vantage modellbe.
A németországi V8-as pontos részletei még nem ismertek, de várhatóan közel áll majd a hamarosan érkező C 63 AMG számára fejlesztendő négyliteres, duplaturbós, 490 lóerő körülinek mondott erőforráshoz.
A Mercedes mindig is nyitott volt arra, hogy az erőforrásra, illetve elektromos hálózatokra vonatkozó fejlesztési megállapodást kiterjessze. Ennek egyik lehetséges, fontos produktuma lesz a 2009-ben bemutatott Lagonda szabadidő-tanulmány sorozatgyártású változatának a kifejlesztése: a Mercedes GL alapjaira épülő autó fontos piaci területet nyithat meg az Aston Martin számára, akár már 2017-ben.
Ha ennyivel nem éri be a Mercedes, akkor viszont komoly ellenállásba ütközhet: az Aston Martin főrészvényese, az olasz Investindustrial tavaly májusban vásárolta meg 177,1 millió euróért (55 milliárd Ft) a márka 37,5 százalékát, és kötelezettséget vállalt arra, hogy a többi tulajdonossal együtt a következő öt évben több mint 590 millió euró (184 milliárd Ft) értékben ruháznak be termék- és infrastruktúra-fejlesztésbe. Ezekben a középtávú tervekben aligha szerepelt egy újabb tulajdonosváltás.