A Forma-1-ben 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os motorok fejlesztésével egyértelműen a Mercedes végezte a legjobb munkát, míg a Renault csúnya lemaradással kezdte az idényt.
A francia gyártó ugyan végül egy dobogós helyezést is ünnepelhetett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon – míg ki nem zárták Daniel Ricciardót -, összességében azonban a Mercedes-motoros csapatok uralták a hétvégén, Nico Rosberg a gyári ezüst nyíllal fölényesen győzött.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondta, hogy a Mercedesnek az egyenesekben egy másodperces előnye van a Renault-hoz képest. A Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin az Autosportnak így reagált:
„Helytálló kijelenteni, hogy az egyenesekben hátrányban vagyunk a Mercedesszel szemben, ez világos. Hogy egy teljes másodperccel-e, azt nehéz lenne megmondani, de semmiképp sem csak egy tizedről van szó. Közelebb van az egy másodperchez, mint a tizedhez.”
„Tudjuk, hogy mekkora a hátrányunk, és azt is tudjuk, mivel csökkenthetjük ezt a következő versenyre. A jelenlegi erőforrásban már minden a helyén van ehhez, egyszerűen csak optimalizálnunk kell a dolgokat, hogy mindenből a maximumot hozhassuk ki. Rendbe kell tennünk a megbízhatóságot és az elemek összehangolt működését.”
Taffin hozzátette, hogy az Ausztrál Nagydíjon egyetlen délután alatt négy napnyi tesztelésnek megfelelő munkát végeztek el, azonban a kiesések miatt nem lehettek elégedettek, a fifty-fifty célba érési arány nem elfogadható. Malajziára ezen is dolgoznak.
A Renault Sport F1 második embere, Rob White a Crash.netnek nyilatkozott, ő arról beszélt, hogy addig nem nyugszanak, amíg teljesen be nem érik a Mercedest.
„Régóta a Forma-1-ben vagyunk már, tudjuk, milyen a versenyzés, győzni vagyunk itt, addig nem is leszünk elégedettek, amíg nem nyerünk megint futamokat. A Forma-1-ben borzalmasan nehéz sikeresnek lenni, de határozott szándékunk, hogy újra az élen legyünk. Persze nem szabad alábecsülni az ellenfeleket, a Forma-1 mindenki számára nehéz. Korábban mindenki minket célzott, szeretnénk visszatérni ahhoz, amikor megint nem minket kérdeznek arról, ki a célpont.”
A Mercedes befogása persze nem lesz könnyű, hiszen ők sem állnak egy helyben, nem fogják bevárni a riválist. A csapat elnöke a szezonkezdet előtt arról beszélt, hogy a belsőégésű motorjuk nagyjából 580 lóerőt teljesít, ami a hibridrendszer, az ERS 160 lóerejével együtt 740 lehet, de Ausztráliában az ellenfelek már úgy tippelték, hogy mindent feltekerve 900 lóerő körül járhat a Mercedes erőforrás rendszerteljesítménye – írja a Bild.
„Naná, hogy erősebb a motorjuk annál, mint amit mondanak” – szögezte le a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko Melbourne-ben.