Mint amikor gyerekkorodban arról álmodsz, hogy majd egyszer meglesz a tinisztár színésznő, aztán egyszer csak ott látod pityeregni egyedül egy padon, úgy nyílik most meg a lehetőség pár millió középkorú ralimániákusnak, hogy gyerekkori vágyukat beteljesítve beüljenek egy Lancia Delta volánja mögé. 

Ráadásul nem is akármilyen gépről van szó. A B-csoportos Delta S4 (1985) utódjának szánt, Abarth által fejlesztett HF 4WD (1987) homologációs verziójának (Integrale) továbbfejlesztett kiadása, az 1991-es Evoluzione került most terítékre, az arra jellemző, megnövelt első és hátsó nyomtávval, hátsó tetőszárnnyal, átdolgozott futóművel és fékekkel, valamint – fontos! – kisebb, de erősebb fényszórókkal, színes műszeregységgel és nem utolsósorban 215 lóerőre felhúzott motorral. 
Ez így jól hangzik, igaz? Pedig ez még semmi, mert a norvég oldalon eladásra kínált autó a jellegzetes harci festést viselő Martini 5-ös limitált szériából származik: ezekből összesen 400 darabot készített a gyár. Ismerve a korabeli olasz autók üzembiztosságát, valamint a célcsoport higgadt vezetési stílusát, ennek alighanem töredéke élte meg a huszonharmadik születésnapot. 
Ezek egyike a most áruba bocsátott autó. A 31 500 megtett kilométer semmi nyomot nem hagyott az autón, a 83-as sorszámú Integrale Evo tulajdonosa állítása szerint gyári állapotú, eltekintve a teljesen rozsdamentes acél leömlőtől és kipufogórendszertől, a 17 colos OZ felniktől és az állítható rugóstagoktól. 
Valaki komoly szívességgel tartozik Jézuskának: egy norvég használtautó-szájton felbukkant a világ egyik legkívánatosabb raliautója, a Lancia Delta HF Integrale Evo, ráadásul annak is egy különkiadása.
Esély, ami egyszer jön az életben 35
A három differenciálművel (hátul Torsen rendszerű, részlegesen önzáró egységgel) szerelt hajtáslánc bemenő végén a már említett, 215 lóerős, négyhengeres turbómotor állt, a másik végen pedig négy nagyon elnyúzott abroncs, hiszen az autó 6,3 másodperc alatt ugrott százra, végsebessége 219 km/óra volt.
És hogy mindez mennyibe kerül? A listaár 439 800 norvég korona, azaz 16,5 millió forint. Ez reális árnak tűnik, hiszen egy két évvel ezelőtti videón látható, japán rendszámos példányért szinte fillérre ugyanennyit, 72 188 dollárért kértek. 
Sok pénz? Igen. Megéri? Ha meg kell kérdezned, nem érdemled meg, hogy megvehesd. Amúgy tudok norvég tolmácsot, ha gondolod.
Esély, ami egyszer jön az életben 36
Esély, ami egyszer jön az életben 37
Esély, ami egyszer jön az életben 38
Esély, ami egyszer jön az életben 39