Röviden – Kia Sportage 2014 | |
---|---|
Mi ez? |
Kedvező árú szabadidőautó |
Mit tud? | Dögösen néz ki, kényelmes és szolgálatkész |
Mibe kerül? | Listaáron 5 299 000 forinttól |
Kinek jó? | Mindazoknak, akik divatos megjelenésű, megbízható szabadidőautóra vágynak |
Csak a kinézete alapján kevés távol-keleten készült autó hozza lázba a nagyközönséget. Kivétel a szabály alól az új Mazda3 és Mazda6, valamint a Kia majdnem minden típusa. Utóbbiról azonban egyre többen tudják, hogy tervezőjük nem koreai, hanem európai, méghozzá német. Peter Schreyer nevét az első Audi TT megjelenésével kapta fel a hírnév, mivel ő álmodta papírra a vonalait.
Később elszerződött a Kiához, és a keze nyomán olyan típusok láttak napvilágot, amitől a nagy testvért, a Hyundait is elkapta a sárga irigység. Méghozzá annyira, hogy néhány éves küzdelem után kiemelte Peter Schreyert a Kiától és kinevezte az egész Hyundai-Kia konszern formatervezésének a fejévé.
Valahol ez is egy elismerés, méghozzá egy olyan tulajdonságé, amiről mindenki a saját szemével is meggyőződhet. A Kia formatervei nemcsak jónak, hanem időtállónak is bizonyulnak. Annyira, hogy maga a gyár sem mer hozzájuk nyúlni. Így lehet, hogy a teljesen új Kia Soul is úgy néz ki, mint a régi, a fazonigazított Kia Sportage pedig úgy, mintha megszökött volna a kezelés elől, mint kisgyerek az injekció elől.Szinte semmi
Azért ha nagyon kinyitjuk a szemünket (vagy ha mellétesznek egy első verziót), feltűnik, hogy nagyobb az első hűtőrács, megváltoztak az első és a hátsó lámpák és új mintájúak a könnyűfém felnik. Kívül azonban ennyi a változás és nem több! Belül sem szembeszökő az újítás, de egyikük kézzelfogható. Mostantól ugyanis puha tapintású műanyag borítja – a műszerfal teteje és alja mellett – az ajtók felső élét is. A másik újdonság, hogy a műszeregység immár két nagy kerek műszerből áll, közöttük egy 4,3 col átlójú színes információs kijelzővel.
A többi módosítás inkább műszaki jellegű, és ennél fogva nem annyira látni, mint érezni lehet. Áthangolták az első futóművet, méghozzá a kényelem irányába, amit nagyon jól tettek. Kevésbé kemény végre a Kia Sportage, és így rossz úton is kellemesebb az utasának lenni. Azért viszont, hogy emiatt a vezethetőség ne szenvedjen csorbát, áthangolták a kormányművet is. Csökkentették az áttételét, ezért most három fordulatnyit sem kell fordítani (egészen pontosan 2,7-et) végállástól végállásig.Emberbarát
A lényeg, hogy a rugózási kényelmet és az úttartást sikerült sokkal élhetőbb harmóniába hozni. Persze a gumiméret még ronthat ezen, de a próbált 235/55 R 18-as méretű abroncsokkal sem rázott ki minket a Sportage a lelkünkből. Az alapméret egyébként 215/70 R 16, amivel valószínűleg még komfortosabban rugózik a Sportage.
A motorválaszték nem változott. Az 1,6 literes, 135 lóerős, közvetlen befecskendezéses benzines a belépő motor, amely csak hatfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerék-hajtással kapható, csakúgy, mint a 115 lóerős 1,7 literes dízel. A másik benzinmotorhoz (2 liter, 166 LE) és a 136, illetve 184 lóerővel készülő kétliteres dízelmotorhoz ellenben automata váltó és összkerékhajtás is rendelhető.
Az automata változatok nem tűntek túl élénknek, különösen, ha bekapcsoljuk az ECO üzemmódot, ami viszont – legalábbis elvileg – jót tesz a fogyasztásnak. Ezt majd a várható tesztelés során méréssel ellenőrizzük, azt azonban a próbaút alapján is megállapíthattuk, hogy zaj szempontjából szinte mindegy, melyik motorra voksolunk. Az új Kia Sportage ugyanis hangszigetelő (betétes) szélvédőt kapott és a hangszigetelést úgy általában is finomították. Emiatt a dízelmotort is alig hallani és a szélzaj is elenyésző még 130 km/órás tempónál is.Csendesebb és kényelmesebb az új Sportage az elődjénél és ezekből a szempontokból a versenytársaihoz képest is megállja a helyét. Használhatóbb autó lett tehát, miközben az ára nem változott. Az alapmodell (1.6 GDI LX) most 200 000 forint kedvezménnyel 5 099 000 forint ellenében hazavihető. A formája pedig, mint korábban megállapítottuk, úgy látszik örök…
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|