Az Ausztrál Nagydíj rögtön meghozta a 2014-es Forma-1-es idény első botrányát, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a verseny leintése után öt órával kizárta a Red Bull hazai sztárját, a második helyen beérő Daniel Ricciardót.
A pilótát azért diszkvalifikálták, mert a Red Bull az FIA mérései szerint a verseny alatt következetesen túllépte a 100 kg/órás fogyasztási limitet, és hiába figyelmeztették többször is a csapatot, hogy ne a saját számításaik alapján mérjék az átfolyást, hanem a felügyelőszervezet által hitelesített szenzor adataival dolgozzanak, a csapat nem engedelmeskedett.
Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Red Bull azzal érvelt, hogy az FIA átfolyásmérője hibás, és annak használata mellett komoly teljesítményhátrányt szenvedtek volna, a csapatfőnök Christian Horner azt mondta, egyszerűen nem lehet egy ilyen „kiforratlan” technológiára hagyatkozni.
Való igaz, hogy az FIA-as alkatrésszel több csapatnál is voltak gondok, azonban a riválisok az FIA figyelmeztetései és iránymutatása alapján nem is vitték a határig az autókat, biztonsági tartalékként inkább csak 96 %-nál megálltak. Egyedül a Red Bull ment a saját feje után.
A bajnokcsapat fellebbez, de úgy tűnik, nem számíthat majd sok támogatásra a többiektől.
„El kell fogadnunk, hogy az FIA képes kezelni a helyzetet. Az FIA teszi a maga dolgát, biztos vagyok benne, hogy nem lesznek gondok” – mondta Stefano Domenicali az Autosportnak a vitatott szenzor és mérési módszerek kapcsán.
Az Ausztráliában győztes Mercedes főnöke, Toto Wolff is az FIA mellett áll:
„Az FIA szabályozza és ellenőrzi az üzemanyag-átfolyást minden csapatnál, közösen tanulunk ezen a területen. Az átfolyásmérő egy FIA-s rendszer, amelyet minden autóba integrálni kell, a tanulási folyamatban pedig a csapatoknak támogatniuk kell az FIA-t és viszont.”