Red Bull-botránnyal indult a 2014-es Forma-1-es szezon, hiszen az Ausztrál Nagydíjon 2. helyen beérő hazai sztárt, Daniel Ricciardót utólag kizárták, mert a versenyen túllépte a megengedett 100 kg/órás fogyasztási limitet.
A Red Bull a melbourne-i hétvégén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki irányelve, többszöri figyelmeztetése ellenére sem tartotta magát a felügyelőszervezet fogyasztási szenzorához, ezért kapták a büntetést. A bajnokcsapat meg van győződve róla, hogy az elismerten hibás szenzort nem volt kötelező használniuk, a saját méréseik szerint pedig a határ alatt maradtak, ezért fellebbeztek.
Az ügyet április 14-én tárgyalják majd, de természetesen addig is téma a kötelező fogyasztási limit és az FIA nem megbízható mérési rendszere, amely minden csapatnál gondot okozott. A Red Bull-főnök Christian Horner nem zárja ki, hogy a tárgyalás előtti Maláj és Bahreini Nagydíjon is lesznek viták a fogyasztásmérést illetően, egyszerűen nem használhatók normálisan az FIA-as alkatrészek.
„A szenzor kalibrációjától függ majd a versenyképesség, ami nagyon nem helyes. A csapatok százasával vásárolják majd a szenzorokat – néhányan már most is itt tartanak -, hogy kiválaszthassák a legjobb darabokat. Szerintem ez elfogadhatatlan.”
Egyelőre azonban csakis a Red Bull „hangoskodik”, a többi alakulat inkább alkalmazkodik a helyzethez, kompromisszumokat kötés és az FIA-val közösen próbál javítani a helyzeten. A mercedeses Lewis Hamilton a Maláj Nagydíj előtt azt mondta, ők tartják magukat az FIA utasításaihoz, ez az egyetlen helyes hozzáállás.
„Én teljesen elégedett vagyok az FIA elmúlt pár évben végzett munkájával. Nem ástam bele magam a Red Bull-ügy részleteibe, de tudom, hogy milyen bonyolult technikai kérdés ez idén” – magyarázta a Sky Sportsnak.
„Folyamatosan kapunk újabb és újabb utasításokat arról, hogyan lehetünk szabályosak, és szerencsére az én csapatomnak nem is lett baja. Úgy gondolom, hogy ez a tanulási folyamat egész évben folyik majd, mindenki hibázik és tanul majd belőle.”
Hamilton szerint nem csak a szabályértelmezési és műszaki szempontból, de általában is komoly kihívást jelentek az idei fogyasztási korlátok: „Nagyon komoly tényező. Ugyanazt a versenytávot kell megtennünk, mint eddig, de harmadával kevesebb üzemanyaggal, szóval hatalmas kihívás.”