Adrian Sutil és Esteban Gutierrez szerint egyelőre túl nehéz a Sauber autója, ez pedig egyértelműen a versenyképesség rovására megy. Az új szabályok 692 kilóban határozták meg az idei szezonra az autó és a pilóta együttes minimális tömegét, és noha ez 50 kilós pluszt jelent 2013-hoz képest, sokak szerint ennél is nagyobb emelésre lett volna szükség. Tíz kiló túlsúly 0,36 másodperces hátrányt jelent körönként egy átlagos pályát alapul véve.

Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az új V6-osokra is meghatároztak egy minimális tömeget, ez 145 kiló, a Sauber által használt Ferrari-motorok pedig jóval a limit fölött vannak. Önmagában emiatt hátrányban van a Sauber, amely jelenleg a közelében sincs a minimumsúlynak.

„A tömeg nagyon komoly téma számunkra, nehezen érünk a limit közelébe” – ismerte el Sutil. „Az autó túl nehéz, és ugyan lépésről lépésre próbálunk javítani ezen, ez eltart majd egy ideig. A könnyűsúlyú anyagokból való építkezés drága, a következő versenyekre szóló terv szerint hagyományos módon próbáljuk csökkenteni az autó tömegét.”

Sutil csapattársa, a mezőny második legkönnyebb pilótája szerint is túl nehéz az autó. „Sok munka áll előttünk, mert alaposan túlsúlyosak vagyunk” – mondta Gutierrez, aki 14 kilóval könnyebb Sutilnál. „A csapaton belül rajtam könnyebb segíteni, de kis lépésekkel tudunk haladni.”

Sutil a maga 75 kilójával a legnehezebb pilóta a mezőnyben, ez 183 centis magasságából egyenesen következik. Sutil szerint csak a súlya miatt fél másodpercet veszít csapattársával szemben, így arra kérte az FIA-t, hogy a jövőben emelje a minimumtömeget, mert az jelen formájában büntetés a magasabb pilóták számára.

„Ennél többet képtelenség fogyni, ez vagyok én. Magas vagyok, és ezzel nem tudok mit kezdeni. A kis pilóták egyértelműen előnyben vannak, mindenki tisztában van ezzel, remélem, a szabályokon is lehet módosítani emiatt. Régen nem volt ennyire kiélezett a helyzet, most viszont a magas pilóták eleve köridőhátrányból indulnak.”