A Budapestre érkező járműveket 2005 és 2009 között gyártották és a BKV egyenként mintegy 8 millió forintot fizetett értük. Az első négy szóló-, alacsonypadlós, háromajtós és légkondicionálóval ellátott autóbusz március végéig forgalomba áll a dél-pesti 182-es és 184-es vonalon, a további 33 busz pedig legkésőbb augusztus 31-éig készül el.
Tízéves Volvókat újítanak felMég a Demszky-érában, a BKV által vásárolt Volvo 7700-asok sem maradnak idén érintetlenül. Bár korábban a BKK néhányat már átfestett a hivatalosan „égszínkéknek” nevezett színre, azonban mindez azért történt, hogy a Liszt Ferenc repülőtér és a Kőbánya-Kispest között ingázó, 200E jelzésű autóbuszok feltétlenül megkapják a flottaszínt. Az átfestést akkor belső felújítás nem kísérte igaz, ez értelmetlen lett volna, hiszen az azon a vonalon közlekedő járművek még csak nyolcévesek.
A 2004 és 2006 között érkezett 150 darab csuklós Volvo felújítását a BKK szerint az teszi szükségessé, hogy többségük futásteljesítménye 700-800 ezer kilométernél jár, ezért igen elhasználódott állapotban vannak, mind motorikusan, mind pedig esztétikailag. A dél-pesti buszgarázshoz tartozó Volvo 7700 gépészeti és esztétikai felújításon is átesett. Ennek során a járművet megnövelt teljesítményű légkondicionálóval és új belső LED lámpákkal szerelték fel. Az utastérben pedig a padlózatot, az üléshuzatokat, valamint a burkolatokat is kicserélték, továbbá az ablakokat is megtisztították a karcoktól.
A korábbi narancssárga kapaszkodók, valamint a kék üléshuzatok eltűntek, helyüket a Mercedes Citarókban megszokott émelyítő színvilág vette át, ami egyedül csak a brüsszeli Van Hooloknak áll jól. Nehéz abba belegondolni, hogy mi lesz, ha egyszer a zöld kapaszkodóval, krémszínű burkolatokkal és kékes üléshuzatokkal ellátott nyolcéves Volvo 7700-asokkal is ezt teszik felújításra hivatkozva.
Jó hír azonban, hogy a további buszok átfestésére nincs még forrás, ezért idén egyelőre csak tíz darabot „merciesítenek”. Félreértés ne essék: valóban szükség van a tízéves Volvók gépészeti és utastéri felújítására, azonban a Volvók utasterének esztétikai elcsúfítását semmi sem indokolja. S, ha már ilyen drasztikusan hozzá akar nyúlni a BKK a valóban világszínvonalú termékekhez, akkor olyan előremutató kezdeményezéssel kéne, mint ahogy azt Varsóban teszik a buszokkal. A lengyel fővárosban ugyanis olyan kárpitokkal látják el az üléseket, melyeken Varsó nevezetességei láthatók.
Jönnek az importbuszok
Az új Mercedes Citarók, valamint az agglomerációs MAN-ek és Volvók tavalyi beszerzése után várhatóan már senki sem fog olyan álmokat dédelgetni, hogy valaha is új, magyar gyártmányú autóbuszt állítanak forgalomba Budapesten, vagy annak környékén. Tegyük zárójelbe persze, hogy a kelenföldi buszgarázsnak sikerült kiharcolnia három darab új Ikarus dobozból történő összeszerelését.
Bár a Volvók importját némileg ellentételezik a svédek a Rábán keresztül, az elmúlt négy évben több érintett szereplő is kifejtette, hogy idehaza a magyar gyártók vagy nem képesek világszínvonalú termékeket gyártani, vagy pedig nincs szükség idehaza buszgyártó(k)ra. Természetesen egyik állítás sem állja meg a helyét, de mindezekről korábban már itt és itt írtunk.
Az új Volvo 7900A csuklós, valamint az MAN Lion’s City szóló autóbuszok az év első felében folyamatosan érkeznek Magyarországra és ennek megfelelően tavasszal állnak forgalomba az előre kijelölt vonalakon. Az agglomerációs buszok a 13-as, a 22-es viszonylatokon, a 38-as, a 40-es, a 40E, a 63-as és a 64-es vonalcsalád, a 84E, 89E, 94E, 294E, a 88-as, a 140-140A-140B, a 169E, a 172, a 188E, a 240E és a 272-es autóbusz vonalán, illetve az agglomerációs éjszakai járatokon közlekedő járműveket váltják majd le.Forrás: BKK-Vezess