Az előző két idényben szinte mindig dobogóesélyes Lotus 2014-et katasztrofálisan kezdte. A pénzügyi nehézségek miatt szakemberek garmadát elveszített alakulat egyedüliként kihagyta az első tesztet, a továbbiakon alig ment, a szezonnyitón mindkét autóját elveszítette, eddigi legnagyobb eredményük, hogy a múlt hétvégén Romain Grosjean teljesíteni tudta a Maláj Nagydíjat, a 11. helyen ért be.
F1: A Lotus elkaphatja a McLarent 1
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A csapat vezető versenymérnöke, Alan Permane szerint a látszat kicsit csalóka, az E22-es alapvetően versenyképes, így jó esetben már rövidesen a a tavaly megvert McLarent vagy épp a Ferrarit szorongathatják majd.  
„Nem épp a tizedik helyekre akarunk hajtani, de ha megnézzük, más csapatok – például a McLaren – hol járnak, nagyon is elkaphatónak tűnnek. Ahhoz nem kell valami hatalmas teljesítményjavulás. Tudjuk, hogy nagyon sok van még az erőforrásban, szóval lehet még válaszunk, és bár egyelőre messze vagyunk, igazán nem kell sok ehhez”
„A Mercedes és a Red Bull beérése nagyon nehéz lenne, de az meggyőződésem, hogy rendszeres Q3-as szereplők és pontszerzők lehetünk.”
Permane szerint egyáltalán nem túlzóak a fenti állítások, hiszen miután a téli teszteken és az Ausztrál Nagydíjon, valamint a szepangi edzéseken is keveset mentek, minden egyes újabb kilométerrel, minden újabb edzéssel és versennyel hatalmas lépéseket tehetnek még előre, miközben a Renault-motort is folyamatosan javítja a francia gyártó.
F1: A Lotus elkaphatja a McLarent 8


„Tudjuk, hogy az erőforrással mennyit lehet még javulni és a Renault-val közösen dolgozunk is ezen. A következő versenyen is előrébb lépünk, aztán Kínában megint, majd Barcelonában is, szóval haladnak a dolgok. És nem is csak az erőforrásról van szó, a fékekkel vannak még gondjaink, hiszen nem sokat mentünk, de azt is kezdjük kiismerni. Otthon, Enstone-ban folyik a munka ezt illetően, bízunk benne, hogy tanulságos lesz.” 
„A mérnökeink és szerelőink végtelen munkanapokat teljesítenek, Enstone-ban a szívük szakad meg, amikor azt látják, hogy a hatalmas munka ellenére az autó nincs a pályán. A nehéz helyzetben a munka is nehezebb, de jó szakembereink vannak, akik összeszorított foggal mennek előre.”
„Varázsszer persze nincs, a bajból csak egyféleképpen lehet kimászni: kemény munkával.”