A Lada a napokban tartott sajtótájékoztatón vázolta közvetlen és távlati terveit. Elsőként is jön a Lada Vesta (nyitóképünkön), a reménytelenül kiöregedett Priora utódja. Az augusztusi Moszkvai Autószalonra ígért lépcsőshátú a Nissan Micrától eredeztetett padlólemezre, 1,6 literes Renault benzinmotorokkal készül, vonalait pedig az a Steve Mattin jegyezte, akit a Volvótól csábított el az AvtoVAZ – azt kell mondjuk, jó húzás volt!
A tetszetős Vesta (a név vélhetően az otthon és a család római istennőjét idézi) várhatóan 8000 euró (2,5 millió Ft) körüli belépő áron kerül majd forgalomba, valamikor 2015-ben. A kedvező költségek annak köszönhetők, hogy a csoporton belül más márkák is felhasználják majd a platformot: Dacia és Datsun variáns is elképzelhető, értelemszerűen más és más piacokon; 2016-tól pedig ferdehátúként is megjelenik a Vesta.
Az AvtoVAZ alábbi grafikáját elnézve egyébként kifejezetten mozgalmas éveknek néz elébe a Lada. Ahogy korábban megírtuk, két éven belül alaposan átrajzolják a Granta fizimiskáját, egy évre rá a Kalina is megújul. Sorsfordító változásoknak néz elébe a Lada Niva: még kap egy ráncfelvarrást, ám 2018-tól vadonatúj modellel váltja fel a gyár. Biztosak lehetünk benne, hogy megőrzi kiváló terepjáró-képességeit, hiszen két önálló szabadidőjárművet is fejleszt a Lada.
A manapság egyre divatosabb, városi SUV a Nissan Juke mintájára alig valamivel a Vesta után, 2016 elején lép színre, később elsőkerék-hajtású kivitel is készül belőle. Lesz kompakt crossovere is a márkának, ám arra 2017-ig kell várnunk; a vélhetően koreai (Samsung) bázisú modell padlólemezére nagyméretű szedán is készül.
Az előző generációs Dacia MPV-ből klónozott Lada Largus némi ráncfelvarrással az évtized végéig szolgálatban maradhat; azoknak a vásárlóknak pedig, akik valamivel komfortosabb családi egyterűre vágynak, a 2016 elején debütáló, nagy belmagasságú, szubkompakt ferdehátú modell jelenthet alternatívát.