Daniel Ricciardo eddigi Red Bull Racing-es pályafutása lassan már abszurdba hajlik: miután a hazai versenyén megszerzett második helyét utólag elvették, kizárták az Ausztrál Nagydíjról, a Maláj Nagydíjon újabb balszerencsék és büntetések záporoztak rá.
Az ausztrál pilóta autójában már a futam elején teljesen megadta magát az üzemanyag-átfolyásmérő, de ezt a helyzetet most az FIA-val egyetértésben kezelte a Red Bull, ezzel együtt simának látszott a 4. hely.
De csak a 43. körig, amikor is Ricciardo második kerékcseréjénél rosszul rögzített bal elsővel engedték ki. A pilóta szerencsére nem ment messzire, leállt és a csapat visszatolta, helyretették a kereket, de ezzel máris körhátrányba került.
Alig tett meg egy kört, a hátsó hosszú egyenes ráfordítójánál a kerékvető letörte az első szárnyát, egy teljes kört tett meg lassan a pályán, mire újra visszamehetett a bokszba új orrkúpért és újabb gumikért, további két kört veszített, majd a versenybírók a veszélyes kiengedés miatt 10 másodperces stop&go büntetést is kiosztottak neki. A Red Bull végül úgy döntött, hogy ezt már nem érdemes folytatni, kár nyúzni a motort, így az 53. körben a garázsba tolták az autót, de a történet még ezzel sem ért véget.
A stewardok az idénre bevezetett új szabály szerint a veszélyes kiengedésért kötelezően kiosztottak egy 10 helyes hátrasorolást is, Ricciardo Bahreinben rögtön hátrányból indul majd.
„Csalódott vagyok, úgy nézett ki, hogy erős pontszerzés sikerül majd, ott voltam az élmezőnyben, de az utolsó kerékcserénél aztán mindenféle baj volt, gyorsan vége lett a versenyemnek. Mélyen belül csalódott vagyok, de azért így is örülök, mert sikerült jól bemutatkoznom az első két futamomon.”
„Mivel mindig mosolygok, sokan azt hiszik, hogy túl kedves vagyok, de azért versenyezni vagyok itt, az élen akarok küzdeni, és sokszor látnak majd még ott!” – mondta rendíthetetlen optimizmussal.
A versenybírók vasárnap megdolgoztak a pénzükért, mert Ricciardo mellett a futam elején Pastor Maldonadóval ütköző Jules Bianchit és a Kimi Räikkönennel összeakadó Kevin Magnussent is büntették a versenyen és utána is: mindkét pilóta szuperlicenszére 2 büntetőpont kerül.
Az idei újítás szerint azt a versenyzőt, aki 12 hónapon (azaz nem az idényen!) belül 12 pontig jut, automatikusan eltiltják a következő futamtól. A két fenti pilóta mellett szombaton feltartás miatt a williamses Valtteri Bottas is kapott már két pontot.
A Red Bull még egy hivatalos megrovást is kapott, mert ahogy kicsit feljebb is látható, a csapat egyik tagja védőfelszerelés nélkül tevékenykedett az autónál, ami már a tavalyi szezon második fele óta szigorúan tilos.