Ha nem a világ legnagyobb számban eladott modelljéről volna szó, egy kézlegyintéssel elintéznénk a jövő héten színre lépő, átdolgozott Focus szedánt, hiszen pontosan ugyanazokon a pontokon változott, mint három- és ötajtós, illetve kombi fivérei. Csakhogy nincs mese, a kínai piacon dübörgő, világszerte több mint egymillió példányban gazdára találó Focus minden kivitele figyelmet érdemel.
Így azokhoz hasonlóan a szedán is megkapja az egyliteres EcoBoost motort, mégpedig start-stop rendszerrel. Az apró, díjnyertes motorocska a merészen átdolgozott orrban kap helyet: új a gépházfedél és a hűtőmaszk, elöl-hátul LED-ek világítanak nappali fényként, átdolgozták a csomagtérfedelet és mellette a hátsó lámpatesteket.
A beltérben letisztult, modern megjelenést adnak a selyemfényű részletek, az új kárpitok és kapcsolók, valamint a friss középkonzol. Az igazi újdonságot nem a külcsín, hanem a szolgáltatások jelentik: az utazási komfortot opciós kormányfűtés, valamint a zajszintet csillapító, vastagabb padlószőnyegek és oldalüvegek, illetve jobb motortér-szigetelés fokozza.
Átdolgozták a futóművet, így jobb lett az úttartás, míg a sofőr dolgát egy sor vezetőtámogató rendszer könnyíti meg, a tolatókamerától a holttérfelügyeleten át a sávban tartó berendezésig. Szintén bővült és tökéletesedett a fedélzeti alkalmazások választéka.