A különböző termetű kutyák az év elején különböző trükkök segítségével megtanulták kezelni a váltót, a kormányt, valamint a sebváltót. Mindezt persze nem azonnal, hiszen az állatokat az első időkben fából készült kocsin tréningezték, melyet köteleken húztak a biztonságos haladás érdekében. Az Amarok vezetésénél pedig biztonsági hevederekkel rögzítették őket, hogy ne sérüljenek meg. Az állatok figyelmét eleinte nehéz volt összpontosítani a feladatra, azonban egy gyakorlott kutyakiképző rávette őket vezetési képességeik fejlesztésére.
Hogy az Amarok alkalmassá váljon az kutyák által történő vezetésre, természetesen néhány átalakítást el kellett végezni. Bár a pick-up vezetése során kutyusok első mancsa a kormányon és a sebváltón volt, hátsó lábaik viszont egy olyan szabályzókarokon pihentek meg, melyek a gáz- és fékpedálok meghosszabbított részeit irányították. A biztonság érdekében a Volkswagen mérnökei az Amarok sebességét limitálták, ennek köszönhetően a kutyáknak nem volt lehetőségük az esztelen száguldozásra.
Nem ők az első ebek, akiket megtanítottak kvázi vezetni. 2012-ben ugyanis egy állattréner két kutyát hasonló feladatokra képzett ki Új-Zélandon.
Forrás: Volkswagen