Számtalanszor írtunk már róla, hogy a Forma-1-es autók pilótával együtt mért minimális súlyát 2014-re 691 kg-ra emelték, ez azonban nem ellensúlyozza teljes mértékben az új , turbós hibrid erőforrások tömegét, így több csapat az ideális versenysúlynál nehezebb autóval áll rajthoz.
A nagyobb termetű pilótáknál a hátrány természetesen még nagyobb, a Caterhamnél idén bemutatkozott újonc, Marcus Ericsson – hiába fogyózott már a télen is – azt mondja, hogy a nagyobb tömege az egyik fő oka annak, hogy rendszeresen lassabb csapattársánál, Kobajasi Kamuinál.
F1: 10 kiló miatt szenved az újonc 1
F1: 10 kiló miatt szenved az újonc 5


„Az a gond, hogy ő 10 kilóval könnyebb nálam, így nagyon nehéz hoznom ugyanazokat a köridőket, ugyanis körönként fél másodpercet veszítek csak a súlyom miatt” – nyilatkozta a hét közepi bahreini teszten a Carsh.netnek.
„Nem vagyok könnyű helyzetben. Folyamatosan igyekszünk könnyebbé tenni az autót, de valóban elkeserítő, hogy amellett, hogy újonc vagyok, még körönként 10 kilós hátrányt is cipelek. Nem tudom pontosan, hogy mennyivel, de mindkét autónk a minimális megengedett tömeg felett van, szóval a plusz 10 kilóval az enyém már jócskán felette jár. Kár, hogy ezen úszik el az időm.”
A nagyobb, testesebb pilótáknak csak jövőre lesz könnyebb dolga, amikorra további 10 kilót emelnek, és az autó és a pilóta együtt nem lehet majd könnyebb 701 kg-nál.