A térképet a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) május végéig állítja össze az elmúlt hónapokban készített mérés alapján. Háromezer kilométer utat vizsgáltak meg és sorolták baleseti kockázat szempontjából rendszerbe, egy és öt csillag közötti értékeléssel.

Az egyik legfontosabb feladat az unióban a közúti biztonság növelése: a 2010-es szint felére kell csökkenteni hat éven belül a közúti balesetben elhunytak számát, ebben nyújt segítséget a mostani projekt. Berta Tamás, a KTI vezetője Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár levelét felolvasva azt mondta, a magyar közúti biztonság 2006 óta folyamatosan javul, mivel csökken a közúti balesetekben elhunytak száma.

Kissé emelkedett azonban az elmúlt időszakban a személyi sérüléssel járó balesetek és a megsérült személyek száma, ezért új módszerekre van szükség, ebben nemzetközi összefogásra is szükség van. Egységes módszertan szerint vizsgálják a hálózatot, így összehasonlíthatóak lesznek az adatok az unió többi tagállamával. Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy nincsenek az országban „halálutak”, hanem csak bizonyos útszakaszok, amelyek veszélyesebbek.

Ezek (feketével jelölve) többek között a 2-es főút Váctól északra, a 3-as Gödöllő környékén, a 4-es abonyi elkerülője és Kisújszállástól Hajdúhadházig, valamint Záhony környékén, a 44-es több szakasza, a 6-os Pécstől a horvát határig szinte végig, illetve a 8-as, a 68-as, a 86-os és a 74-es több szakasza.

Az eredmények értékelése után a projekt résztvevői javaslatokat tesznek a helyzet javítására, ezek jellemzően kis költségvetésű forgalomtechnikai beavatkozások lesznek.