Minden idényben akad egy-egy baleset, ami emlékeztet arra, hogy miért rendkívül veszélyes a formulaautókra jellemző nyitott pilótafülke. Nem kell évtizedeket visszamenni az időben, elég Felipe Massa 2009-es Magyar Nagydíjon elszenvedett, súlyos fejsérüléssel járó balesetére gondolni. Rendkívül balszerencsés helyzet volt, hogy a Rubens Barichello autójáról leszakadó rugó pont brazil honfitársának sisakját találta el. Felipe Massa felépülésének történetét mi is végigkövettük, akinek végül sikerült visszatérnie a Forma-1 világába, és ma is az élpilóták közé tartozva küzd a pontokért.
Ugyanebben az évben az ifjú Henry Surtees sajnos nem volt ilyen szerencsés, a Forma-2 sorozat negyedik fordulóján, a Brands Hatch-i versenyen veszítette életét. Surtees épp a Westfiled Bend- és Sheene-kanyarok között járt autójával, amikor az előtt haladó Jack Clarke autója lesodródott a pályáról és összetört. A versenyautó kereke leszakadt és eltalálta az épp ott autózó brit fiatalember fejét.
Henry elvesztette eszméletét, s autója a kerítésnek rohant. A mentők azonnal a pálya kórházába szállították, stabilizálták állapotát, majd mentőhelikopterrel egy londoni kórházba vitték. Azonban hiába próbált meg mindent az egészségügyi személyzet, a kórházban belehalt sérülésébe.
Az elhunyt pilóta John Surtees, a hétszeres a gyorsaságimotoros-világbajnok, majd 1964-ben a Forma-1-es bajnoki címet is megszerző legenda fia volt. Mai napig ő az egyetlen versenyző, aki két és négy keréken is világbajnok tudott lenni. Sikere nyomán a Brands Hatch-i pályán kanyart neveztek el róla.
Az előző két videót látva már nincs értelme vitatkozni azon, hogy miért lehet az Indy Lights sorozatban küzdő Lloyd Read az idei év legszerencsésebb versenyzője. Az előtte lezajlott baleset törmelékébe belehajtva expresszvonatként zúgott el a közvetlenül a feje mellett egy leszakadt gumiabroncs. Ha eltalálja a sisakját az ütés ereje garantáltan halálos sérüléseket okoz.
Csak a zárt pilótafülkékkel lehetne csökkenteni az ilyen jellegű balesetek okozta rizikóját, az elképzelés időről-időre felmerül, de mindig akadnak ellenzők, Felipe Massa balesete után Kimi Räikkönen így nyilatkozott 2009-ben az elképzelésről: „Ez csak egy szerencsétlen eset, ami két vagy épp öt évvel ezelőtt is ugyanígy megtörténhetett volna. Az autók pilótafülkéje nyitott, így mindig fennáll a kockázata, hogy valami eltalálja a versenyzőt. Nem ez az első eset, hogy valakivel ilyen történt, a versenyzők néha súlyosan megsérülnek vagy meghalnak, ez az autóversenyzés kockázata. Felipe nagyon balszerencsés volt ma, és reméljük, hogy rendbe jön, de az ilyesmi ellen nincs mit tenni. Legfeljebb akkor, ha kötelezővé tennék a golyóálló üveget.”