Az amerikai Insurance Institute for Highway Safety, rövidítve IIHS (az Euro NCAP tengerentúli megfelelője) városi terepjárókat küldött úgynevezett átfedéses módszerrel a tesztpályára, ahol az autók 40 mérföld/órás (65 km/óra) sebességgel csapódtak a betonfalba. Mindezt természetesen közzé is tették a videómegosztón, így láthatjuk, hogy nem kell pokoli sebességgel száguldanunk ahhoz, hogy papírlapként gyűrődjön össze autónk egy szerencsétlen baleset következtében. 
Mazda CX-9 

Honda Pilot
A teszt eredményét is nyilvánosságra hozták, hiszen csupán a felvételből nem lehetne eldönteni hogyan érezték magukat a bábuk. Sajnos nem túl jól, ugyanis mindkét SUV-ban súlyos sérüléseket szenvedtek a tesztalanyok: a légzsákokról lecsúszó fejük a műszerfalat kapta telibe és a lábuk is több helyen eltört. 
Ezt a két autót egyébként Európában nem forgalmazza egyik japán gyártó sem, kimondottan az amerikai piacra gyártják. A Honda Pilot 2003 óta vásárolható meg, 3,5 literes V6-os motorral, a Mazda CX-9 legújabb változatában 3,7 literes, 275 lóerős V6 figyel, hatsebességes automataváltóval. 
Végül pedig, hogy ne csak a japán vasakat hozzuk fel példának, íme egy Ford Explorer, amiben szintén a műszerfalon koppan a vezető feje, lecsúszva a légzsákról.