Miközben az egész világ azt figyeli, túléli-e a General Motors az egyre terebélyesedő gyújtászár-botrányt, a konkurenciának is meggyűlik a baja a visszahívásokkal – ha nem is ekkora léptékben.
Először a Chrysler jelentette be, hogy a 2011-2014 közötti Jeep Grand Cherokee és Dodge Durango modellek fékrásegítője hajlamos a rozsdásodásra. A visszahívás 868 000 autót érint, amelyeket megvizsgálnak: az érintett modelleken fékrásegítőt cserélnek, a sértetlen daraboknál vízvédő elemet építenek be.
A Fordnak az Escape korai típusával gyűlt meg a baja: potenciálisan 385 000 autót érint a futómű rozsdásodása, aminek következtében leválhat a kormánykar. Itt egy keresztösszekötő beépítésével akadályozzák meg a kormánymű szétesését.
Mindkét esetben csupán egy-egy balesetet okozott a meghibásodás, emberi sérülés egyikben sem történt, érthető azonban, hogy a cégek most inkább túlaggódják, mintsem elsimítják az ügyeket.