Ahogy már írtuk, a kis- és középcsapatok nagyon rossz néven vették, hogy a Forma-1 szabályait előkészítő, a sportág ügyeit meghatározó Stratégiai Munkacsoport a benne ülő hat alakulattal – Red Bull, Mercedes, Ferrari, Lotus, McLaren, Williams -, a jogtulajdonos CVC-t képviselő Bernie Ecclestone-nal és az FIA-elnök Jean Todttal hagyta elbukni a költségplafon 2015-ös bevezetését.
Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Force Indiánál azt mondják, nem nyugszanak addig, amíg méltányosabb képviselet mellett igazságosabbá nem válik a Forma-1 irányítása, a silverstone-i csapat akár alapjaiban szervezné át a mostani struktúrát.
„Azt hiszem, a költségplafon ügye jól mutatja a mai rendszer gyengeségét. A Stratégiai Munkacsoport működése teljességgel elfogadhatatlan, és ez a nézetünk nem fog változni. Hogyan lehet a már most is erős hat csapatot tovább gazdagítani, miközben másik hatot kitaszítanak?” – mondta az Autosportnak a csapat helyettes főnöke, Bob Fernley.
 
„Ki kell tartani, mi nem fogunk meghátrálni. Igyekszünk konstruktívan kritizálni, de a kritikáról nem mondunk le, ahhoz ragaszkodnunk kell.”
Az FIA elnöke szerint a kis- és középcsapatok problémái érthetők, de a mostani „lázongás” alaptalan. 
„Hogy őszinte legyek, a Stratégia Munkacsoporton kívüli csapatok nem elégedettek, és én meg is értem ezt. Azonban mindannyian úgy írták alá a Concorde Agreementet, hogy tudtak erről. Nem arról volt szó, hogy oké, írjuk alá, aztán majd utólag eláruljuk, hogyan is néz ki a vezetés” – utalt arra, hogy a 2013-ra életre hívott testületet a Forma-1 „alkotmányának” újratárgyalása közben alapították meg.