Röviden – Škoda Yeti 4×4 2,0 TDI DSG |
Mi ez? |
Enyhe modellfrissítés utáni kompakt, 4×4-es SUV bivalyerős motorral és duplakuplungos automata váltóval. |
Mit tud? |
Városban is jól használható, rövid, de nem szűk autó. |
Mibe kerül? |
5,1-től 9,7 millió forintig szórnak a listaárak. A tesztautóé 9 millió Ft |
Kinek jó? |
Családoknak vagy pároknak, akik egy kompakt kombinál izgalmasabb autóra vágynak
|
Mintha egy eleve jó autót a Škoda csak alibiből dogozott volna át: a Yeti alig változott, de ez egyáltalán nem baj
Mintha egy eleve jó autót a Škoda csak alibiből dogozott volna át: a Yeti alig változott, de ez egyáltalán nem baj
Fotó megosztása:
Nagyobb hótól sem ijedne meg. A Haldex-kuplungos erőelosztás villámgyorsan működik, a hátsó kerekekre jutó nyomaték arányát számítógép találja ki
Nagyobb hótól sem ijedne meg. A Haldex-kuplungos erőelosztás villámgyorsan működik, a hátsó kerekekre jutó nyomaték arányát számítógép találja ki
Fotó megosztása:
Keveset változott az átdolgozással, a modellfrissítés alig mélyrehatóbb, mint a Superb esetében
Keveset változott az átdolgozással, a modellfrissítés alig mélyrehatóbb, mint a Superb esetében
Fotó megosztása:
Fűthető szélvédővel, fáradásfigyelő szenzorral, DVD-lejátszással és tengernyi más, darabonként nem is drága extrával a Yeti kiválóan a család igényeihez igazítható
Fűthető szélvédővel, fáradásfigyelő szenzorral, DVD-lejátszással és tengernyi más, darabonként nem is drága extrával a Yeti kiválóan a család igényeihez igazítható
Fotó megosztása:
Átlagosan 8,1, városban 9,3, országúton 6,5 liter/100 km fogyasztás várható a 170 lóerős dízelmotorral
Átlagosan 8,1, városban 9,3, országúton 6,5 liter/100 km fogyasztás várható a 170 lóerős dízelmotorral
Fotó megosztása:
Szögletes fara jól áttekinthető, a kockaformával a térkihasználás is igen kedvező
Szögletes fara jól áttekinthető, a kockaformával a térkihasználás is igen kedvező
Fotó megosztása:
A kalandozó hangulatot erősíti a műanyag díszítés
A kalandozó hangulatot erősíti a műanyag díszítés
Fotó megosztása:
A fekete betétek elhitetik, hogy a B-oszlop egyedül tartja az egész tetőt
A fekete betétek elhitetik, hogy a B-oszlop egyedül tartja az egész tetőt
Fotó megosztása:
Kedvesen bumfordi arcából a kerek lámpa eltűnésével sokkal szigorúbb, gonoszabb ábrázata lett
Kedvesen bumfordi arcából a kerek lámpa eltűnésével sokkal szigorúbb, gonoszabb ábrázata lett
Fotó megosztása:
A tükör mellett a szélvédő is fűthető, 33 020 forintos felárért
A tükör mellett a szélvédő is fűthető, 33 020 forintos felárért
Fotó megosztása:
350 Nm nyomatékával a kétliteres TDI jó erőben van. A Yeti elszántan csörtet vele előre
350 Nm nyomatékával a kétliteres TDI jó erőben van. A Yeti elszántan csörtet vele előre
Fotó megosztása:
Átlagos a minőségérzet, a belső tér használhatósága átlagon felüli
Átlagos a minőségérzet, a belső tér használhatósága átlagon felüli
Fotó megosztása:
Van hétgangos is, de itt a hatfokozatú DSG dolgozik. Az alsó fokozatokban hajlamos rántani, ha lendületben vagyunk, harmonikusabban működik
Van hétgangos is, de itt a hatfokozatú DSG dolgozik. Az alsó fokozatokban hajlamos rántani, ha lendületben vagyunk, harmonikusabban működik
Fotó megosztása:
Lent található a lejtmenetvezérlés gombja. Terepen és aszfalton is lehozza az autót automatikus fékezéssel
Lent található a lejtmenetvezérlés gombja. Terepen és aszfalton is lehozza az autót automatikus fékezéssel
Fotó megosztása:
Az egyszerűbb, ötcollos, érintőképernyős navigációsrendszer felára 161 290 Ft, a 6,5 hüvelyk átmérőjű képernyővel máris 542 290 forintos extra a navigálás
Az egyszerűbb, ötcollos, érintőképernyős navigációsrendszer felára 161 290 Ft, a 6,5 hüvelyk átmérőjű képernyővel máris 542 290 forintos extra a navigálás
Fotó megosztása:
Kiválóan használhatók a forgókapcsolók, amelyeket megnyomva a menükben lépkedhetünk
Kiválóan használhatók a forgókapcsolók, amelyeket megnyomva a menükben lépkedhetünk
Fotó megosztása:
Jól leolvashatóak a műszerek
Jól leolvashatóak a műszerek
Fotó megosztása:
Feltűnően sok rakodóhely van az utastérben
Feltűnően sok rakodóhely van az utastérben
Fotó megosztása:
Alaphelyzetben 405 literes a csomagtér, ez épphogy elég családi használatra
Alaphelyzetben 405 literes a csomagtér, ez épphogy elég családi használatra
Fotó megosztása:
Egyenként lehajthatók és ki is vehetők a hátsó ülések
Egyenként lehajthatók és ki is vehetők a hátsó ülések
Fotó megosztása:
Egyenként lehajthatók és ki is vehetők a hátsó ülések
Egyenként lehajthatók és ki is vehetők a hátsó ülések
Fotó megosztása:
Állítható a hátsó üléstámlák dőlésszöge és a pad hosszirányban tologatható
Állítható a hátsó üléstámlák dőlésszöge és a pad hosszirányban tologatható
Fotó megosztása:
Állítható a hátsó üléstámlák dőlésszöge és a pad hosszirányban tologatható
Állítható a hátsó üléstámlák dőlésszöge és a pad hosszirányban tologatható
Fotó megosztása:
Menet közben nem szabadna felhajtani az asztalkákat
Menet közben nem szabadna felhajtani az asztalkákat
Fotó megosztása:
Örültünk a méretes, jól kialakított vezetőülésnek és a tág határok között variálható üléshelyzetnek
Örültünk a méretes, jól kialakított vezetőülésnek és a tág határok között variálható üléshelyzetnek
Fotó megosztása:
Ez a Yeti Outdoor változata
Ez a Yeti Outdoor változata
Fotó megosztása:
A sima Yetin eltér a lökhárító betétje és rácsa is a terepjárósabbra vett Outdoor kivitelétől
A sima Yetin eltér a lökhárító betétje és rácsa is a terepjárósabbra vett Outdoor kivitelétől
Fotó megosztása:
Keveset változott az átdolgozással, a modellfrissítés alig mélyrehatóbb, mint a Superb esetében
Formaterv
Fentről a Mazda CX-5, oldalról az S-Cross meg a koreai konkurencia, alulról pedig a Mokka, a Captur és társai szorongatják a Škoda Yetit. Ehhez képest a hatodik éve piacon lévő Yeti tavalyi modellfrissítése nem sokat adott hozzá az autóhoz. Szemből nézve az aranyos bumfordiság helyett mértéktartó, konzervatív ábrázatot öltött. Új lámpáival a Rapidok és az Octavia szigorához igazodik.
Belső tér
Csinosításból a kötelező ujjgyakorlatnál nem futotta többre, de az tény, hogy a belső téren nem nagyon volt mit fejleszteni. A Roomstertől örökölt, háromrészes hátsó üléspad variálhatósága továbbra is kiemelkedő.
Egyenként lehajthatók és ki is vehetők a hátsó ülések
A Varioflex-üléseket hosszirányban tologathatjuk, előrebuktathatjuk, kivehetjük attól függően, mi a feladat. Az először Opel Merivában és a Ford Focus C-Maxban látott trükköt is tudja, a két szélső ülés hátrébb és az ajtóktól beljebb rögzíthető a középső szék eltávolítása után. Így csak ketten férnek el, de ők szellősebben ülhetnek. Kár, hogy ezek a lehetőségek nem járnak alapáron az összes Škoda Yetibe.
Kellenek is a variálási lehetőségek, mert a 405 literes csomagtér az alsó határa annak, amivel egy család venni képes az akadályokat. A konkurensek csomagtere jórészt lényegesen tágasabb. A szögletes SUV térkihasználása azonban jó, mert tervezői mindössze 422,2 centiméteres hosszon gazdálkodhattak. Hátul nagyra nőtt utasok is normálisan ülnek, a sajnos rövid ülőlapú, magas üléspad nem kényszeríti őket megtört lábbal utazni. A lábtér közepes, fel-lehajtásakor az asztalka a térdnek ütközik.
Állítható a hátsó üléstámlák dőlésszöge és a pad hosszirányban tologatható
A kockaforma SUV a mindennapok hőseként rengeteg rakodóhelyet és praktikus megoldást tartogat utasainak, az ülés alatti fióktól a lehajtható hátsó asztalkákon át az utasülés ledönthető háttámlájáig. A minőségérzet megfelelő, az autó masszív összeszerelése bizalmat ébreszt a Škoda Yeti Outdoor iránt.
Milyen városban?
Bár a tesztautó az elvileg a terepjárósabb, Outdoor kivitel, Budapesten nagyon is elemében volt. 4,2 méteres hossza előny, amikor színházba vagy a Zeneakadémiára menet a környék utolsó parkolóhelyére vadászunk. A parkolóradar hasznos, de sokat számít a szögletes karosszéria áttekinthetősége is, amiért egyetlen Yetiben sem kell felárat fizetni. Tetszett az autó fordulékonysága is, a rugózási kényelem viszont csak közepes.
Szögletes fara jól áttekinthető, a kockaformával a térkihasználás is igen kedvező
Ehhez a motorhoz a hatfokozatú, olajos kuplungos DSG-váltó rendelhető, 762 000 forintért. A legalsó fokozatokban és elindulásnál apró rántásokkal zavarja meg az összképet, de flott kapcsolásaival és ügyes szoftverével többnyire eltalálja, milyen fokozatot szeretne használni a vezető. Ráadásul sosem felejti magát az alsó gangokban, ezért sokaknál a többletfogyasztás helyett megtakarítás is elérhető vele.
Mit tud hosszú úton?
350 Nm fajsúlyos érv a kétliteres dízelmotor mellett. A 170 lóerős verzióval a Škoda Yeti szépen ellő, a bőséges nyomatékra mindig számíthatunk. Robbanékony gyorsulásával ez a motorváltozat érezhetően többet tud a 140 lóerősnél, amely csak negyedmillió forinttal olcsóbb.
A Yeti és összkerekes konkurensei automatikus váltóval |
Škoda Yeti Outdoor 2,0 TDI 4×4 DSG Elegance (170 LE) |
9 036 430 Ft |
Hyundai ix35 Premium 2,0 CRDi 4×4 aut. (184 LE) |
9 249 000 Ft |
Kia Sportage 2,0 CRDi 4×4 EX Premium aut. (184 LE) |
9 859 000 Ft |
Mazda CX-5 CD 4WD Revolution aut. (175 LE) |
10 680 000 Ft |
Opel Mokka 1,7 CTDI 4×4 Cosmo (130 LE) |
7 200 000 Ft* |
VW Tiguan Track&Style 2,0 TDI DSG 4Motion (177 LE) |
10 542 650 Ft |
* Nincs belőle 4×4-es automatikus sebességváltóval
A zajszint átlagos, a közös nyomócsöves TDI hangja markánsan jelen van gyorsításkor, egyenletes autópálya tempónál hátérbe vonul dörmögésével. A nem valami fényes, 0,35-ös alaktényezőből fakadó szélzaj nagyobb sebességnél jól kivehető, 130-140-nél a Yeti kulturáltan, békésen halad.
Átlagos a minőségérzet, a belső tér használhatósága átlagon felüli
Az első ülések igazán jók és kényelmes üléshelyzetben vezethető az autó. A logikus felépítésű menürendszer hamar kiismerhető, az autó funkciói és szolgáltatásai könnyen használhatóak. Kiemelendők a kormányon lévő, egyben forgatható és nyomkodható gombok, amelyekkel a hangerő állítása illetve a matatás a menükben is gyors és intuitív.
Fogyasztás
Tesztünkön 8,1 literes átlagfogyasztást mértünk, ami országúton lemegy 6,5 literre, míg városban a hideg időben 9,3 liter is elfogyott százon. Ha fél liternek vesszük a DSG automatikus váltó üzemanyagigényét, ez nem tétel a duplakuplungos automata kényelméért és gyorsaságáért.
Ár, felszereltség
Az Elegance kivitel, amely eggyel a fényűző Laurin & Klement szint alatt van, 9 036 430 forintra növeli az autó listaárát a 170 lóerős dízelmotorral. Alku előtt a konkurensek sem jutányosabbak: 184 lóerővel az automata váltós és 4×4-es ix35 Premiumért a Hyundai 9 249 000 forintot kér.
Fűthető szélvédővel, fáradásfigyelő szenzorral, DVD-lejátszással és tengernyi más, darabonként nem is drága extrával a Yeti kiválóan a család igényeihez igazítható
Nagyívű extrákra, az Octaviához elérhető vezetőtámogató rendszerekre ne számítsunk. A kettős xenon fényszóró viszont adaptív funkcióival, sztrádára, országútra, városba, rossz időre optimalizált fénykévéjével fontos adalék a biztonsághoz, ahogy a hátsó oldallégzsák is (100 330 Ft). A Škoda Yetihez rengeteg hasznos extra kapható kisebb-nagyobb összegekért, amivel nagyon jól a saját igényekhez igazítható az autó. A garancia kedvező, négy év/200 000 kilométer.
Mellette – Ellene |
- Jó helykihasználás
- Remek átrendezhetőség
- Erős dízelmotor
- Gyors, önműködő 4×4-es erőelosztás Haldex-kuplunggal
- Gazdag felszereltség
- Kedvező garancia
|
- Közepes térkínálat hátul
- Alaphelyzetben csak 405 literes csomagtér
- Viszonylag magas városi fogyasztás
- Kevés vezetőtámogató rendszer
- Közel csúcsmodellként jelentős ár
|
Milyen volt a Clióból a középmotoros fenevad és mi köze az autóhoz Laetitia Castának? A Porsche 911 és a Ford Mustang után a Renault Clio történelmét dolgoztuk fel. A cikkért kattintsatok a szövegre!
Hogy tetszik a Škoda Yeti a renoválás után?
Hogy tetszik a Škoda Yeti a renoválás után?