|
Ha egy gépezet beindul, semmi nem állítja meg: miután tegnap a Ford hivatalosan is bejelentette, hogy a vasárnap nyitó Pekingi Autószalonon lerántja a leplet az Escortról, ma szemfüles kínai újságírók álca nélkül fotózták le a belpiacon Furuisi néven forgalomba kerülő alsó-középkategóriás szedánt.
Amikor a Ford tavaly ilyenkor megszellőztette, hogy visszahozza az Escortot, az általános vélekedés a Focus és a Fiesta közé pozicionált, olcsó családi járgányt látott bele a letisztult vonalakba. A valóság azonban egészen más: az Escort, amely 2002 óta tetszhalottként pihent a Ford modellnév-raktárában, a Focus feljavított, gazdagabb felszereltséget, igényesebb anyagokat és jobb helykínálatot kínáló alternatívája lesz. Ennek megfelelően árfekvése 130-170 ezer jüen (4,5-6 millió Ft) lesz.
A motorválaszték elvileg megegyezik a Focuséval, bár várhatóan a kisebb motorokat lehagyják a listáról.
A Ford Escortot (balra a tavalyi tanulmányautó kifejezetten Kínába szánják, ahol nagy piaca van a jól felszerelt városi autóknak. Később Latin-Amerika és Oroszország is feltűnhet a forgalmazási térképen, Európa azonban majdnem biztos, hogy nem kap a kocsiból.