Röviden – Használt BMW E38 2001

Mi ez?

Német csatahajó, dízelmotorral
Mennyibe kerül? 700 ezer és 2,3 millió forint közötti áron, állapottól függően
Motorválaszték: 2,5-5,4 liter és 142 – 240 kW között nagy a választék
Mi van helyette? Nehéz hasonlót találni, a korabeli, hasonló Mercedes nem volt épp a legsikeresebb, az Audi akkor pedig még nem ebben a ligában játszott

– „Hallottál már német szamuráj kardról?”
– „???”
– „És japán autóról? Váháhá…”
Nagyjából így kezdődött a beszélgetésünk az alábbi BMW tulajdonosával. Mondhatjuk, hogy elfogult, de az autót elnézve, talán van is miért.
2001-es, de teljes fényében ragyog
2001-es, de teljes fényében ragyog

2001-es, de teljes fényében ragyog

Miért vegyünk ilyet?

Ugye ez nem kérdés? Nézzük végig újra azt a képgalériát. Hatalmas, elegáns, hasznos extrákkal púposra tömött és baromi kényelmes ez az autó. Ráadásul még erős és megbízható is. Egy olyan autó, amiben jól érzi magát, aki benne ül. Akár elöl, akár hátul. Gazdája is ezért tartja.

Előélet

Gondolnák, hogy ez a német autó a francia követségen szolgált? Pedig állítólag igen. A kis zászlótartó biszbasz még mindig ott díszlik az oldalán. Az viszont már nem annyira meglepő, hogy a kilométeróra szerinti 300 ezres futásteljesítmény messze áll a valóságtól. Nagyjából egy 100-as veszett el belőle a tulaj szerint. A visszatekerésről a műszerfalban lévő chip árulkodik, ha sérült a gyantaborítás, akkor biztosak lehetünk benne, hogy átvertek. És itt árulkodik is. 
Ekkora méret mellett nem meglepő, ha kényelmes belül

Ekkora méret mellett nem meglepő, ha kényelmes belül

Kérdés, mennyit számít a futott kilométerek száma, ha különben az autó rendben van. És ebben minden rendben van, a ZF váltó fennakadás nélkül teszi a dolgát, a motor, turbó szintúgy. Bent is hasonló állapotok uralkodnak, a bőr tartja magát a hátsó fotelek kényelmesebbek az otthoni pamlagnál, és a borítások, gombok, kapcsolók is baj nélkül átvészelték az elmúlt éveket. Pedig a kilométeróra tanúsága szerint nem nitrogénnel töltött fóliasátorban töltötte az idejét az autó.
Ezt élvezet vezetni

Ezt élvezet vezetni

A motor, turbó még az eredeti, hozzá sem kellett nyúlni, a mai napig remekül megy. Persze a jó minőségű olajra, olajcserére kényes, de ez nem annyira meglepő, és talán minden motor megérdemelne ennyi törődést.

Filmsztár

Kevés más autómodell szerepelt ennyi filmben, mint az E38-as. A Szállító talán az egyik legismertebb, de a Helyszínelők mellet még James Bond filmben is feltűnik a modell, a hátsó ülésről távirányítható változatban. Így ni:
A hátsó ülésről vezetésnek sosincs jó vége:

Gondok bajok

A modellre jellemzőek az elektronikai anomáliák, a rendszer a fáradó, oxidálódó elektromos csatlakozások miatt néha félrebeszél, olyan hibákat jelez, amelyek nincsenek is. A korabeli navigáció ugyan még működik, de már nem sok haszna van így 2014-ben. A futómű is kényes, itt a kormányösszekötő tolórúd, a lengőkar, és a szilentek kiálthatnak csere után. Jó tanács a tulajtól: ha lengőkart cserélünk, sokkal jobb minőségű szilentet kapunk vele, mintha csak magát a szilentet vennénk meg. Ki érti ezt?
A 300 ezerhez nyugodtan hozzá lehet csapni egy százast

A 300 ezerhez nyugodtan hozzá lehet csapni egy százast

A korabeli benzinesek közül pedig a 2,8-as, 24 szelepes motorjával kell jobban vigyázni, ott a gátszakadás okozhat katasztrófát.

Költségek:

Fogyasztás szempontból az E38-as ezzel a motorral gázolajból 10 liter körüli mennyiséget nyakal be 100 kilométeren. nagyjából ezt az átlagot adja a spritmonitor.de oldal is, ott 7,8 és 10,7 liter között szórnak az átlagfogyasztások. Még éppen a fájdalomküszöb alatt. De nem is az üzemanyag, ami a leghúzósabb tétel, ha öreg BMW-t tartunk a háznál. Az egyik legkomolyabb és legértelmetlenebb tétel a csomagtartó nyitójának hidraulikaolaja, amelyből annyi kell, hogyha pálinka lenne, még be sem tudnánk tőle csiccsenteni, de kifizetni több tízezres tétel. Sose legyen rá szükség. 
A beépített telefon is hibátlanul működik

A beépített telefon is hibátlanul működik

Mennyibe kerül?

Ennyi idős E38-as BMW-t nagyjából 700 ezer és 2,2 millió forint között lehet itthon kapni, de a reális a 1,5-2 millió. Értelemszerűen a 700 ezres nem az év vétele, azt talán nem is érdemes megvenni. Akit a külföldről behozás sem rettent el, az azt is észreveheti, hogy a német oldalakon egy E38-as áráért akár 2005-ös X5-öst is lehetne kapni. Talán nem véletlen, hogy ennyire jól tartja az árát az öreg 7-es. 
Ja, majdnem elfelejtettem: az autó nem eladó!
Kéne öreg BMW? Igen, nem? Na és mennyire igen, mennyire nem?
átlag
8.66
szavazat
553
Kéne öreg BMW? Igen, nem? Na és mennyire igen, mennyire nem?