Miközben az Audi a BMW X4 piacát ostromolná a TT Outdoor Concept terepkupéval, a Mercedes-Benz egy méretosztállyal feljebb, a hamarosan megújuló BMW X6 ellenében próbál alternatívát nyújtani. 

Nyers fémfelületet idéz, és ezzel a XX. század ötvenes éveinek legendás versenyautói, az Ezüst nyilak előtt tiszteleg a bonyolult nevű Mercedes-Benz Concept Coupé SUV fényezése, miközben a tanulmány kívülről megvilágított küszöbjei a terepjárók oldalsó fellépőit idézik – új koncepcióautójának kettős pozicionálását nem bízta a véletlenre a gyár. 
A BMW X6 ellenfelének szánja új tanulmányautóját a Mercedes. Az M-osztály méreteit a GLA stíluselemeivel elegyíti a koncepció.
A Mercedes is terepkupét épít 63
A Concept Coupé SUV 4935 mm hosszú, 1739 magas, és 2044 mm széles; tengelytávja 2916 mm: gyakorlatilag azonos tengelytáv mellett tehát hosszabb, szélesebb és alacsonyabb az M-osztálynál; a tekintélyes karosszéria alatt óriási, 22 colos kerekek feszülnek. A karosszéria hátsó kialakítását az S-osztály Coupé ihlette; a jövőben ez a vízszintes elrendezés lesz a Mercedes kupék szabványos farkialakítása. 
A tanulmányautó hagyományos belső égésű erőforrást kapott. A háromliteres, hathengeres motor legnagyobb teljesítménye 333 lóerő, nyomatékcsúcsa 480 Nm. A twin turbó V6-oshoz a márka ötféle üzemmódban (komfort, csúszós út, sport, sport+, egyéni) működtethető, kilencfokozatú automata sebességváltója csatlakozik. 
A Mercedes is terepkupét épít 64
A menetteljesítményeket nem részletezi a Mercedes, de a kerámia fékrendszer komoly dinamikára enged következtetni. Elöl kettős keresztlengőkarokat, hátul multilink felfüggesztést kapott a tanulmány, a légrugózás kerekenként szabályozható csillapítást és aktív oldaldőlés-stabilizálást tud.
A Mercedes is terepkupét épít 65
A Mercedes is terepkupét épít 66
A Mercedes is terepkupét épít 67