Egy leszerelt anyahajó fedélzetén tartotta elő-premierjét a Land Rover vadonatúj tanulmányautója. Nem véletlenül: egyrészt fontos bejelentést tettek Richard Branson cégével közösen, másrészt azok a technológiák, amelyekkel a Discovery Vision Concept színre lép, nem evilági jószágok.
Lépcsős tetőlemezével, aszimmetrikus hátfalával és a tetőbe vágott kémlelőablakaival a jelenlegi, negyedik Discovery előtt tiszteleg a Land Rover tanulmánya; ugyanakkor a letisztult külső vonalak mögött egy sor innovatív megoldás rejlik.
A motoros mozgatású hátsó ajtó mögül például fellépő bukkan elő, hogy könnyen megközelíthessük a csomagtartóból kihajtogatható pótüléseket; a fellépő egyébként kerékpártartóként is szolgál. A második sori ülések síkba dönthetők, előre és hátra tologathatók – na nem kézi erővel, hanem az érintőképernyőn található kezelőfelületről. Az ajtókban kiemelhető, görgős bőröndök kaptak helyet, a háttámlák multimédiás tartozékokat rejtenek.
A belteret mosható, víz- és olajlepergető bőrkárpit borítja, így a tisztítás gyerekjáték. A műszerfalat és a padlót fa borítja, egyes komponensek öltönyszövet burkolatot kaptak.
Mindez lényegtelen azonban azok mellett a technológiák mellett, amelyek forradalmasíthatják a terepjárást, illetve magát az autóvezetést. Ilyen rögtön az intelligens üveg, amely az ablakok teljes felületét információközlő médiumként hasznosítja. Vagy a kézmozdulatot felismerő kezelőközpont, amellyel az ajtók nyitása, az irányjelzés, a fényszóró vagy a hátsó monitorok vezérelhetők.
Apropó, fényszóró: a Discovery Vision Concept tárgyfelismerő, vakításgátló lézervilágítást kapott. Szintén futurisztikus ötlet, hogy az egész autó távirányítható – persze csak kis sebességnél, a közelből, de a gyár szerint ezzel a megoldással nagyban leegyszerűsíthető az utánfutók csatlakoztatása, illetve biztonságosabban leküzdhetők nehéz terepszakaszok (All-Terrain Progress Control).
A Land Rover legendás Terrain Response rendszere, amely a kívánt tapadási jellemzőkhöz igazítja az autó minden paraméterét, ezúttal új fejlettségi szintre lép: az átlátszó gépházfedélről már írtunk, de akad itt még lézeres terepszkennelés, amely a vezető elé vetíti az autó előtt fekvő terep háromdimenziós domborzati rajzát; ez a rajz aztán akár az All-Terrain Coach vezetősegéd rendszerbe is betáplálható, és az autó kijelöli a terepszakaszon átvezető, optimális utat. Szintén lézerek mérik a vízmélységet, ha gázlóhoz érünk, így nem érheti kellemetlen meglepetés a sofőrt.
Az autó további részleteiről – például a hajtásláncról – a következő napokban tájékoztat a Land Rover.