A venezuelai autóversenyző 2010-ben megnyerte a GP2 sorozatát, majd második Forma-1-ben töltött idénye során futamgyőzelmet is sikerült szereznie. Már ekkora kiemelkedően sok baleset fűződött a nevéhez, de ezt ellensúlyozta, hogy fiatal, tehetséges pilótáról volt szó.

Mára változott a helyzet, sokan úgy vélik Pastor Maldonado csak a hazájából érkező szponzori pénzeknek köszönheti helyét a Lotus csapatnál, ahol szinte minden eddiginél több hibát vét vezetés közben. Erőszakos stílusával sosem kerülte a bajt, ezért összegyűjtöttük a legnagyobb baleseteit, ütközéseit, amelyek nyomán az Internet népétől megkapta a Crashdonado becenevet.

2011 – az első év

A bokszutca bejáratánál falnak ütközött a Maláj nagydíjon, majd a Monacói futamon ráhúzta Lewis Hamiltonra az autót, így mindketten kiestek.


Következő mutatványát a Kanadai Nagydíjon hajtotta végre, itt sikerült megpördülnie, Belgiumban viszont újra a Mclaren csapat színeiben versenyző Lewis Hamiltonnal akadt össze az időmérő edzésen, amiért 5 rajthelyes büntetést kapott.

2012 – a rombolás szezonja

Maldonado jól kezdte az első futamot Ausztráliában, az utolsó körben még az ötödik helyért harcolt Fernando Alonsoval, de összetörte autóját és így nem ért célba. Ezúttal egyedül sikerült eljutnia a kiesésig, sem műszaki probléma, sem más pilóta nem jelentett zavaró tényezőt. Monacóban szintén fényesen indult a hétvége, de a harmadik edzésen összeütközött Sergio Pérezzel, begyűjtve egy tíz rajthelyes büntetést.


Váltócsere miatt erre még 5 rajthelyes büntetést is kapott. Így a mezőny legvégén találta magát, de nem sok esélye akadt a javításra. Már a rajt után eltalálta Pedro De La Rosa HRT autóját, és kiállni kényszerült a versenyből.

A Kanadai Nagydíjon folytatódott vesszőfutása, gyors körét az utolsó kanyarban, még a célvonal előtt befejezte, áldozatul esett a bajnokok falának, de a futamon azért egész jól szerepelt, sikerült a 13. helyig felkapaszkodnia.

Némi nyugodt időszak után kivel mással került volna heves csatába újra az Európai Nagydíjon, mint Lewis Hamiltonnal? A brit pilóta sem engedékenységéről híres, de ezúttal rajtavesztett, Maldonado tovább folytatta a versenyt, ő viszont kiesett a küzdelemből. Igaz utólag 20 másodperces büntetést kapott Pastor Maldonado, aki így a 12. helyen fejezte be a futamot hivatalosan.


Azért nem mindig Lewis Hamilton volt a célpont, Sergio Perez is megtapasztalta, milyen, ha támad a Maldonado torpedó. Az Angol Nagydíjon a 11 körben akadtak össze, Maldonado most is folytatni tudta a versenyt, Perez viszont a felfüggesztés sérülése miatt feladta a versenyt. Ezúttal pénzbüntetés járt a venezuelai pilótának, 10.000 eurós csekket kellett befizetnie.

2013 – Mindenért a Williams hibás

A nagy múltú istálló, a Williams egyik leggyengébb idényét produkálta, és Pastor Maldonado megragadta a lehetőséget, hogy kritizálja saját csapatát, már az első futamon 3 éves visszaesésről, és vezethetetlen autóról nyilatkozott. Valószínűleg őszintén nyilatkozott, bár 24 kör alatt nem sok tapasztalatot gyűjthetett, ennyi idő kellett ugyanis a kieséshez, amit egy megpördülés okozott. Valahogy az utcai pályák nem igazán fekszenek Maldonadónak, ahogy az Ausztrál Nagydíjon, úgy Monacóban fordul elő vele a legtöbb baleset, 2013-ban is itt sikerült ütközést összehoznia, ezúttal Max Chiltonnal.


Említésre érdemes akciót még a Belga Nagydíjon vitt véghez 2013-ban. A Force India két autójával is ütközött, mikor a buszmegálló elnevezésű lassító után a bokszutca felé fordult. Adrian Sutil törött hátsó felfüggesztéssel esett ki, Maldonado pedig 10 másodperces stop and go büntetést kapott. Utólagos nyilatkozata szerint természetesen jogtalanul, hiszen Sutil volt a hibás.


2014 – Lotussal a helyzet változatlan

Pastor Maldonado már kézzel-lábbal menekült a sikertelen, és valljuk be, tényleg gyenge autót építő Williams csapattól, hogy az őt támogató venezuelai olajcég hátszelével a kitűnő formát mutató Lotus-hoz szerződjön. Viszont az eddigi futamok alapján úgy tűnik, nem volt szerencsés lépés a váltás, idén a Lotus autói mutatnak halvány teljesítményt, viszont ami nem változik, az a Maldonado okozta balesetek száma.

Bahrainben sikerült felborítania Esteban Gutierrez-t.


Kínában pedig senkitől sem zavartatva hajtott falnak a pénteki szabadedzésen.


+ bónuszként az legcikibb eset. Hazájában a fővárosban tartott bemutatót, ilyenkor pedig tényleg elég néhány gázfröccs, és gumiégetés a népnek, de Maldonado másképp gondolta, izzott benne a bizonyítási vágy, aminek csúnya baleset lett a vége.