2700 négyzetméteren, 33 kiállítóval, közel 25 járművel zajlott le tegnap hazánk egyik legnagyobb autóbuszos eseménye, a Busexpo. A NiT Hungary, azaz a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozók Ipartestülete a zsámbéki drivingcamp Hungary területén ingyenes kiállítással egybekötött szakmai konferenciával várta a látogatókat. Hatalmas galériánkban most bemutatjuk a tegnap kiállított legszebb, legérdekesebb járműveket. A galéria megnyitásához kattints a képekre!
Fotók: Huber Márton
Az Ikarus 180-as hosszú ideje a hazai buszkiállítások egyik főszereplője
Fotó megosztása:
Felújított, egykoron a BKV állományában lévő Ikarus 620-as autóbusz ÁMG pótkocsival. A típus érdekessége, hogy a vezetőfülkét teljesen elválasztották az utastértől, ugyanakkor a kalauz a vezető melletti utasülésen is utazhatott szabadidejében
Fotó megosztása:
A helyszínek között ez a kisbusz szállította az utasokat
Fotó megosztása:
Eredeti állapotában felújított Ikarus 266-os, melyről korábban mi is írtunk. Ez a modell a magyar autóbuszgyártás fénykorában gördült le a szerelősorról. A 266-osból több mint 6600 darabot gyártottak, melyekből ma már szinte alig néhány tucat fut az utakon. A modell az 1971-es BNV-n mutatkozott be, kifejlesztésénél a mérnökök az egyszerűségre és olcsóságra törekedtek.
Fotó megosztása:
A Volkswagen Crafter kisbusz változata, mely már megnövelt csomagtérrel készült
Fotó megosztása:
A Mercedes Sprinter padlólemezére számos gyártó épít kisbuszt, melyek elsősorban a kisebb forgalmat bonyolító személyszállítással foglalkozó vállalkozásoknál örvendnek nagy népszerűségnek
Fotó megosztása:
A Busexpón egy Setra S 415 UL is látható volt, ettől a típustól azt remélik, hogy előbb-utóbb felfedezi magának a hazai autóbusz piac
Fotó megosztása:
A Setra S415 UL utastere, mely tágas, világos és kényelmes
Fotó megosztása:
A Credo Inovell kétajtós változata ezen a rendezvényen tartotta magyarországi premierjét. Ez a modell jelenleg az egyetlen magyar alternatíva az intercity buszok szegmensében
Fotó megosztása:
Egy jól sikerült típus, a Credo Econell 12, melyből már több tucat közlekedik idehaza. Az autóbusz 90 utas szállítására alkalmas, melyből 49 ülőhely és 41 állóhely áll rendelkezésre
Fotó megosztása:
Az új Inovell tizenhét centiméterrel hosszabb előd-típusainál, amely sokkal tágasabb utas- és vezetőtér kialakítását tette lehetővé
Fotó megosztása:
A Volánbusz tavaly 106 darab MAN Lion's City szóló, valamint 61 darab Volvo 7900A típusú (a korábbiakkal ellentétben nem Rába) csuklós kivitelű autóbuszt vásárolt. Ezeknek egy része, egészen pontosan 135 darab autóbusz szállítja majd az utasokat Budapest és az agglomerációs települések között
Fotó megosztása:
A bilikékre festett autóbuszok a BKK által előírt menetrend és útvonal szerint közlekednek majd, a fővárosi közlekedésszervező cég és az érintett települések által megszabott tarifák szerint
Fotó megosztása:
Az MAN Lion's City utastere egészen kellemes a bilikék díszítőlécek ellenére is. A buszokat kamerákkal és a FUTÁR-rendszerrel is felszerelték
Fotó megosztása:
A Futurát 1983-ban mutatta be a Bova, 2008-ban pedig már túl voltak a tízezredik eladott példányon. A VDL 2010-ben kívül-belül megújította a modellt, melyet két évvel később az év autóbuszának választott egy nemzetközi szakmai zsűri
Fotó megosztása:
A Mercedes már jó néhány évtizede kínál kis befogadóképességű buszokat, melyek kiválóan alkalmasak a szűk belvárosi utcákon való közlekedésre
Fotó megosztása:
A MAN Lion's Regio még nem igazán terjedt el a hazai volán társaságoknál, de a buszbeszerzések felpörgetésénél ez a típus is jó esélyekkel indulhat
Fotó megosztása:
A Setra TopClass500-as típuscsaládját háromféle típus, a S 515 HDH, az S516 HDH és az S 517 HDH alkotja, melyek 12,5 méteres, 13,3 méteres, valamint 14,2 méteres hosszúságban gördülnek le a futószalagról
Fotó megosztása:
A VDL Citea manapság Finnországban ér el jelentős sikereket
Fotó megosztása:
Ikarus 620-as belseje, melyet korhű állapotban újítottak fel
Fotó megosztása:
A Credo Inovell utastere igényesebb elődeinél, az elhúzható függönyök pedig elegánsabbá teszik az időtálló anyagokkal megálmodott belső teret.
Fotó megosztása:
Az agglomerációs MAN Lion's Cityben ilyen képernyőn látja a vezető az utasteret
Fotó megosztása:
A Volvo 7900A a Budapesten már ismert Volvo 7700A típusú autóbusz utódtípusa, 2012-es bemutatása óta nagy sikerrel szerepel az európai, főként a skandináv autóbuszpiacon. A Volánbusz által vásárolt csuklósok viszont az utastér szempontjából jelentős visszalépést jelentenek a 2004-ben vásárolt BKV-s Volvo7700A buszokhoz képest.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Mercedes Citaro II Euro-6-os változatát a VT-Arriva tesztelte idehaza
Fotó megosztása:
A Volvo 7900 teljes mértékben alacsonypadlós, kerekesszékesek és babakocsival közlekedők szállítására alkalmas, légkondicionálóval szerelt jármű.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotók: Huber Márton