A Hongqi márka híres, sőt, hírhedt egész Kínában: annak idején pártfunkcionáriusok jártak az 1958-ban alapított gyár elavult termékeivel, a „vörös zászló” (ezt jelenti a márkanév) a hatalom egyértelmű jelképe volt. Azóta a kommunista Kína is felfedezte magának a hatalom egy másik, még erősebb jelképét: a készpénzt. 

Ennek örömére a Hongqi megkezdte a privát vevők kiszolgálását, de nem ám a régi, rossz mellékízű modellekkel, hanem egy vadonatúj, paramétereiben is impozáns járművel. A Hongqi L5 több mint 5,5 méter hosszú, tömege meghaladja a három tonnát, a tengelytáv irgalmatlan 3435 mm – tekintély ezzel kipipálva. 
Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, mintha ötven éves volna, és egy vagyonba ker
Retró luxusautó 180 millióért 17
Ekkora behemót mozgatásához nem felel meg akármi: a hosszú orrban egy alumínium szerkezetű, 6,0 literes V12-es szívómotor dolgozik, 411 lóerővel és 548 Nm-rel terhelve a hatfokozatú automata váltót. A végsebesség 200 km/óra, az átlagfogyasztás 20 liter/100km. A képet légrugózás és aktív összkerékhajtás teszi teljessé. 
Az utastérben nyoma sincs a retrónak: a kézzel faragott fabetétek azokat a régi időket idézik, amelyből Kínának soha nem jutott (mondjuk nekünk sem), a perforált bőr, a táblagépes középkonzol, a digitális műszerfal és a Bose audiorendszer pedig egyértelműen a jelen termése. 
Retró luxusautó 180 millióért 18
Nem tudni, hány példányban készül a Hongqi L5, vagy hogy az ötmillió jüanos (178 millió Ft) vételáron felül milyen extrákra költhetik pénzüket a kedves vevők. Azt viszont csendben megjegyeznénk, hogy ennyi pénzért már Rolls-Royce, Bentley is kapható: a Ghost 4,19 millió jüannál (150 millió Ft) kezdődik. Bizony, Kínában brutálisan drága az autó: ugyanaz a Rolls-Royce Ghost az USA-ban 57 millió forintnak, Európában 77 millió forintnak megfelelő összegbe kerülne. A különbözetet javarészt az autókra kivetett luxusadó teszi ki.
És ha ismerős volna a Hongqi L5 formaterve, nem véletlen: az autó erősen emlékeztet az 1963-tól gyártott CA770-esre. No lám, úgy tűnik, a potenciális vevőkörnek mégis csak kedvesek a régmúlt emlékei…