Röviden – Mercedes-Benz C180 Exclusive

Mi ez?

Új C-osztály: középkategóriás Mercedes luxusautóként tálalva
Mit nyújt? Nyugalmat, luxust, sok extrát. Vezetési élményt nem.
Mibe kerül? 9 088 030 Ft alapáron, a tesztautó  bőségesen felextrázva 16,5 millió
Kinek jó?  Annak, aki szép, kényelmes, mini luxusautót akar

Hét év után érkezett meg a vadonatúj C-osztály, amiről már érkezése előtt hallottunk mindenféle csodát. „Sokkal fényűzőbb, egy igazi mini S-osztály, miközben könnyebb, sportosabb is lesz”.  Egyébként jelentősen nagyobb, mint a korább C, tehát annyira mégsem pici.  Ugye mindenki ismeri a vágyakozó, de közben érintetlennek maradni vágyó lány esetét. Pont ez jutott eszembe a hallottak alapján.

Külső, karosszéria

Aztán megpillantottam ott akkor a Mercedes garázsában a C180-ast, és kapásból lenyűgözött a maga módján. Az előző C-osztályhoz képest valóban egy luxusautónak tűnik minden részletében, mintha két teljesen különböző kategória volna. Megnyúlt közel 10 centivel, szélesebb is, jóval tekintélyt parancsolóbb, mint eddig volt. Kamionos jogsi azért nem kell hozzá, elvégre ez csak egy C-osztály, aminél még a kategóriában is sok hosszabb autó van, elég csak egy Avensisre, vagy egy Passatra gondolni.

Gyönyörű, minden részletében kidolgozott, alaposan felextrázott utastér.
A tengelytáv nyolc centiméterrel lett hosszabb

A tengelytáv nyolc centiméterrel lett hosszabb

Mégis megvan a respektje, amit értékelnek mifelénk az emberek, de ezek szerint tőlünk nyugatabbra is ugyanez megy. Mert az új C-osztály egyértelműen kirakatautó lett.  Olyan, amivel a legelegánsabb helyen is megjelenhetünk, nem jut eszébe róla senkinek, hogy ez Csak egy C-osztály. Remek segédeszköz a polgárpukkasztáshoz, és még azzal is védekezhetünk, hogy mégiscsak töredék áron vettük  egy luxus Mercedeshez képest. Apropó töredék ár:  tessék durvára készülni, előre szólok.  Tesztautónk egyébként a klasszikus kinézetű, gépháztetőre szerelt Mercedes-csillagos orrot kapta, ami az Exclusive felszereltség ismertetőjele. Az elődhöz hasonlóan létezik a sportosabb, hűtőrácson feszítő nagy csillagos kivitel is, de ehhez a karakterhez, most ez nem illik annyira, mint korábban. 

Belső tér, csomagtartó

Ha eddig még nem estünk hasra az új C-Mercitől, akkor a belsőt láttán csak az fog megakadályozni ebben, hogy már ülünk. Itt érződik igazán az S-osztálytól örökölt hangulat, na meg az sok millió forint, ami az alapárat az égbe repítette. Nemes bőr, fém, és fa mindenhol ahová a szem ellát, és puha anyagok, mindenütt, ahová a kéz elér.  Ízlés kérdése, de ez így volt annyira elegáns, hogy azon is elgondolkoztam, illik-e beülni farmerban ebbe az autóba – főleg, hogy a világos kárpit, ami előbb-utóbb biztosan megsínyli majd a sötét nadrágokat.

Gyönyörű, minden részletében kidolgozott, alaposan felextrázott utastér.

Gyönyörű, minden részletében kidolgozott, alaposan felextrázott utastér.

A látvány egyértelműen magáért beszél, ennél szebbet, elegánsabbat luxusautóban sem látni. Mindennek megvan a maga helye, a kormányra helyezett váltókarral pedig a középkonzolon is jut hely bőven praktikus pakolórekesznek  – ez is remek hír. Tökéletesen illeszkedik a képbe a 851 000 forintos navigációt (8,4″-os fix kijelzővel) is magában foglaló COMAND ONLINE rendszer forgókapcsolója és a fényes fekete felülettel borított érintés érzékeny felület, ami bármilyen sci-fiben jól mutatna.

Csak itt jön az a rész, amikor a főhős körbekérdez a még életben maradtak között: „tud valaki ilyen járművet vezetni?”. Az autó megy szerencsére enélkül is, de a médiarendszer használata úgyis fejtörést okozott, hogy nekem nem maradt ki egyetlen nap sem az óvodától kezdve, hogy nem nyomkodjam a hétzenés Casio órámat vagy az okostelefonomat. Bonyolultabb a konkurensek rendszereinél, biztosan szokást igényel. Ha máshol nem itt, biztosan fiatalított a Mercedes, mert ezt 50 felett megérteni lehetetlen feladatnak tűnik.

A pazar helykínálattal kényeztető első sor után erős visszalépés a második sor kényelme, itt nem jön át igazán a nyolc centiméterrel hosszabb tengelytáv az elődhöz képest.  Szűkösnek azért még  éppen nem szűkös, de a 190 centivel már nem jó hátul ülni, és ez főleg a napfénytető miatti leredukált fejtérnek köszönhető. A csomagtér olyan mint volt, a papíron plusz 5 literes növekedés (480L) sokat nem oszt, nem szoroz  – lehet élni vele.

Felismeri a kézírást is a navigációban. Viszont túlbonyolított és hosszú megszokási időszakot igényel

Felismeri a kézírást is a navigációban. Viszont túlbonyolított és hosszú megszokási időszakot igényel

Vezetés városban

Megnyugtató.  Sok baj nem érhet bennünket a C-osztály biztosította elegáns miliőben, a közlekedés ideges résztvevői kevésbé hatnak ránk, sokkal kevésbé képesek bosszantani. A futómű szépen csillapítja az úthibákat, nagyon kevés menetzaj jut az utastérbe. Ami bejut az ellen pedig ott van Burmester hifi.

Kihágásra egyáltalán nem buzdít ez az autó, bár ennek jó eséllyel a gyengécske alapmotor az oka. Az C180 egy 1,6 literes turbós benzinmotort takar, aminek az alacsonya ébredő nyomatékon és a kedvező fogyasztáson kívül nincs más előnye. Kényelmes furikázásra pont elég, ereje viszont semmi nincs, hiába próbálja ilyenkor hangos bőgéssel elhitetni velünk.  Szintén letolás jár neki, mert szerencsétlen olyan hangosan szól, hogy motorfejlesztő mérnök legyen a talpán, aki megmondja, hogy ez nem egy dízelmotor. Belülről szerencsére ez nem hallatszik.

Kellemes, nyugodt motor visszafogott fogyasztással. Csak ne lenne dízelhangja

Kellemes, nyugodt motor visszafogott fogyasztással. Csak ne lenne dízelhangja

Néhány finom árfelhajtó tétel azért ide kívánkozik: a Burmester hifi gyönyörűen szól, baromi jól néz ki, 244 000 forintot a hülyének is megér.  Az automata váltó 662 ezer, a távolságtartó tempomat 304 ezer,  kulcs nélküli indítás 284 ezer, a sávtartó 246 ezer, a parkoló asszisztens 230 ezer, az üvegtető 331 ezer, a klímaautomatika 265 ezer, az ülésfűtés 102 ezer, a hátsó elektromos roló 121 ezer és még sorolhatnám..

Mit tud hosszabb távon?

Gyakorlatilag ugyanarra képes, mint a városban, mindaddig csendes és kényelmes, amíg megelégszünk a poroszkálós tempóval, és nem szeretnénk egy forgalmas országúton pótos IFA előzésébe kezdeni.  Itt érződik, hogy igazán, hogy kevéske a motor ereje, a felbőgő motor nem kényszeríti gyors helyváltoztatásra a sebességmérő mutatóját. A hétfokozatú automata váltó az üzemmód választót Sport módba kapcsolva gyorsan vált, igazi tud rángatni is elég rendesen – nem hiába emelték ki az új kilenc sebességesről, hogy az már egyáltalán nem csinál ilyet.

A sportosabb vezetési élményről szóló mendemonda ebben a kombinációban nem váltható valóra, de az tény, hogy a hátsókerék-hajtás jellege azért érződik az autón. Egyik kanyarból a másikba rángatni azért mégsem való, az alapvetően puha rugózási komfort miatt.

A Mercedes C180   és versenytársai. Nem akciós listaárak
Mercedes-Benz C180 (156 LE) 9  003 030 Ft
BMW 316i (136 LE) 8 049 000 Ft
Audi A4 1.8 TFSI (170 LE) 9 009 760 Ft

Költségek, összegzés

Ránézésre nagyon puccos kivitel révén 13-14 millió forint közé tippeltem volna az autó árát, ehhez képest – tessék megkapaszkodni – 16,5 millió forintnál is több valamivel a fotókon látható Mercedes C180. Igen, a legolcsóbb, az alapmotoros autó, egy Mercedeshez kicsit méltatlan erejű benzinessel.

Persze 9 millióért is meg lehet venni ezt az autót, de a plusz 7,5 millió extrára gondolva, azt közel sem fogjuk ilyen büszkén mutogatni majd a szomszédoknak.  Ezzel együtt az új C-osztály lenyűgöző autó, olyan mértékű luxussal és modern biztonsági felszereltséggel, ami tényleg csak az S-osztályhoz hasonlítható. Aki az elődből kiindulva egy hétköznapibb, kicsit sportosabban, könnyebben és kisebb lelkiismeret-furdalással vágható autóra számított, az csalódni fog. Rosszat mondani viszont NEM!

Mellette – Ellene
  • Gyönyörű
  • Aprólékosan kidolgozott
  • Takarékos
  • Gazdag biztonsági felszereltség
  • Tágasabb, mint az előd
  • Dízelhangú benzinmotor
  • Visszafogott menetteljesítmény
  • Szűk fejtér hátul tetőablakkal
  • Drága extrák
  • Padlógáznál rántó sebességváltó

Mercedes-Benz C180 (2014)
átlag
6.18
szavazat
151
Mercedes-Benz C180 (2014)