Tavaly a Retropartyzánok bulija bizonyította, hogy egy veteránautós rendezvény akkor is lehet széleskörű tömegek számára élvezhető program, ha súlyos ezresek helyett minden vendég ingyen látogathatja azt. Jól szervezett, fiatalok, autórajongó felnőttek, és nosztalgiázó idősek számára is kitűnő szórakozás volt a 2013-as Retropartyzánok, így a szervezők idén még nagyobb lelkesedéssel, színesebb programmal készültek.
A kiállítási fedett részén a csepeli Orion Parkban mintegy 100 járművet mutattak be a tömött sorokban érkező rajongóknak. Akik veterán járművel érkeztek, azok maguk is részeseivé váltak a kiállításnak, mert így a hangár mellé közvetlenül parkolva ők alkották a folyamatosan változó, szabadtéri tárlatot.
Meleg Norbert, a Veterán Zsiguli Egyesület titkára elmondása szerint éves rendezvényük egyfajta kiegészítője és megkoronázása a rendszeres egyesületi munkának, amelyben helyet kap publikációk kiadása éppúgy, mint az egyes autótípusok történetének ismeretterjesztő igényű feldolgozása weboldalukon. Egyben arra is lehetőséget kínál, hogy ki-ki bemutassa saját kincseit vagy épp beszerezhetetlen alkatrészek pótlásáról egyeztessen a többi rajongóval.
A programban így helyet kapott egy kiállítás a szocializmus híres és hírhedt szolgálati járműveiről, a rendőrségi járművektől a sárga angyalon keresztül a „nagy fekete autókon” át a Malév földi járműveiig. A kiállításon bemutatják azt a különleges, nyitott Polski Fiatot, melyben II. János Pál pápa is utazott, de megünneplik a Lada 1300-as 40. és a Skoda 1000 MB 50. „születésnapját” is.
A programban részt vett több más klub mellett a Zaporozsec Klub, a Moszkvics Klub, a Polski 125 Klub, de az MZ-, Volvo-, Saab- és Skoda-veterán barátok mellett képviseltette magát az eseményen a klasszikus olasz autók klubja is.
Képgyűjteményünk mellett ajánljuk a rendezvény Facebook oldalát, de vigyázat! Ott a rajongók, más autós sajtótermékek képei között akár napokra is elveszhetünk.
A Pekinget is megjárt Robur, 2016-ban Brazília Rio a célja az expedíciós csapatnak
A Pekinget is megjárt Robur, 2016-ban Brazília Rio a célja az expedíciós csapatnak
Fotó megosztása:
A Pekinget is megjárt Robur, 2016-ban Brazília Rio a célja az expedíciós csapatnak
A Pekinget is megjárt Robur, 2016-ban Brazília Rio a célja az expedíciós csapatnak
Fotó megosztása:
Ralis hangulatra színezve
Ralis hangulatra színezve
Fotó megosztása:
Ilyen amikor a Halálos Iramban filmsorozat hangulata keveredik a KGST autók örökségével
Ilyen amikor a Halálos Iramban filmsorozat hangulata keveredik a KGST autók örökségével
Fotó megosztása:
Ahogy mondani szokták: Itt minden van, mint a búcsúban!
Ahogy mondani szokták: Itt minden van, mint a búcsúban!
Fotó megosztása:
Peugeot 203 U8 pickup igen takaros állapotban
Peugeot 203 U8 pickup igen takaros állapotban
Fotó megosztása:
Ma már innen kell Ladát menteni, egyre ritkább az öreg bácsik által garázsban őrzött darab
Ma már innen kell Ladát menteni, egyre ritkább az öreg bácsik által garázsban őrzött darab
Fotó megosztása:
VAZ 2103 avagy az ezeröcsi, 1977-ből. Ez a példány négyfokozatú váltóval szerelt, és teljes restauráláson esett át, fiatalkori énje muzeális értékként marad az utókorra.
VAZ 2103 avagy az ezeröcsi, 1977-ből. Ez a példány négyfokozatú váltóval szerelt, és teljes restauráláson esett át, fiatalkori énje muzeális értékként marad az utókorra.
Fotó megosztása:
Orosz feliratok a 2103-ason
Orosz feliratok a 2103-ason
Fotó megosztása:
Dacia bögre, ami elárulja, milyen autó következik.
Dacia bögre, ami elárulja, milyen autó következik.
Fotó megosztása:
Jó öreg 1300-as Dacia, a szomszédos Románia autóiparának egyik legnagyobb számban gyártott típusa.
Jó öreg 1300-as Dacia, a szomszédos Románia autóiparának egyik legnagyobb számban gyártott típusa.
Fotó megosztása:
Dacia 1300 - Az autó 2005-ben került jelenlegi tulajdonosához, a bontótól mentette meg. Restaurálásra nem került, csak a szükséges javítások lettek levégezve, az üléseken gyári a kárpit, a csomagtartóban szintén eredeti Victoria pótkerék található.
Dacia 1300 - Az autó 2005-ben került jelenlegi tulajdonosához, a bontótól mentette meg. Restaurálásra nem került, csak a szükséges javítások lettek levégezve, az üléseken gyári a kárpit, a csomagtartóban szintén eredeti Victoria pótkerék található.
Fotó megosztása:
Korhű zászló egy szépen felújított Lada 2105 ablakában
Korhű zászló egy szépen felújított Lada 2105 ablakában
Fotó megosztása:
Ez az Lada 1300S 68 lóerőt teljesített, és 1982-ben gördült le a gyártósorról
Ez az Lada 1300S 68 lóerőt teljesített, és 1982-ben gördült le a gyártósorról
Fotó megosztása:
Lada 1300S - Az autó karácsonyi ajándékként került jelenlegi gazdájához 2012-ben. Aprólékos felújításon esett át, két sárvédő cserélve, homlokfallal együtt, majd alapos takarítás után teljes, igényes fényezést kapott. Nagyon sok '82-es részlet van rajta, ami már a '83-as évjáratok után nem volt jellemző.
Lada 1300S - Az autó karácsonyi ajándékként került jelenlegi gazdájához 2012-ben. Aprólékos felújításon esett át, két sárvédő cserélve, homlokfallal együtt, majd alapos takarítás után teljes, igényes fényezést kapott. Nagyon sok '82-es részlet van rajta, ami már a '83-as évjáratok után nem volt jellemző.
Fotó megosztása:
Kötelező a Videoton hangszóró a kalaptartón!
Kötelező a Videoton hangszóró a kalaptartón!
Fotó megosztása:
Makulátlan a belső is
Makulátlan a belső is
Fotó megosztása:
A hetvenes években sokan vágytak
A hetvenes években sokan vágytak
Fotó megosztása:
Gyönyörű almazöld 1300-as
Gyönyörű almazöld 1300-as
Fotó megosztása:
Kötelező kellékek sorakoznak a Skoda ablakában, bólogató kutya és eredeti Casco matrica!
Kötelező kellékek sorakoznak a Skoda ablakában, bólogató kutya és eredeti Casco matrica!
Fotó megosztása:
Skoda 110R - Ritka átmeneti kétlámpás típus, amelyből hazánkban ez az első minősített coupé. A teljes kárpitozása gyári, eredeti Skoda Motorsport magnézium felnikkel van felszerelve
Skoda 110R - Ritka átmeneti kétlámpás típus, amelyből hazánkban ez az első minősített coupé. A teljes kárpitozása gyári, eredeti Skoda Motorsport magnézium felnikkel van felszerelve
Fotó megosztása:
Skoda 110R - belső tér
Skoda 110R - belső tér
Fotó megosztása:
A jó öreg Wartburg kétütemű motorjának látványa kiben kelt nosztalgiát?
A jó öreg Wartburg kétütemű motorjának látványa kiben kelt nosztalgiát?
Fotó megosztása:
Polski Fiat 125p - Nagypolák 1973-ból
Polski Fiat 125p - Nagypolák 1973-ból
Fotó megosztása:
Polski Fiat 126p 650E - Az ország talán egyik legszebb kispolákja, a Gulf versenyszínekben feszítő méregzsák.
Polski Fiat 126p 650E - Az ország talán egyik legszebb kispolákja, a Gulf versenyszínekben feszítő méregzsák.
Fotó megosztása:
Fakormány, és gyári barna belső, valamint az ötsebességes váltó jelent érdekességet belül
Fakormány, és gyári barna belső, valamint az ötsebességes váltó jelent érdekességet belül
Fotó megosztása:
Három és fél évig készült az autó, és a karosszériamunkától eltekintve mindent a tulajdonos készített.
Három és fél évig készült az autó, és a karosszériamunkától eltekintve mindent a tulajdonos készített.
Fotó megosztása:
Csajka - GAZ 13 A szovjet nagyvad! 5,5 literes V8-as motorja kapitalista huncutsága csak a legfélelmetesebb pártvezéreknek rotyogott. Ez a példány szerepelt a Made in Hungaria című filmben, töretlen, motorja eredeti állapotban maradt fenn.
Csajka - GAZ 13 A szovjet nagyvad! 5,5 literes V8-as motorja kapitalista huncutsága csak a legfélelmetesebb pártvezéreknek rotyogott. Ez a példány szerepelt a Made in Hungaria című filmben, töretlen, motorja eredeti állapotban maradt fenn.
Fotó megosztása:
POBJEDA - Győzelem, avagy az ötvenes évek egyik sötét szimbóluma. A képen látható darab is állami tulajdonban volt, alig kellett valamit rajta restaurálni, motorja oldal-szelepelt, pörgetni tilos, mert hamar az út szélén hagy minket, ha besülnek a szelepek.
POBJEDA - Győzelem, avagy az ötvenes évek egyik sötét szimbóluma. A képen látható darab is állami tulajdonban volt, alig kellett valamit rajta restaurálni, motorja oldal-szelepelt, pörgetni tilos, mert hamar az út szélén hagy minket, ha besülnek a szelepek.
Fotó megosztása:
Rendőrségi Lada 21013. Ezerkettes hatvan lóerővel, speciális tartozékai az URH adó-vevő, a Presston 7512 szirénavezérlő, az Elektris hangsugárzók, és a Villtesz villogó
Rendőrségi Lada 21013. Ezerkettes hatvan lóerővel, speciális tartozékai az URH adó-vevő, a Presston 7512 szirénavezérlő, az Elektris hangsugárzók, és a Villtesz villogó
Fotó megosztása:
Szolgáló és védő kocka
Szolgáló és védő kocka
Fotó megosztása:
Egy klasszikus Mini fellelt állapotban. Lesz rajta munka
Egy klasszikus Mini fellelt állapotban. Lesz rajta munka
Fotó megosztása:
Vendégszereplők is akadtak
Vendégszereplők is akadtak
Fotó megosztása:
A szerelés elengedhetetlen kellékei
A szerelés elengedhetetlen kellékei
Fotó megosztása:
Zaporozsec kicsattanó formában. Valószínűleg a gyárból ramatyabb állapotban került ki.
Zaporozsec kicsattanó formában. Valószínűleg a gyárból ramatyabb állapotban került ki.
Fotó megosztása:
A kiállítás legkisebb járműve a pedálos Moszkvics volt
A kiállítás legkisebb járműve a pedálos Moszkvics volt
Fotó megosztása:
A kiállítás legkisebb járműve a pedálos Moszkvics volt
A Pekinget is megjárt Robur, 2016-ban Brazília Rio a célja az expedíciós csapatnak
Ralis hangulatra színezve
Ilyen amikor a Halálos Iramban filmsorozat hangulata keveredik a KGST autók örökségével
Ahogy mondani szokták: Itt minden van, mint a búcsúban!
Peugeot 203 U8 pickup igen takaros állapotban
Ma már innen kell Ladát menteni, egyre ritkább az öreg bácsik által garázsban őrzött darab
VAZ 2103 avagy az ezeröcsi, 1977-ből. Ez a példány négyfokozatú váltóval szerelt, és teljes restauráláson esett át, fiatalkori énje muzeális értékként marad az utókorra.
Orosz feliratok a 2103-ason
Dacia bögre, ami elárulja, milyen autó következik.
Jó öreg 1300-as Dacia, a szomszédos Románia autóiparának egyik legnagyobb számban gyártott típusa.
Dacia 1300 – Az autó 2005-ben került jelenlegi tulajdonosához, a bontótól mentette meg. Restaurálásra nem került, csak a szükséges javítások lettek levégezve, az üléseken gyári a kárpit, a csomagtartóban szintén eredeti Victoria pótkerék található.
Korhű zászló egy szépen felújított Lada 2105 ablakában
Lada 1300S – Az autó karácsonyi ajándékként került jelenlegi gazdájához 2012-ben. Aprólékos felújításon esett át, két sárvédő cserélve, homlokfallal együtt, majd alapos takarítás után teljes, igényes fényezést kapott. Nagyon sok ’82-es részlet van rajta, ami már a ’83-as évjáratok után nem volt jellemző.
Kötelező a Videoton hangszóró a kalaptartón!
Makulátlan a belső is
A hetvenes években sokan vágytak
Gyönyörű almazöld 1300-as
Kötelező kellékek sorakoznak a Skoda ablakában, bólogató kutya és eredeti Casco matrica!
Skoda 110R – belső tér
Skoda 110R – Ritka átmeneti kétlámpás típus, amelyből hazánkban ez az első minősített coupé. A teljes kárpitozása gyári, eredeti Skoda Motorsport magnézium felnikkel van felszerelve
A jó öreg Wartburg kétütemű motorjának látványa kiben kelt nosztalgiát?
Polski Fiat 125p – Nagypolák 1973-ból
Polski Fiat 126p 650E – Az ország talán egyik legszebb kispolákja, a Gulf versenyszínekben feszítő méregzsák.
Fakormány, és gyári barna belső, valamint az ötsebességes váltó jelent érdekességet belül
Három és fél évig készült az autó, és a karosszériamunkától eltekintve mindent a tulajdonos készített.
Csajka – GAZ 13 A szovjet nagyvad! 5,5 literes V8-as motorja kapitalista huncutsága csak a legfélelmetesebb pártvezéreknek rotyogott. Ez a példány szerepelt a Made in Hungaria című filmben, töretlen, motorja eredeti állapotban maradt fenn.
POBJEDA – Győzelem, avagy az ötvenes évek egyik sötét szimbóluma. A képen látható darab is állami tulajdonban volt, alig kellett valamit rajta restaurálni, motorja oldal-szelepelt, pörgetni tilos, mert hamar az út szélén hagy minket, ha besülnek a szelepek.
Rendőrségi Lada 21013. Ezerkettes hatvan lóerővel, speciális tartozékai az URH adó-vevő, a Presston 7512 szirénavezérlő, az Elektris hangsugárzók, és a Villtesz villogó
Szolgáló és védő kocka
Egy klasszikus Mini fellelt állapotban. Lesz rajta munka
Vendégszereplők is akadtak
A szerelés elengedhetetlen kellékei
Zaporozsec kicsattanó formában. Valószínűleg a gyárból ramatyabb állapotban került ki.