Amikor visszaadtam a legutóbbi tesztautót a Toyota budaörsi központjában, a recepciónál arra lettem figyelmes, hogy mögöttem, az üvegfalú oktatószervizben egy félig kibelezett V8-as Land Cruisert mutogat egy bácsi néhány másik bácsinak. Hát ez meg mi, kérdeztem Krajcsovits Sándort, a Toyota lánglelkű PR-es munkatársát. Hát az meg az, mondta, hogy a Toyota hazai műszaki oktatóközpontja sikeresen megpályázott egy lehetőséget, miszerint ez a demóautó hadd kerüljön örökre Magyarországra, a szervizesek okulására.
Adatlap
Toyota Land Cruiser V8 szemléltető autó
A 15 km/h-val elöl-hátul ütköztetett Land Cruiser. Semmilyen érdemi része nem sérült
A 15 km/h-val elöl-hátul ütköztetett Land Cruiser. Semmilyen érdemi része nem sérült
Fotó megosztása:
Megemeltük, alánéztünk. Több mint 26 mázsa az autó, nyikorgott a hidraulikus emelő rendesen
Megemeltük, alánéztünk. Több mint 26 mázsa az autó, nyikorgott a hidraulikus emelő rendesen
Fotó megosztása:
Az ütközési teszthez festették meg a futómű-elemeket. Felesleges volt, semmi nem mászott el
Az ütközési teszthez festették meg a futómű-elemeket. Felesleges volt, semmi nem mászott el
Fotó megosztása:
A Land Cruiser nem úszónyerges, fixek a féknyergek, hogy akármilyen sáros-mocskos, kavicsos a fék, mindig szorítson legalább egy-két dugattyú
A Land Cruiser nem úszónyerges, fixek a féknyergek, hogy akármilyen sáros-mocskos, kavicsos a fék, mindig szorítson legalább egy-két dugattyú
Fotó megosztása:
A világ egyik legkeményebb széria terepjárója, látszik is a masszív futóműelemeken
A világ egyik legkeményebb széria terepjárója, látszik is a masszív futóműelemeken
Fotó megosztása:
A hátsó híd szerkezetén is minden a biztos előrejutást szolgálja, sárban ide-oda billegve szinte evez a merev tengely, centinként tolva előre a kocsit
A hátsó híd szerkezetén is minden a biztos előrejutást szolgálja, sárban ide-oda billegve szinte evez a merev tengely, centinként tolva előre a kocsit
Fotó megosztása:
Számos kényelmi, biztonsági trükkre fény derült a megbontott luxusterepjárón, a gyalogosvédelmi okokból dunnapuhára konstruált elülső traktustól az elektromos ablakemelő szerkezetéig
Számos kényelmi, biztonsági trükkre fény derült a megbontott luxusterepjárón, a gyalogosvédelmi okokból dunnapuhára konstruált elülső traktustól az elektromos ablakemelő szerkezetéig
Fotó megosztása:
A vaskos lökhárító-elemek feladata elöl-hátul a kocsi kényesebb részeinek védelme. A lökhárítók programozottan gyűrődő energiaelnyelő pogácsákon támaszkodnak, egy kisebb koccanás után elegendő ezeket cserélni, gyakorlatilag pár perc munkával újra eredeti fényében csilloghat a Land Cruiser V8
A vaskos lökhárító-elemek feladata elöl-hátul a kocsi kényesebb részeinek védelme. A lökhárítók programozottan gyűrődő energiaelnyelő pogácsákon támaszkodnak, egy kisebb koccanás után elegendő ezeket cserélni, gyakorlatilag pár perc munkával újra eredeti fényében csilloghat a Land Cruiser V8
Fotó megosztása:
Motor |
4461 cm3, Dízel, V8 |
Teljesítmény |
272 LE |
Nyomaték |
650 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
8,9 sec |
Végsebesség |
210 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
9,5 l / 100 km |
A kocsi egy kis sebességű európai referencia-törésteszt szenvedő alanya volt, melyben 15 km/h sebességgel koccantanak egymásnak két autót, félátfedésben. A biztosítótársaságok küldöttei a sérülések alapján felmérik, milyen összegű káreseményekkel számolhatnak a legvalószínűbben az adott típusnál, ez alapján tarifálják az autót cascóra, kötelezőre.
Mivel egy 15 km/h-s ütközés az üresen is több mint 2,5 tonnás behemótot nem igazán viselte meg, a Toyota nem darálta le a, haha, roncsot, hanem amolyan háromdimenziós robbantott ábrát csinált belőle. Az egész kicsit olyan, mint egy kipreparált, bonctűkkel kifeszített laboratóriumi béka, azzal a különbséggel, hogy azok a békák már nem annyira szoktak működni, a Land Cruiser meg igen.
Jön-megy, megáll, és közben belátni a műszerfal alá, a kárpitok mögé, a sárvédő lemezei mögött húzódó tervezési és építési trükkökre, az ajtóbelsőbe. Nagy segítség egy ilyen megtapogatható röntgenrajz a szerelőknek, sokkal könnyebb a kocsi struktúrájának alapos ismeretében nekilátni egy-egy javításnak. És, bár ez a kocsi a legnagyobb Toyota, a kisebbeken is számos megoldás pont ugyanúgy működik, mint ezen a négykerekű tankon.
Az ütközési teszthez festették meg a futómű-elemeket. Felesleges volt, semmi nem mászott el
Megkérdeztem, nem forgathatnánk-e egy Delta-szerű ismeretterjesztő rövidfilmet a kocsiról. Dehogynem, szólt a válasz, így hát tessenek parancsolni:
a videó a hirdetés után indul