Röviden – VW Polo 2014 |
Mi ez? |
A VW apró kompakt autójának legújabb variációja |
Mit tud? |
Vonzó külső mellett Euro 6-os motorokat kínálnak hozzá, illetve a kategóriájában nem mindennapos extrák rendelhetők bele |
Mibe kerül? |
A lélektani 3 millió alól indul az árlista és kicsivel 5 millió alatt ér véget |
Kinek jó? |
Konzervatív hölgyeknek, nem konzervatív uraknak |
Közel 14 millió eladott darab után idén ismét megújul a VW kis kompaktja a Polo. A finom külső ráncfelvarrás mellett nagyobb változások történtek a motortérben, illetve vezetéstámogató rendszerekkel is alaposan feltöltötték a Polo-t.
Külső
A Polo külseje nagyot nem változott, a Volkswagen csak a kötelező köröket futotta meg. Újak a lámpatestek, a lökhárító, vannak új színek – nyolc az összes tizenötből – és friss mintázatú felnik is akadnak. A forma valamivel szögletesebb, modernebb lett, a méret is csak elhanyagolható mértékben változott, 2 milliméterrel lett csupán hosszabb az legújabb Polo.
VW Polo 1977
A Volkswagennél valamilyen rejtélyes okból szeretik előszedni a raktár mélyén porosodó, oldtimer modelleket. Szörényi András kolléga legutóbb szintén a konszernhez tartozó Audi rendezvényén szaggathatott kedvére egy Audi sport quattro-val, jómagam pedig egy szintén több évtizedes verseny Audiban kapaszkodhattam a legendás Stig Blomqvist mellett. Az új Polo bemutatója sem maradhatott öreg autó nélkül, itt egy 1977-es és egy 1983-as járgányt vihetett el, akinek kedve támadt megízlelni, mit is tudott 37 éve egy kisautó.
A képre kattintva galéria nyílik, még több öreg VW Polo fotóval:
Persze, hogy mentünk vele egy kört. A hidegben elsőként szívatót igénylő motor indítása igényelt némi rutint, és pár perc alatt a rásegítés nélküli kormányhoz és a fékhatást csak jelzésértékkel produkáló fékekhez is hozzászoktunk. Különben az autóban minden példásan működött, az ajtókat kellett csupán a manapság megszokottnál jobban csapkodni, de a csomagtartó kitámasztótól a buta rádióig minden.
A legérdekesebb apróság, a vészvillogó rózsaszínné fakult bajuszkapcsolója volt, a kormány jobb oldalán. És persze a rettentő futóműzaj, ami az autó alól jött. Ennek ellenére élveztük. Az meg határozottan jó ötlet, hogy nem csupán fűtött garázsban, kitömve mutogatják az ilyen remek állapotban lévő darabokat, hanem ki is lehet őket próbálni. Bár gondolom, közben a tulajnak azért voltak rossz percei.
Utasterében új háromküllős kormány, és felfrissített műszerfal várja a vezetőt. A legnagyobb újdonság a 6,5 colos, 800×480 pixeles felbontású érintőképernyős multimédiás egység. A navigációtól a tolatókamera képéig mindent ezen lehet nézni, de akár a saját okostelefon képernyője is megjeleníthető rajta, illetve vezérelhető is.
Kisautó léte ellenére az új Polo olyan vezetéstámogató rendszerekkel van telezsúfolva, amelyek ebben a kategóriában nem igazán jellemzőek. Ilyen például a távolságtartó tempomat, a koccanásgátló automatikus fékezőrendszer, az ütközés előjelző, vagy az éberségfigyelő, de a LED-es fényszórók vagy az állítható lengéscsillapítók is újak ebben a szegmensben.
Az alapkivitel sajnos nem ennyire díszes
Motorok
A Polo teljes motorválasztéka felfrissült. A változás komoly, 21 százalékos fogyasztáscsökkenést ígérnek az új fejlesztésű motorok, amelyek mindegyike teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát. Sőt, a 75 lóerős Polo BlueMotion TDi igazán figyelemreméltó, 3,1 literes átlagfogyasztást ígér. Papíron. A piaci bevezetés idején a teljesítményválaszték 60, 75, 90 és 110 lóerő közötti a benzinmotorok és 75, 90 a dízelmotorok esetében, amelyhez öt- illetve hatfokozatú kézi váltót, vagy 7 fokozatú DSG-t kínálnak.
Hogy megy?
A menetpróbát a fokozatosság jegyében a leggyengébb, igazán fapados Polóval kezdtük, amelynek háromhengeres, egy köbcenti híján egyliteres motorja mindössze 60 lóerős. Ennek fényében nem is megy túl jól, bár a katalógus 160 feletti csúcssebességet ígér ezzel a motorral is.
Talán nem meglepő, de a belseje is nagyon alapkivitelű, a műanyagok egyszerűek, színek nincsenek, és a kormány is nagyon plasztik. A kötelező kört letudva átültünk a jobban felszerelt, erősebb motoros példányokba is. Érdekes, hogy ugyanaz a háromhengeres motor nagyobb teljesítménnyel már sokkal szerethetőbb, amellett, hogy sokkal életvidámabban mozgatja a kisautó kasztniját, még a hangja is sokkal kellemesebb. Mintha négyhengeres volna.
A tükörállító gombok használatát nem könnyíti meg, hogy 90 fokkal elforgatták őket
Bár az új Polóban az állítható feszességű futómű is választható opció, én nem nagyon költenék rá, nem ad annyi plusz élvezetet, ami indokolná, hogy beikszeljük az opciós listán. De aki mégis rákattan, az örüljön neki. Hasonlóan felesleges dolog a DSG-váltós dízelmotoros kivitelben a váltó sport fokozata, amely középkorú néni módjára pörgeti a halálba szerencsétlen dízelt.
Több ponton már nehéz belekötni az új VW Polo-ba, hiszen az alapkiviteltől fölfelé teljesen élhető, tágas belső teret kínál az autó, itt már a berendezési tárgyak is puhák, a harmónia, és az összeszerelési minőség is nagyon rendben van. Talán a második sor fejterére lehet még némi panasz, de 190 centivel ne hőbörögjön az ember egy aprócska autóban.
A tolatókamera képére sem lehet panasz
Itthon az 1,2-es, 90 lóerős Comfortline felszereltségi szinttől várnak igazán sokat. Ehhez spéci ajánlattal is készültek, amely 3 913 150 forintos áron (4 313 150 forint helyett) vihető el, amelyhez 77 ezer forintér Dupla komfort csomag rendelhető. Így 3 990 000 forint a ködlámpás, fűthető első üléses, könyöktámaszos, fűthető szélvédőmosó-fúvókás, fényszórómosós, elöl-hátul parkolóradaros, tempomatos cifra Polo.
Mikortól, mennyiért?
Az új Volkswagen Polo értékesítése május elsején startol Magyarországon, az alábbi akciós árakkal:
típus |
hengerűrtartalom (liter) |
váltó (fok.) |
teljesítmény (LE) |
akciós ár (forint) |
Polo Trendline |
|
|
|
|
Polo START 60 (2ajtós) |
1,0 |
5 |
60 |
2 990 130 |
Polo 60 |
1,0 |
5 |
60 |
3 154 010 |
Polo 75 |
1,0 |
5 |
75 |
3 340 000 |
Polo 90 TSi BMT |
1,2 |
5 |
90 |
3 635 020 |
Polo Comfortline |
|
|
|
|
Polo 75 |
1,0 |
5 |
75 |
3 618 830 |
Polo 90 TSi BMT |
1,2 |
5 |
90 |
3 913 150 |
Polo 110 TSi BMT |
1,2 |
6 |
110 |
4 224 300 |
Polo 90 TDi BMT |
1,4 |
5 |
90 |
4 528 160 |
Polo Highline |
|
|
|
|
Polo 110 TSi BMT |
1,2 |
6 |
110 |
4 512 590 |
Polo 90 TDi BMT |
1,4 |
5 |
90 |
4 817 720 |
|
|
|
|
|
A gyár különleges kiadással is készült, a csupán egy évig kapható Polo Fresh változattal:
Polo Fresh |
hengerűrtartalom (liter) |
váltó (fok.) |
teljesítmény (LE) |
akciós ár (forint) |
Polo 75 |
1,0 |
5 |
75 |
4 034 120 |
Polo 90 TSi BMT |
1,2 |
5 |
90 |
4 327 170 |
Polo 110 TSi BMT |
1,2 |
6 |
110 |
4 638 320 |
Polo 90 TDI BMT |
1,4 |
5 |
90 |
4 943 450 |
Mellette – Ellene |
- Modern motorok
- Komoly, a kategóriában új extrák
- Tágas, kényelmes belső
|
- Talán túl konzervatív forma
- Az alapfelszereltségű autó belseje igen szomorú
|
Neked bejön az új Polo? Unalmas, vagy a világ legjobb kiskocsija?
Neked bejön az új Polo? Unalmas, vagy a világ legjobb kiskocsija?