H. László racionális ember, nem igazán érdekli a lúdbőröztető vezetési élmény, a gurgulázó V8-as hang, a kopogós műanyag illetve egyéb sületlenség. Vagy csak jól titkolja. Emellett van négy fia és náluk az autó leginkább használati tárgy, nem valami szent állat, amit csak imádni lehet. 
Ennek fényében a fiúk nem kapnak súlyos szülői letolást, ha lecsöppen a csokifagyi a kárpitra, vagy tehéntrágyás bakanccsal méltóztatnak beszállni a kocsiba és nem kell eldobni a tizenötödik tökéletesnek látszó botot sem, simán elfér az is valahol. Szóval közös, stresszmentes utazásokra használják a kocsit, nem a szomszédnak szól és sok emberrel ellentétben nem is rokkantak bele az erőn felül vállalt autó kifizetésébe. Autójuk egy Dacia Logan MCV.
Hétszemélyes változatban csak az erősebb 105 lóerős motorral kínálták anno az MCV-t
Hét üléssel már csekély befogadóképességű a csomagtartó, de a szabvány kosár még épp befér

Hét üléssel már csekély befogadóképességű a csomagtartó, de a szabvány kosár még épp befér

Autóvásárlásnál csupán a légkondi és a tetőcsomagtartó volt fontos szempont, előbbi azért, hogy nyáron – amikor többet használják az autót és többen is ülnek benne – ne főjenek meg hátul a kiskorúak, utóbbi pedig azért, hogyha teleülik a kocsit, a nagyszámú gyerekhez szükséges kiegészítőt akkor is lehessen szállítani egy csinos tetőboxban. A légkondi használatot nemcsak a kabin hőmérsékletében, hanem a Logan MCV menetdinamikában is könnyű tetten érni, de ne legyünk igazságtalanok, mindössze 105 lóerő mozgatja a hétszemélyes járgányt. Nyáron 7, télen 9 liter körüli átlagfogyasztással.
Kombinyi külső méret, hétszemélyes kisbusznyi belsővel

Kombinyi külső méret, hétszemélyes kisbusznyi belsővel

Gondok, hibák?

A fehér Logan MCV 2010 vége felé került mostani gazdájához. Nem ez volt az első Dacia a családban, ezt megelőzően egy mezei, négyajtós Logan állt náluk szolgálatban, csak hát ugye azt kinőtték. Probléma az előddel egyáltalán nem volt, 5 éven át szolgált némán, baj nélkül az 1,4-es, csupán szervokormánnyal felextrázott járgány. Így a márkahűség – és a racionalitás jegyében – maradt a Dacia, csak több férőhellyel, nagyobb űrtartalommal, és új extrákkal. A hétüléses Logan MCV egyértelmű választás volt.
A nagyobbaknak már nem kell gyerekülés, és majomügyességüknek hála leghátra is nekik kell bemászni

A nagyobbaknak már nem kell gyerekülés, és majomügyességüknek hála leghátra is nekik kell bemászni

Az elmúlt 4 év az újabb Daciával is többé kevésbé problémamentes volt, mindössze az önindítóba bújt bele a makacs rontás, az már kétszer is tönkrement. Először javították, másodszor cserélték a beteg testrészt. Mindkét mutatvány belefért a garanciális javításba, így a szervizbe szaladgáláson kívül nem került pénzbe a javítás.

Szerviz

Ez a Dacia márkaszervizbe jár, amikor eljön az ideje. Bár a szakszervizek óradíja borsos, az autó szervizigénye mégis csekély, minimális időráfordítással átnézhető és a szükséges alkatrészek ára sem különösebben megterhelő. Emellett, ha az ember okosan választ márkaszervizt, komoly összegeket spórolhat meg a szervizek rezsióradíja közötti nagy különbségek miatt.
1,6 literes benzinmotor, télen 9, nyáron 7 liter körüli fogyasztással

1,6 literes benzinmotor, télen 9, nyáron 7 liter körüli fogyasztással

Belső és kasztni

Korrózió az első két évjáratot érintette, amire a gyár visszahívással reagált. A használtautó-piacon kapható Loganok már túl vannak az utólagos háromlépcsős üregvédelmen. A belső térben az ülések lötyögése az ülésváz cseréjével javítható. A pontatlan üzemanyagszint-jelzővel nem érdemes foglalkozni, ezt a gondot a Duster is örökölte.
A Logan futóműve rendkívül jól tűri a kátyúkat. Ha mégis van vele valami probléma, akkor a lengőkar alsó gömbfejére gyanakodhatunk, ami csak lengőkarral együtt cserélhető. A mintegy 40 ezres költségből 25 ezer Ft körül van a lengőkar ára, a többi a munkadíj. Az első féktárcsák 80-100 ezer kilométert gond nélkül elmennek, az első betéteket a használat függvényében, 40-60 ezer kilométer után kell cserélni.
A fedélzeti számítógép szerint ez az aktuális fogyasztás

A fedélzeti számítógép szerint ez az aktuális fogyasztás

Benzines bajok

A Daciák gyújtótrafójával ritkán van gond, ha mégis, az a kihagyó, erőtlen, három hengerrel járó motorban mutatkozhat meg. A nyolcszelepes verziók négy hengerét egyetlen statikus trafó szolgálja ki, amit 30 ezer Ft alatti összegből cserélnek márkaszervizben. A 16 szelepeseknél a hengerenkénti a gyújtótekercsek ára 14 ezer Ft körüli, itt  értelemszerűen csak beteg darabot (darabokat) kell cserélni.
A Logan I benzines, hengerenként kétszelepes motorjainál (1,4 75 LE, 1,6 87 LE) a gyári karbantartási utasítás nem írja elő a szelepállítást, de 90 ezer kilométerenként érdemes megnézetni a hézagot. Ez különösen fontos, ha a motor LPG-üzemben működik, az autógáz magasabb égési hőmérséklete miatt a periódust jobb 60 ezer kilométerben maximálni. Az 1,6 16V és a szintén ritka 1,2 16V esetében ezt a feladatot a hidraulikus szelephézag-kiegyenlítés megoldja.
Kell ide egy tetőbox, ha nagyobb pakkal és sok gyerekkel indul útra az ember

Kell ide egy tetőbox, ha nagyobb pakkal és sok gyerekkel indul útra az ember

A nyolcszelepeseknél a pillangószelep tengelye megkophat, illetve szintén ezeknél a motoroknál lehet szükséges a fojtószelep tisztítása, amire alapjárati ingadozás, lefulladás hívja fel a figyelmet. Ez diagnosztikával együtt 10 000 forint körüli költség.
A vezérműszíj csereperiódusa többször változott az idők során. A kezdeti 4 év/60 000 kilométer után a hengerenként kétszelepes benzinesek esetében, 2008/2009-től 4 év/90 ezer km az intervallum, ami mára 6 év/120 ezer kilométer, mint a Renault-modelleknél. A vezérműszett cseréje munkadíjjal 100-110 ezer forintba kerül a 87 lóerős, ajánlható benzinessel.
Praktikus, és látványos is a duplaajtós hátsó

Praktikus, és látványos is a duplaajtós hátsó

Dízelbajok

A Loganból, főleg kombiként, népszerű a dízelváltozat. Az 1,5 dCi valóban 5-5,5 litert fogyaszt csak átlagosan és pont a 68 lóerős verziót jóval kevésbé érinti az ennél a motornál előforduló hajtókarcsapágy-probléma, amely a nagyobb teljesítményű változatokon 150 ezer kilométer után jöhet elő. A megszoruló csapágy a főtengelyt is tönkreteszi. A forgattyústengely a Dacai márkaszervizekben akciós áron 50 ezer forint alatti összegből beszerezhető, amit jó tudni azoknak is, akiknek a Nissan Qashqaiban romlik el ugyanez a motor. A dízelmotorok vezérműszíját csak hat év/160 ezer kilométer után kell cserélni.
A te autód is túlélne négy gyereket? 54
A csomagtartó nem rendeltetésszerű használata, vendégművész, családidegen gyerekkel súlyosbítva
Mellette – Ellene
  • Tágas belső
  • Hét üléssel is kapható
  • Egyszerű, megbízható felépítés
  • Megfizethető ár
  • Szomjas benzinmotor
  • Szerény presztízsérték
Szerinted a tízes skálán hány pontot érdemel egy Dacia?
átlag
7.90
szavazat
288
Szerinted a tízes skálán hány pontot érdemel egy Dacia?