Az elmúlt ötven évben kizárólag szívómotorral készítette csodálatosnál csodálatosabb autóit a Lamborghini. Ennek a hagyománynak vége szakadhat: a 2017-re ígért Urus szabadidőjármű nyolchengeres turbóval léphet színre.
A döntés mögött nincs semmi termékfilozófiai hókuszpókusz: az Urus a következő generációs Audi Q7 (Porsche Cayenne / VW Touareg) által is használt, rugalmas MLB padlólemezre fog épülni, és ha már így lesz, gazdaságosabb, ha a motorok terén is kihasználják a szinergiákat.
Nem volna példa nélküli az együttműködés, példának okáért már az Audi R8 V10 is a Lamborghini Gallardo módosított motorját használta. Csakhogy most a méretcsökkentés jegyében – az Urus SUV nagyobb darabszámokra számíthat, így különösen fontos a kedvező CO2-kibocsátás – a V10-es szívómotor utat adhat egy feltöltött nyolchengeresnek.
Hogy ez az Audi 4.0 V8 TFSI blokkja lesz-e, amely az RS6 fedélzetén 560 lóerőt és 700 Nm-t ad le, vagy egy új fejlesztés, egyelőre nem tudni, de a logika azt diktálná, hogy mindenképpen ez a blokk adja az alapját a leendő erőforrásnak.
Az Urus alumínium-szénszálas hibrid karosszériája kis tömeget, nagy merevséget és alacsony tömegközéppontot ígér; a futómű, a kormánymű és a sebességváltó egyaránt agresszív lesz, ahogy maga az autó egésze is, ígérte meg Rupert Stadler, a Lamborghini-tulajdonos Audi elnök-vezérigazgatója.