Az Alfa Romeo, a Maserati és a Jeep márkákra építi fel a Fiat Chrysler konszern növekedési stratégiáját, amelytől azt reméli, hogy öt év alatt a legnagyobb autógyártók közé emelkedik. A Fiat és a Chrysler egyesítésével létrejött konszern elnöke, Sergio Marchionne kedden Detroitban hozta nyilvánosságra üzleti tervét a két nagy hagyománnyal rendelkező autógyár múltban elkövetett hibának korrigálására, piaci részesedésük visszaszerzésére, adósságuk leépítésére és felzárkóztatásukra az élvonalbeli nemzetközi autógyártók, a Volkswagen és a Toyota mögé.
A Fiat Chrysler milliárdos összegeket készül új modellek fejlesztésébe és a gyártási kapacitás növelésébe invesztálni. Tervei szerint termelését a tavalyi 4,4 millióról 2018-ra közel hétmillióra emeli. A Fiat Chrysler elsősorban Alfa Romeo márka új modelljeire építve, a prémium kategóriában indított globális offenzívával kívánja bevenni a számára eddig ismeretlen ázsiai piacokat.
A tervek szerint az Alfa Romeo eladásai a nyolc új modell kifejlesztésére fordított ötmilliárd eurós (1530 milliárd forint) befektetésnek köszönhetően ötszörösére, évi 400 ezer darabra emelkednek 2018-ra. Hasonló nagyságrendű növekedést vár Marchionne a Maserati eladásaiban is, amely kétmilliárd eurós fejlesztési befektetés után évi 75 ezer darabra emelkedhet.
A Jeep eladásai kétszeresére, évi 1,9 millióra nőnek a tervek szerint 2018-ra. Addigra a Jeep modelleknek legalább a felét az Egyesült Államokon kívül szerelik majd össze.
(Forrás: MTI)