Csapattársad, Wéber Gábor az utolsó SEAT Leon Eurocup-bajnok, te viszont zöldfülű vagy a szériában, mégis azt nyilatkoztátok, hogy teljesen egyenrangúak vagytok. Valóban?
Igen, mindkettőnket egyenrangú félként kezel a csapat. Persze egyértelmű, hogy Gábornak értékes tapasztalatai és szép sikerei vannak, hiszen korábban bajnok lett ebben a szériában, így engem is tud majd támogatni.
Versenyző és csapat
Bús Edina 2011-ben és 2012-ben is megnyerte a Lotus Ladies Cup nevű bajnokságot, tavaly pedig a BFR Driver Academy Kupa, és az I. Synergon kupa bajnoka lett. Idén Wéber Gábor csapattársaként újoncként indul a némi szünet után visszatérő SEAT Leon Eurocupon. B-3 Racing nevű csapata gyakorlatilag családi vállalkozás, amelyet Bús Attila és Szilveszter, Edina testvérei vezetnek.
Konkrétan miben kéred majd ki Gábor segítségét, és milyen támogatást tud megadni a két bátyád, akik a B-3 Racinget vezetik?
Attila és Szilveszter is versenyeztek már, pontosan tudják, hogy a sikeres szereplésemhez mi szükséges. Gábor pedig az autóm beállításainál tud majd nagyon hasznos tanácsokat adni, hiszen a Lotusomon korábban igen korlátozott állítási lehetőségek voltak. Gábor a pályák felét is ismeri, míg én nem.
Kivéve a Salzburgringet, ahol viszont felettébb balszerencsés voltál korábban, a Lotust és a Suzukit is összetörted. Félve mész majd neki ennek a futamnak, vagy inkább bizonyítani akarsz?
Inkább bizonyítani szeretnék. A Lotusszal stabilan vezettem a futamot, amikor saját hiba miatt kisodródtam a fűre, a Suzukival viszont önhibámon kívül rajtbalesetbe sodródtam. Most semmi félsz nincs bennem, előnyt akarok kovácsolni abból, hogy ismerem a pályát.
Spát! Számomra az a legizgalmasabb.
Megy majd full gázon az Eau Rouge?
(nevet) Azt majd meglátjuk, a szimulátoron egyelőre kis gázelvétellel megyek ott.
Kétszeres Lotus Ladies Cup-bajnok vagy, viszont régóta azt hangoztatod, hogy férfiak között, ráadásul nemzetközi mezőnyben is szeretnél helyt állni. Megkaptad a lehetőséget. Mit hozol ki belőle?
A barcelonai teszt azt mutatta, hogy rendkívül sűrű a mezőny, 10-12 versenyző ment 1:59-es kört. Tapasztalt, kemény pilóták alkotják nagyrészt a mezőnyt, egyesek korábban is versenyeztek már a SEAT Leon Eurocupban, míg mások más szériákban lettek bajnokok. Mindent megteszünk a jó helyezésért a mérnökökkel, és a csapattal, idővel szeretnék pontot is szerezni.
Fizikailag, állóképesség tekintetében mennyire vagy közel a férfiakhoz? Egyáltalán, mennyire kell erős fizikum ehhez a kocsihoz?
A Lotus-versenyautóm vezetésével ellentétben ehhez az autóhoz már kell. Matics Zsolttal egyensúly-, reflex-, és fizikumjavító edzéseket is végzek folyamatosan.
Hárman lesztek lányok a mezőnyben. Minimális cél a megelőzésük?
Így van, bár nem tapasztalatlanok. A francia lány egy Peugeot-kupában szerzett már dobogós helyezéseket, a spanyol lányról pedig Gábor mondta, hogy ügyes, tehetséges, ráadásul a barcelonai pályát jól ismeri.
Volt szó róla, hogy köztetek is lehet egy mini bajnokság.
Igen, mivel hárman megvagyunk, de erről sajnos nem tudok 100 százalékosan biztosat mondani.
Versenyautó
Turbós, soros, négyhengeres, kétezres motor 330 lóerős maximális teljesítménnyel, és 400 Nm maximális nyomatékkal. Az autó 1150 kilós, elsőkerék-hajtású, 6 fokozatú DSG-váltóval szerelt, a differenciálműve elektronikusan vezérelt. Elöl McPherson, hátul multi-link a futómű, a magassága, a széttartása és a dőlése egyaránt állítható. Hatdugattyús a féknyereg, elöl 362 mm-es, hátul 272 mm-es acél féktárcsák vannak, ABS nincs, a felnik 18-asok.
Mi lesz a leginkább szoknivaló újdonság az új versenyautóddal kapcsolatban?
Alapvető különbség, hogy a Lotusszal ellentétben a SEAT elsőkerék-hajtású, plusz több mint kétszer olyan erős. A Lotus kezes kis autó volt, de szerencsére bármilyen autót gyorsan megtanulok.
A Lotushoz képest hatalmas ugrásnak tűnt a Ferrari is, amit szintén vezettél. Az milyen volt?
Használt versenyautó 530 lóerővel, amivel sajnos nem volt időm összeszokni, így volt némi félelemérzetem benne. Nem éreztem biztonságban magam.
Térjünk vissza a SEAT-szériához. Hogy sikerültek a tesztek?
Barcelona után teszteltünk a hétvégén a Hungaroringen is, de sajnos technikai problémáim adódtak. Turbóhiba, és elfolyt a víz is. Viszont amikor kipróbálhattam Gábor autóját, azzal gyorsabb tudtam lenni, mint a sajátommal. Érdekes, hogy nagyon nehezen melegszenek be a gumik, viszont azt követően csak pár körig tudok velük maximumon menni, ugyanis gyorsan elkopnak.
Pénteken szabadedzésekkel indul a szezon, vasárnap a Nürburgringen lesz az első verseny. Mi a taktikád?
Egyben be akarom hozni az autót, ami nem lesz könnyű, ebben a szériában ugyanis előfordulnak a kisebb koccanások. Akár szándékosak is.
Látunk majd tőled ilyet?
Szándékosan senkit nem akarok kilökni azért, hogy én előrébb kerüljek, de persze vannak olyan szituációk, amikor valakit kicsit megpöccintesz, és ezzel megzavarod. Azt ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy az ilyen manőverekben benne lehet a saját pozícióvesztésem is.
Szezon
május 3-4. Nürburgring
május 24-25. Salzburgring
július 19-20. Silverstone
szeptember 6-7. Spa Francorchamps
szeptember 27-28. Monza
október 18-19. Barcelona