A Forma-1-es autókat alapból trükkös kihívás vezetni, idén már tényleg tengernyi gomb, és funkció zsúfolódott a kormányra. Ha ennek tetejébe még egy letört tükör is ott lifeg az ember orra előtt, az tényleg nem könnyíti meg a napot, de Sergio Perez remekül küzdött meg a problémával, és a nehezítő körülmények ellenére, fél kézzel vezetett vissza a boxutcába.
2010-ben a végsebességet növelő trükkös megoldás, az F-csatorna miatt láttunk több csapatnál fél kézzel kormányzó versenyzőket. Az újítást először a Mclaren vetette be, a wokingi csapat egy olyan légcsatornát épített az autóba, amellyel a pilóták az egyenesben tehermentesíthetik a hátsó szárnyat, így a kisebb leszorítóerőnek köszönhetően 8-10 km/órás pluszsebességhez jutnak. A Mclaren versenyzői még térddel szabályozták a levegő útját, ám az ötletet másoló csapatoknál ez kézzel történt, ezért kellett pont a végsebesség közelében elengedniük a kormányt.
A Sauber, a Ferrari, a Williams és a Mercedes készítette el az ún. F-duct vagy F-csatorna saját verzióját, de a fejlesztés nem volt hosszú életű, ugyanis a csapatok szervezete, a FOTA arról döntött, hogy a megoldást betiltja 2011-re.