Ha a nevét nézzük, az Ariel Atom 3.5R csupán egy R betűben tér el a kétüléses, burkolatlan sportkocsi alapkivitelétől. Ezek az R betűk azonban az autóiparban rendszerint komoly jelentőséggel bírnak – gondoljunk csak a Honda Civic Tpye R-re, amelynek motorját mindkét, említett sportkocsi használja. Csakhogy míg az eredeti blokk 201 lóerős, az alap Atom 300, a 3.5R pedig 350 lóerőt tud. 

Nem a hatodával megnövelt teljesítmény az egyetlen változás az Ariel Atom életében: az erősebb motorhoz egy sor fontos kiegészítőt is hozzárendeltek. Ilyen például az Öhlins lengéscsillapító, amelyet a rugókkal együtt háromféle kivitelben (utcai, sport vagy verseny) kínál a manufaktúra. Alapáras a kormányról kapcsolható, hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó, amely 40 ezredmásodperc alatt vált fel, és 50 ezred alatt vissza: az Atom 3.5R egy másodpercen belül öt fokozatot képes visszaváltani. 
A plusz teljesítmény egy dolog: a világ legszélsőségesebb sportkocsija alapvető és fontos változásokon ment át. Megjelent az Ariel Atom 3.5R
Tovább gerjedt az Ariel Atom 17
A 330 Nm nyomaték állítható, részlegesen önzáró differenciálművön át jut el a hátsó tengelyre. A megrendelő egyébként gyakorlatilag magának válogathatja össze autóját, a kerekektől a fékeken át az abroncsokig szabad a pálya, beleértve a versenyalkatrészeket is. 
Hasznos kiegészítő például a Forma-1-es stílusban, gondolákban elhelyezett intercooler, illetve olajhűtő: amellett, hogy rettentő dögösen néznek ki, nagy tempónál segítenek életben tartani a motort. 
Az Ariel Atom 3.5R gyártása még idén megkezdődik, a kezdő ár nettó 54 000 font (20 millió Ft)
Tovább gerjedt az Ariel Atom 18