A 2008-as válság kirobbanása óta töredékére esett vissza az eladott új autók száma, így öt év alatt átlagosan két és fél évet öregedett a magyar személyautó-állomány. Ez az egyik fő oka annak, hogy a négymillió gépjármű mindössze 20 százalékára kötnek cascót tulajdonosaik, a nyolc évnél idősebb autók 90 százaléka pedig biztosítási védelem nélkül közlekedik.
A Genertel autósok körében végzett felmérésnek adatai szerint a cascóval nem rendelkezők 48 százaléka a casco-díj mértékét sokallja, de közel ennyien, 43 százaléknyian úgy érzik, az autójuk túl öreg ahhoz, hogy megérje rá cascót kötni. 14 százalék nem bízik benne, hogy a kárszakértő a megfelelő összeget fogja megítélni egy adott káresemény kapcsán, hiszen egy idős autónál az önrész mellett az avulás is befolyásolhatja a kárkifizetés összegét.
Akinek nincs cascója, kockáztat, mert az ellopott autók átlagéletkora is rohamosan nő: a Genertelhez beérkező lopáskár-bejelentésekben szereplő autók átlagéletkora tavaly már elérte a 6 évet, szemben a két évvel korábbi 3,9 éves értékkel. Egyre több autót ugyanis olcsó alkatrészforrásként hasznosítanak a tolvajok.
Akinek drága a casco, választhat olcsó részbiztosítást, amelyek a legfontosabb károkra kínálnak fedezetet. Lopásbiztosítás, illetve az átlagosnál nem nagyobb töréskár esetén minicasco lehet a megoldás: ezek a konstrukciók, amelyek egy meghatározott keretösszegen belül térítenek, akár néhány ezer forintos éves díj mellett elérhetők.