Szokatlan módját választotta a Toyota, hogy megünnepelje a RAV4 huszadik születésnapját. Számos terepszakasszal tarkított túrát szervezett az ókori legendák földjére.
Szokatlan módját választotta a Toyota, hogy megünnepelje a RAV4 huszadik születésnapját. Számos terepszakasszal tarkított túrát szervezett az ókori legendák földjére.
Fotó megosztása:
Három generáció. Balról az 1994-ben érkezett első, középen a 2000-ben utcára került második és jobbról a 2006-ban bemutatkozott harmadik
Három generáció. Balról az 1994-ben érkezett első, középen a 2000-ben utcára került második és jobbról a 2006-ban bemutatkozott harmadik
Fotó megosztása:
Először ezzel a Toyotával találkoztunk, ami persze nem egy Toyota RAV4-es, hanem egy Land Cruiser. Méghozzá egy olyan, amit jól láthatóan kemény terep leküzdésére készítettek fel. Ez is része volt a túrának, azzal a feladattal, hogy segítsen a bajbajutottaknak. A tereprali versenyeken ezt az autót emlegetik kicsit morbid néven hullaszedő autóként. Első találkozásunkkor még nem sejtettük, hogy nekünk is szükségünk lesz rá...
Először ezzel a Toyotával találkoztunk, ami persze nem egy Toyota RAV4-es, hanem egy Land Cruiser. Méghozzá egy olyan, amit jól láthatóan kemény terep leküzdésére készítettek fel. Ez is része volt a túrának, azzal a feladattal, hogy segítsen a bajbajutottaknak. A tereprali versenyeken ezt az autót emlegetik kicsit morbid néven hullaszedő autóként. Első találkozásunkkor még nem sejtettük, hogy nekünk is szükségünk lesz rá...
Fotó megosztása:
Hamar terepre kerültünk. Nem volt különösebben nehéz, de azért helyenként nem ártott egy külső irányító segítsége
Hamar terepre kerültünk. Nem volt különösebben nehéz, de azért helyenként nem ártott egy külső irányító segítsége
Fotó megosztása:
Közelebbről Poszeidón temploma a Szunion fokon. Két és félezer éves oszlopsorok, a turisták kedvelt célpontja
Közelebbről Poszeidón temploma a Szunion fokon. Két és félezer éves oszlopsorok, a turisták kedvelt célpontja
Fotó megosztása:
Sorakozó az újabb terepszakasz előtt. Többnyire konvojban haladtunk, ha egy kicsit meg akartuk nyomni neki, érdemes volt lemaradni - amit persze gyorsan be kellett hozni...
Sorakozó az újabb terepszakasz előtt. Többnyire konvojban haladtunk, ha egy kicsit meg akartuk nyomni neki, érdemes volt lemaradni - amit persze gyorsan be kellett hozni...
Fotó megosztása:
Jellegzetes görög hegyi táj. Szúrós, sűrű, de alacsonynövésű bozótos és sok-sok kő
Jellegzetes görög hegyi táj. Szúrós, sűrű, de alacsonynövésű bozótos és sok-sok kő
Fotó megosztása:
Jó, hogy ez a kő az út szélén és nem a közepén volt. Hozzáértők szerint a növényzet csak a május eleji időpont miatt ilyen zöld. Néhány héten belül minden be-, illetve elsárgul
Jó, hogy ez a kő az út szélén és nem a közepén volt. Hozzáértők szerint a növényzet csak a május eleji időpont miatt ilyen zöld. Néhány héten belül minden be-, illetve elsárgul
Fotó megosztása:
Sziklás szakasz szép kilátással. Az egyik kő kikerülésekor a felni kicsípte a jobb első abroncsot. A ferde helyzet miatt a csere lehetetlennek látszott, szerencsére körülbelül egy kilométerrel lejjebb (ennyit kellett a lapos gumival megtenni) ellaposodott a táj. Ezt a rövid szakaszt sem bízták azonban ránk - csereautót kaptunk
Sziklás szakasz szép kilátással. Az egyik kő kikerülésekor a felni kicsípte a jobb első abroncsot. A ferde helyzet miatt a csere lehetetlennek látszott, szerencsére körülbelül egy kilométerrel lejjebb (ennyit kellett a lapos gumival megtenni) ellaposodott a táj. Ezt a rövid szakaszt sem bízták azonban ránk - csereautót kaptunk
Fotó megosztása:
Újabb találkozás a múló idővel és Görögország legendáival. A dombon Mükéné fellegvára. Valaha - három és félezer évvel ezelőtt - az ország fénylő központja élt és lüktetett itt. Ma csak kőhalom...
Újabb találkozás a múló idővel és Görögország legendáival. A dombon Mükéné fellegvára. Valaha - három és félezer évvel ezelőtt - az ország fénylő központja élt és lüktetett itt. Ma csak kőhalom...
Fotó megosztása:
A pásztorhölgy(!) évtizedek óta tereli erre a birkanyáját. Ja, hogy közben építettek ide egy vadonatúj, többsávos utat az nem ok az új utak keresésére
A pásztorhölgy(!) évtizedek óta tereli erre a birkanyáját. Ja, hogy közben építettek ide egy vadonatúj, többsávos utat az nem ok az új utak keresésére
Fotó megosztása:
Körülbelül ilyen az Akropolisz rali útvonala. Az apró kövekkel borított út a meredély szélén kanyarog. A Toyota RAV4-esnek ez persze meg sem kottyan, de a felverődő kövek padlólemezen dörrenő hangja nem volt túl megnyugtató
Körülbelül ilyen az Akropolisz rali útvonala. Az apró kövekkel borított út a meredély szélén kanyarog. A Toyota RAV4-esnek ez persze meg sem kottyan, de a felverődő kövek padlólemezen dörrenő hangja nem volt túl megnyugtató
Fotó megosztása:
Jobbra fent a hegyen az valóban hó. Görögországban, május közepén. Olyan magasan jártunk, hogy azt állították, két héttel korábban az utat is hó borította
Jobbra fent a hegyen az valóban hó. Görögországban, május közepén. Olyan magasan jártunk, hogy azt állították, két héttel korábban az utat is hó borította
Fotó megosztása:
Akár Svájcban is lehetnénk. Szép zöld fű, legelésző szarvasmarhák (a háttérben) - csakhogy ez Görögország, fenn a hegyekben, ahová turisták csak ritkán merészkednek
Akár Svájcban is lehetnénk. Szép zöld fű, legelésző szarvasmarhák (a háttérben) - csakhogy ez Görögország, fenn a hegyekben, ahová turisták csak ritkán merészkednek
Fotó megosztása:
Ez itt egy éppen leeresztőfélben lévő gumiabroncs. Ott a lyuk, ahol egy kis fekete folt látható a gumi oldalán. Ez azonban csak az egyik, mert a másik hátsó is kidurrant. Az autóban azonban csak egy pótkerék van, az is csak mankókerék... Egy kereket kaptunk a túra egyik másik résztvevőjétől, de egy így is hiányzott. Várnunk kellett tehát a hullaszedő autóra. A talaj egyébként az Akropolisz raliútvonalának kemény, de kavicsokkal borított földútja
Ez itt egy éppen leeresztőfélben lévő gumiabroncs. Ott a lyuk, ahol egy kis fekete folt látható a gumi oldalán. Ez azonban csak az egyik, mert a másik hátsó is kidurrant. Az autóban azonban csak egy pótkerék van, az is csak mankókerék... Egy kereket kaptunk a túra egyik másik résztvevőjétől, de egy így is hiányzott. Várnunk kellett tehát a hullaszedő autóra. A talaj egyébként az Akropolisz raliútvonalának kemény, de kavicsokkal borított földútja
Fotó megosztása:
Ez egy csendélet akarna lenni - mondjuk pótkerékre várva címmel
Ez egy csendélet akarna lenni - mondjuk pótkerékre várva címmel
Fotó megosztása:
Megjött végre a Land Cruiser a másik gumival. Hamarosan mehetünk tovább...
Megjött végre a Land Cruiser a másik gumival. Hamarosan mehetünk tovább...
Fotó megosztása:
... csak előbb Csikós kolléga felszereli a kereket. Hát igen, aki kidurrantja, annak is illik kicserélnie. Én addig a munka könnyebb végét fogtam meg: dokumentáltam, azaz fotóztam
... csak előbb Csikós kolléga felszereli a kereket. Hát igen, aki kidurrantja, annak is illik kicserélnie. Én addig a munka könnyebb végét fogtam meg: dokumentáltam, azaz fotóztam
Fotó megosztása:
Ilyen belülről a Land Cruiser. Látszik, hogy nem színházba járó autó, hanem olyan, amelynek sohasem szabad elvétenie az irányt: navigációk, GPS-ek és persze trip master (könnyen átállítható, lenullázható kilométerszámláló) is van
Ilyen belülről a Land Cruiser. Látszik, hogy nem színházba járó autó, hanem olyan, amelynek sohasem szabad elvétenie az irányt: navigációk, GPS-ek és persze trip master (könnyen átállítható, lenullázható kilométerszámláló) is van
Fotó megosztása:
Látszatra ijesztő vízmosás. Valójában még segítő sem kellett a leküzdéséhez. Átlagos szabadidő-autó vásárló szinte soha nem kerül ehhez hasonló helyzetbe. A Toyota RAV4 ezzel keményebb kihívásokkal is megküzd, bár az extrém terep a tengelytávja és a hasmagassága miatt azért nem neki való. Ilyennel azonban mi sem találkoztunk
Látszatra ijesztő vízmosás. Valójában még segítő sem kellett a leküzdéséhez. Átlagos szabadidő-autó vásárló szinte soha nem kerül ehhez hasonló helyzetbe. A Toyota RAV4 ezzel keményebb kihívásokkal is megküzd, bár az extrém terep a tengelytávja és a hasmagassága miatt azért nem neki való. Ilyennel azonban mi sem találkoztunk
Fotó megosztása:
Nagyon hasznosnak bizonyult a háló. Először nem használtuk, majd amikor a földutak egyenetlenségein jobbra-balra dobódtak a csomagjaink, gyorsan beüzemeltük. Könnyű a helyére illeszteni
Nagyon hasznosnak bizonyult a háló. Először nem használtuk, majd amikor a földutak egyenetlenségein jobbra-balra dobódtak a csomagjaink, gyorsan beüzemeltük. Könnyű a helyére illeszteni
Fotó megosztása:
Átlagos használatra bevált a kisebb dízelmotor is. Egyedül nagy emelkedőn és amikor ralisra vettük a tempót, akkor tűnt egy kicsit vérszegénynek
Átlagos használatra bevált a kisebb dízelmotor is. Egyedül nagy emelkedőn és amikor ralisra vettük a tempót, akkor tűnt egy kicsit vérszegénynek
Fotó megosztása:
Jó gomb a sport gomb. Ha megnyomjuk, gyorsul a gázreakció, és már a legkisebb kormányelfordításra is megjelenik a nyomaték a hátsó keréken. Alapesetben kis mozdulatra még semmi nyomaték nem jut hátra, ha a Sport gomb megnyomása után viszont 10 százalék mindenképpen hátramegy
Jó gomb a sport gomb. Ha megnyomjuk, gyorsul a gázreakció, és már a legkisebb kormányelfordításra is megjelenik a nyomaték a hátsó keréken. Alapesetben kis mozdulatra még semmi nyomaték nem jut hátra, ha a Sport gomb megnyomása után viszont 10 százalék mindenképpen hátramegy
Fotó megosztása:
A három első generáció együtt. A kép előterében az 1994-ben bemutatkozott első RAV4-es, mögötte a második, majd a harmadik generáció következik. Leghátul a harmadik generáció fazonigazításon átesett változata
A három első generáció együtt. A kép előterében az 1994-ben bemutatkozott első RAV4-es, mögötte a második, majd a harmadik generáció következik. Leghátul a harmadik generáció fazonigazításon átesett változata
Fotó megosztása:
Íme az első, az eredeti Toyota RAV4. Annyira fiatalosnak szánták, hogy kezdetben csak háromajtós készült belőle. Motorja kétliteres benzines, összkerékhajtása állandó, középső differenciálművel (zárható). Az Európában piacra dobott RAV4-esek 90 százaléka ma is fut
Íme az első, az eredeti Toyota RAV4. Annyira fiatalosnak szánták, hogy kezdetben csak háromajtós készült belőle. Motorja kétliteres benzines, összkerékhajtása állandó, középső differenciálművel (zárható). Az Európában piacra dobott RAV4-esek 90 százaléka ma is fut
Fotó megosztása:
Ilyen az első RAV4 belülről - sok szempontból tipikus műszerfal a 90-es évek elejéről. Légzsák nélküli kormány, rádiómagnó...
Ilyen az első RAV4 belülről - sok szempontból tipikus műszerfal a 90-es évek elejéről. Légzsák nélküli kormány, rádiómagnó...
Fotó megosztása:
Nagyobb és már természetszerűen ötajtós a második generáció, amely épp az ezredfordulón váltotta az elsőt
Nagyobb és már természetszerűen ötajtós a második generáció, amely épp az ezredfordulón váltotta az elsőt
Fotó megosztása:
Ebben már van a kormányban légzsák, egy pici, igaz monokróm LCD-re is futotta. A zene CD lemezről jön
Ebben már van a kormányban légzsák, egy pici, igaz monokróm LCD-re is futotta. A zene CD lemezről jön
Fotó megosztása:
A harmadik generáció 2006-ban váltotta a másodikat. Jellegzetes változtatás az utolsó oszlop és ablak formája
A harmadik generáció 2006-ban váltotta a másodikat. Jellegzetes változtatás az utolsó oszlop és ablak formája
Fotó megosztása:
Ma kínálnak sokkal többet a mai autók sem. Már van nagy navigációs kijelző
Ma kínálnak sokkal többet a mai autók sem. Már van nagy navigációs kijelző
Fotó megosztása:
Ez a jelenlegi, a tavaly piacra került negyedik generáció. Nyolcvannyolc(!) centivel hosszabb az első RAV4-esnél, vagyis valójában már egy teljesen másik kategória. A Toyotának is szüksége lenne egy kisebb szabadidő-autóra. Talán (ismét) meghallják az idők szavát
Ez a jelenlegi, a tavaly piacra került negyedik generáció. Nyolcvannyolc(!) centivel hosszabb az első RAV4-esnél, vagyis valójában már egy teljesen másik kategória. A Toyotának is szüksége lenne egy kisebb szabadidő-autóra. Talán (ismét) meghallják az idők szavát
Fotó megosztása:
Formájával emlékeztet az előző generációéra a legújabb RAV4-es műszerfala - az anyagok azonban sokkal jobbak. A központi kijelző lehetne még nagyobb, a navigáció pedig kicsit gyorsabb. Engem szűk kanyarokban zavart a kilátásban a vaskos A-oszlop és a visszapillantó tükör együttese
Formájával emlékeztet az előző generációéra a legújabb RAV4-es műszerfala - az anyagok azonban sokkal jobbak. A központi kijelző lehetne még nagyobb, a navigáció pedig kicsit gyorsabb. Engem szűk kanyarokban zavart a kilátásban a vaskos A-oszlop és a visszapillantó tükör együttese
Fotó megosztása:
A nagy esemény - mármint a huszadik évforduló - tiszteletére egyes piacokon egyedi felszereltségű modellt dob piacra a Toyota. A gazdag felszereltség része a kis tábla is
A nagy esemény - mármint a huszadik évforduló - tiszteletére egyes piacokon egyedi felszereltségű modellt dob piacra a Toyota. A gazdag felszereltség része a kis tábla is
Fotó megosztása: