Európa 22 országának autóvásárlási trendjei alapján készült a Ford Autóvásárlási Trendek 2014 című összeállítás, ebben félmillió európai Ford-vásárlás adatait dolgozták fel. Az adatokból kiderült, hogy tavaly a fehér színű fényezés volt a legnépszerűbb, megelőzve a korábban listavezetőnek számító feketét. Az elemzésből az is kiderült, hogy a közelmúltban egyre több vásárló választotta a barna és a narancssárga árnyalatokat.
Az új Fordok vásárlói közül leginkább (15 százalékban) a norvégok választották a napfénytetőt, utánuk a franciák (11 százalék) és a németek (10 százalék) következnek a sorban. A spanyoloknak csupán 5, az olaszoknak 3, a görögöknek pedig mindössze 2 százaléka rendelt napfénytetőt az autójához. A magyar 7 százalék az európai „verseny” hetedik helyére volt jó.
Norvégia autóvásárlói rendeltek a legnagyobb számban automatikus klímaberendezést (80 százalék), megelőzve a belgákat (77 százalék) és a hollandokat (71 százalék). A manuális klímaberendezés Törökországban (96 százalék) és Spanyolországban (92 százalék) volt a legnépszerűbb. Nálunk a Ford-vásárlók 67 százaléka döntött az automata klíma, és csak 33 százalék a manuális klíma mellett, ami a negyedik helyhez volt elegendő Európában.
A skandináv autósok rendelnek legnagyobb számban ülésfűtést, a Svédországban, Norvégiában és Finnországban eladott új Fordok 99 százalékában megtalálható az extra. Ugyanez igazi ritkaságnak számít Törökországban (1 százalék), Görögországban (2 százalék) és Spanyolországban (3 százalék). Magyarország ismét a hetedik helyen végzett 46 százalékkal.
Európa-szerte a legnépszerűbb karosszériaszínek a fehér (23 százalék), a fekete (20 százalék) és a szürke (17 százalék). Ez a három szín minden egyes országban listavezető, kivéve Írországot, Lengyelországot és Romániát, ahol az Európában negyedik helyezettnek számító ezüst (14 százalék) bizonyult a legvonzóbb színárnyalatnak. A fehér fényezés messze legelkötelezettebb rajongói a törökök, akiknek 55 százaléka választotta ezt a színt.
Magyarország a bevállalósabb színek tekintetében került az európai élvonalba: a barna szín 11 százalékos aránya a második, a magenta szín 2 százalékos aránya az ötödik, az arany szín 2 százalékos aránya a negyedik, a sárga szín 0,74 százalékos aránya pedig szintén a negyedik helyet jelentette számunkra az európai országok között.
Hollandiában rendelték meg legnagyobb arányban (85 százalékban) a sebességtartó automatikát, megelőzve Finnországot (75 százalék) és Norvégiát (74 százalék). Ugyancsak a holland vevők voltak azok, akik tavaly a megvásárolt Kuga modellek 94 százalékához kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót is kértek, amelynek segítségével az autós egy apró lábmozdulattal is kinyithatja a poggyászteret.
Sebességtartó automatika tekintetében idehaza sem állunk rosszul: a magyar vevők 65 százaléka rendelt tempomatot (8. hely Európában), és ugyan a kéz nélkül nyitható csomagtérajtót is szép számmal rendelték a Kugához, a 33 százalékos arány csak a 19. helyre volt elég.
Az európaiak még mindig jobban kedvelik a kézi váltót az automatáknál, 85 százalékuk ilyen váltóművet kért autójához. Ez az arány Hollandiában és Írországban egészen 96 százalékig emelkedett, de Görögországban és Lengyelországban is elérte a 95 százalékot. A kézi váltók térnyerése még Oroszországban is egyre jelentősebb, pedig Európában itt a legnépszerűbbek az automaták (48 százalék). Magyarországon még az átlagosnál is jobban kedveljük a manuális váltót: a vásárlók 93 százaléka ezt választotta.