Michael Schumacher maratoni pályafutása alatt minden feladatot maximális erőbedobással végzett. A tökéletességre való törekvés nem csak a rengeteg megdöntött rekordban, a hét világbajnoki címben nyilvánul meg, hanem olyan apróságokban is, mint a szereplésével készült reklámfilmek.

Ha egy világcég a legendás név megvásárlása mellett döntött, nem egy makrancos sztárt kapott, hanem a mindig mosolyra kész, feladatát komolyan vevő Schumachert. Ezért összegyűjtöttük azt az tíz emlékezetes tévés reklámot, amelyben Michael Schumacher a főszereplő.

A legjobb darabokat kétségkívül a Ferrari-Shell párossal sikerült összehozni. Kiemelkedő a „What Will Schumi do next?” három hirdetésből álló sorozata, amit egy normál Shell kúton, rejtett kamerákkal forgattak. Egyszerű kandi kamerás fogásra épül a koncepció, Schumacher annyira váratlan jelenség a tankoló autósok számára, hogy a látványára adott reakciók már elviszik a hátukon a reklámot.

What Will Schumi do next? – F1 stílusú kerékcsere


What Will Schumi do next? – Az élő szobor


What Will Schumi do next? – Valódi fotólehetőség a sztárral


Természetesen a Ferrari anyacége, a FIAT is kihasználta, hogy 1996-ban az olasz istállóhoz igazolt a már akkor hatalmas sztárnak számító, kétszeres világbajnok Schumacher. Az évek során több FIAT típust is népszerűsített a német pilóta, de kétségtelen, hogy mind közül a Seicento reklámja a legérdekesebb, amiben Róma szűk utcáin jelenik meg az F1-es Ferrari.

Fiat Seicento – F1-es Ferrari helyett ez kell Rómába

 
Szinte minden FIAT-nak jól jön egy kis hátszél, a tökélesen unalmas családi kisbusz, a Scudo pedig szinte ordít, hogy kívánatossá tegyék valamivel. Nos, ha Schumacher is ezt használja, az már elég sokat nyom a latba!

Fiat Scudo – Schumacher a családfők gyöngye


Schumacher utánozhatatlan sikerszériája alatt 2000-2005 között a Ferrari autóin hatalmas felülettel jelent meg a mobilos óriáscég, a Vodafone, így rengeteg közös kampányt építettek a rekorddöntések felé masírozó német pilóta hírnevére. Ebben a kisfilmben az átlagember Schumacher átlagnapját láthatjuk.

Vodafone – bújj Schumacher bőrébe


A hétszeres világbajnok mindig tudatosan használta hírnevét, és bátran állt a pozitív célokat szolgáló kezdeményezések mögé, néha hatalmas pénzbeli adománnyal, néha pedig reklámokban, követendő példaként megjelenve. Ezért adta arcát a Bacardi felelősségteljes italfogyasztást hirdető filmjéhez is, amiben taxival érkezve lepi meg az autója kulcsára áhítozó parkolófiúkat.

Bacardi – Csak felelősséggel részegedj


Természetesen a Mercedes marketingesei sem hagyta ki, hogy a 2010-ben, a Forma-1-es gyári csapat pilótájaként visszatérő Schumacher legyen plusz népszerűsítő adalék autóik mellett. Nem mintha egy Mercedes SLS AMG önmagában nem lenne elég csábító.

Mercedes SLS AMG – Az alagútas trükk 360 fokos forduló


Mercedes – Vasárnapi vezetők


Mercedes – ki a gyorsabb, Nico Rosberg vagy Michael Schumacher?