Az elmúlt években többször is beszámoltunk az autóipar egyik ikonikus termékének, a Volkswagen archaikus kisbuszának kényszerű távozásáról. Most úgy tűnik, a VW visszahozza az élők sorába a Campert, de vadonatúj technológiai alapokon.
A döntés logikus: ahogy a Fiat 500 , és mindenekelőtt a MINI képes volt az ősmodell renoméjára egy egész típuscsaládot felépíteni, úgy sikerülhet ez a Volkswagennek is. Különösen, mert a következő generációs Beetle már a jelenlegi, hetedik generációs Golfnál is alkalmazott, MQB padlólemezre épül, ami tetszőlegesen gyurmázható, így nem okoz gondot egy tágasabb, vagy éppen sportosabb modell kifejlesztése.
Hogy a Beetle (Golf) alapjaira épülő kisbusz mennyire fog hasonlítani a képeinken is látható, három évvel ezelőtti Bulli tanulmányra, egyelőre nem lehet megmondani. Mivel az Up! mikroautóból készült, arányai vélhetően mások lennének, az MQB platform viszont bőségesen kínál lehetőséget a hajtásláncok variálására: az egyliteres motortól a hibrid és tisztán elektromos hajtásig minden elképzelhető, és az összkerékhajtás sem okoz problémát.
A formaterv terén biztosra megy a Volkswagen: a hírek szerint már döntöttek a hatvanas évek meghatározó, kultikussá vált formavilága mellett.
Van viszont egy rossz hírünk: az életmód-kisbusz legkorábban az új Beetle színre lépésekor kerülhet forgalomba, arra pedig 2019 előtt nem számítunk. Akkor viszont tömegével érkeznek a mutáns Bogarak: lesz egy kupé, az e-Bugster mintájára, és egy SUV is, amit az idén januárban bemutatott Beetle Dune előlegezett meg.